Höstföräldrar 2018, del 2

Vi har simning idag men jag har fått feber :cry:
Så jäkla trist för grabben, men enda rimliga är ju att stanna hemma. Hade hoppats att pappan kunde badat istället men han hade möten och annat på jobbet då :(

Äsch vad tråkigt! Vi har haft paus ett par veckor på simningen men imorgon är det dags igen! Hoppas jag 😁

Vi ska strax åka på 6-månaderskontrollen på Bvc, hoppas lille bebisen vaknar strax för han brukar inte bli så glad av att bli väckt och påklädd + nedstoppad i bilstol.. :p
 
70 cm lång och 8 kg var vår lille kille vid 6-månaderskontrollen i tisdags och idag fyller han 6 månader den lilla busungen 😍🎉❤️
Jag och mannen är så kära i vår lille Alvar, helt seriöst världens goaste och sötaste unge 😁😉 Utom kanske på morgonen när han vill upp klockan 5 (som idag hehe, men mannen tog honom för jag hade sovmorgon 👌).
Enda firandet är att farmor kommer o hälsar på men det blir mysigt 😊
 
70 cm lång och 8 kg var vår lille kille vid 6-månaderskontrollen i tisdags och idag fyller han 6 månader den lilla busungen 😍🎉
Jag och mannen är så kära i vår lille Alvar, helt seriöst världens goaste och sötaste unge 😁😉 Utom kanske på morgonen när han vill upp klockan 5 (som idag hehe, men mannen tog honom för jag hade sovmorgon 👌).
Enda firandet är att farmor kommer o hälsar på men det blir mysigt 😊

Då var våra grabbar lika stora exakt :D
 
Alvin 8 mån idag :heart han firade in det med att vara vaken halva natten och superledsen när han vaknade. En ny tand på g ser jag. Har beställt multi-mam och hoppas det hjälper lite.
 
Alvin 8 mån idag :heart han firade in det med att vara vaken halva natten och superledsen när han vaknade. En ny tand på g ser jag. Har beställt multi-mam och hoppas det hjälper lite.

Grattis till 8 mån men det låter som en kämpig natt :heart Hoppas det går över snart!

Senaste 5-6 dagarna har varit så sjukt tidiga morgnar här + nätterna lite halvdåliga då och då med många uppvaknande. Idag vaknade bebis klockan 4.. Vid 5 gick jag upp med honom så sambon skulle få sova innan jobbet och han bajsade två gånger så det var väl det som skulle ut men sen var ju han pigg och glad såklart. Jag har varit TRÖTT idag och försökt sova på alla Alvars tupplurer vilket faktiskt lyckats ok. Men det kan ju inte ersätta bra nattsömn känner jag. Nåväl! Håller tummarna för kommande natt :p
 
Min grabb är precis som barnet i blöjreklamen just nu - ålar sig och grejar så att blöjbytena är halvt omöjliga projekt 😅

Samma här verkligen 😂 Går knappt att byta på skötbordet längre för där finns ett fönster han vill vända sig på mage o titta ut genom och då tar han tag i kanterna på skötbordet och vänder sig snabbt som attan, så i princip omöjligt att ha honom kvar på rygg :p

Visst var det någon annan här som höll på med babypotting/ec? @Roxer? Jag har börjat litegrann med det och lyckats få lillen att bajsa i toan två gånger i rad nu! Känner mig grym haha 😁
 
Samma här verkligen 😂 Går knappt att byta på skötbordet längre för där finns ett fönster han vill vända sig på mage o titta ut genom och då tar han tag i kanterna på skötbordet och vänder sig snabbt som attan, så i princip omöjligt att ha honom kvar på rygg :p

Visst var det någon annan här som höll på med babypotting/ec? @Roxer? Jag har börjat litegrann med det och lyckats få lillen att bajsa i toan två gånger i rad nu! Känner mig grym haha 😁

Vi har rutin-pottat sen han var några veckor, vet inte om det är någon metod eller kallas något.. En längre period bytte jag inga bajsblöjor alls :D
 
Samma här verkligen 😂 Går knappt att byta på skötbordet längre för där finns ett fönster han vill vända sig på mage o titta ut genom och då tar han tag i kanterna på skötbordet och vänder sig snabbt som attan, så i princip omöjligt att ha honom kvar på rygg :p

Visst var det någon annan här som höll på med babypotting/ec? @Roxer? Jag har börjat litegrann med det och lyckats få lillen att bajsa i toan två gånger i rad nu! Känner mig grym haha 😁

Vi pottar/kör ec. Funkar finemang. Inte bytt många bajsblöjor alls sen BB. :)
 
Idag har bebis inte velat äta någonting utan bara velat amma. Han har egentligen inte varit på dåligt humör men så fort jag har matat honom med mat eller gröt har han blivit väldigt ledsen efter en sked och börjat gråta. Han har inte blivit glad förrän han fått amma. Vet inte om det har med tänderna o göra eller något annat. Lilla fisen :heart
 
Samma här verkligen 😂 Går knappt att byta på skötbordet längre för där finns ett fönster han vill vända sig på mage o titta ut genom och då tar han tag i kanterna på skötbordet och vänder sig snabbt som attan, så i princip omöjligt att ha honom kvar på rygg :p

Visst var det någon annan här som höll på med babypotting/ec? @Roxer? Jag har börjat litegrann med det och lyckats få lillen att bajsa i toan två gånger i rad nu! Känner mig grym haha 😁

Min tjej är också ett litet monster just nu när hon ligger på skötbordet. :p tar tag i ALLT och rullar gärna.. Man är helt slut efteråt haha 😂

Härligt, grattis med pottningen! 😀 Min tjej började jag potta lite smått när hon va 6 mån, tillslut när hon va 7 mån så gav d resultat. Jag har inte bytt en bajsblöja nu på 1 månad, så skönt!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 633
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 786
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 608
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 628
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Få med sambo i hästköp
  • Sele till shettis

Omröstningar

Tillbaka
Upp