Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en av de bästa prylarna jag har i mitt kök! Jag har även gett bort en sådan + en flaska vin som present flera gånger och det är alltid lika uppskattat!

(men huuu vad tunt och hemskt rödvinet i glaset i bakgrunden på den där bilden ser ut! :laugh:)

Dricker typ bara rödviner som ser ut sådär, de är inte alls blaskiga. Många beaujolais och viner gjorda på gamay-druvan ser ut sådär. Även sangiovese kan vara ljusa/klara i färgen :)
 
Dricker typ bara rödviner som ser ut sådär, de är inte alls blaskiga. Många beaujolais och viner gjorda på gamay-druvan ser ut sådär. Även sangiovese kan vara ljusa/klara i färgen :)
Hoppsan! Man lär sig något nytt varje dag!

Jag tror att jag är lite traumatiserad efter att jag som nyinflyttad och naiv 18-åring tyckte det var lite coolt att hitta brittiskt rödvin i mataffären och köpte en flaska som såg ut ungefär sådär i färgen. Det var bland det värsta jag någonsin druckit, alla kategorier! :yuck:
 
Hoppsan! Man lär sig något nytt varje dag!

Jag tror att jag är lite traumatiserad efter att jag som nyinflyttad och naiv 18-åring tyckte det var lite coolt att hitta brittiskt rödvin i mataffären och köpte en flaska som såg ut ungefär sådär i färgen. Det var bland det värsta jag någonsin druckit, alla kategorier! :yuck:

Brittiskt rödvin låter inte jättegott nej :laugh:
Min favorit i kategorin lätta rödviner är ett vin som heter I love you bunches från Kalifornien :love: Ska drickas kallt och fantastiskt gott till en bit lagrad ost som gruyere eller parmesan.
 
Nån som testat Carlshamns "Fyra frön"? Tänkte köpa direkt när jag såg den men blev besviken på innehållet, trodde det var som frösmör istället för nötsmör och inte vanligt margarin med fröer i :confused:. Så jag köpte aldrig. Är det helt slätt eller fröbitar i?
 
15672651603881911663220778334760.jpg


Hiss! Sött och gott. Dessutom fin flaska :D
 
36774


HISS!
Var förberedd på det värsta men dessa var helt okej. Tycker de smakar lite kaffeaktigt och hade önskat mer chokladsmak men de var ändå riktigt goda. Med 287 kcal/100g så är de inte helt "nyttiga" men med tanke på att en påse innehåller 60g och räcker länge så blir det väldigt lite i slutändan. Tack vare att de heller inte är helt kalorifria så smakar de inte sådär kemiskt sött som lightprodukter ofta kan göra. Det är skillnad mot de "vanliga" såklart men det är ändå en god, lagom sötma.
 
36841


DISS!

Fullständigt vidrig. Ni vet sådär översött och äckligt som fun light smakar om man blandar det för starkt? Tänk det, fast kolsyrat också. Själva "smaken" påminner om twister, glassen alltså. Men som sagt sötman är så vidrig så kan verkligen inte rekommendera :yuck:
 
Viktig fråga: Någon som provat, och var får man tag på den?
28186.jpg

Har inte provat (men vill!), men såg på ett annat forum att den tydligen finns på Hemmakväll. Kan vara sånt där som de har emellanåt, att de får hem vissa produkter tidigare än andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
41 010
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 848
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
203 896
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp