Höstföräldrar 2018, del 2

@Blyger Hahaha, fågelskådarna fick sig en extra guide på köpet :D !

Jag och maken tittade på varandra när bebisen idag gick mellan vardagsrumsbordet och soffan och bara "Okej, vi måste ha en ny bebis, för den här lämnar bebisstadiet i förtid" :laugh: .
 
@Blyger Hahaha, fågelskådarna fick sig en extra guide på köpet :D !

Jag och maken tittade på varandra när bebisen idag gick mellan vardagsrumsbordet och soffan och bara "Okej, vi måste ha en ny bebis, för den här lämnar bebisstadiet i förtid" :laugh: .

Haha det kanske får bli en till för er då ;) Men hur gammal är han nu egentligen!? :eek:
 
Plötsligt vill bebisen amma 20 gånger per dag :laugh:. Inte för att han är så mycket hungrigare, utan för att han aldrig har tid att vara stilla så länge som det krävs för att äta "färdigt". Gissa btw vem som tog tre steg utan stöd idag :eek::eek::eek:!
Jösses va snabb han är då! Gå, redan?!
Alvin är ju lika gammal och han har nyligen lärt sig krypa bra så nu kryps det överallt här. Han ställer sig gärna längs saker men bara när han håller i sig :)
 
@Poison-heart Han är vild och galen den här ungen, mark my words :laugh: .

Dunderklump ammar för tillfället typ en gång i halvtimmen när han är vaken. Skulle önska att han intresserade sig lite mer för annan mat, men det är som om han blivit nyförälskad i brösten. Tänker att det väl bara är att acceptera och invänta andra tider. Om jag någon gång inte låter honom äta på en gång så tittar han på mig med stora ögon och upprepar "Mammaaaa. Mammaaaa. Mammaaaa." tills jag ger med mig. Vem kan motstå det :heart?
 
Har länge tänkt skriva men det kommer alltid annat emellen...

På bvc sist frågade de om Anton fått nå tänder, nej svarade jag. Dagen eftet ser jag att det är en på väg upp och sen kom det direkt en till. Han har varit opåverkad men magen har varit lös istället.

Sen har han lärt sig att sätta sig upp själv och att ställa sig upp och stå mot saker, så det är fullt upp att passa honom nu. I vagnen är det numer sele som gäller alltid!
 
Vi har gjort vår första bilsemester och det har gått hur bra som helst :)

Visserligen är vi i Danmark nu så kanske lite tidigt att ropa hej, haha.
En observation är dock att det inte varit så lätt att få tag på barnmat som jag trodde, alltså det finns ju mat men utbudet har varit begränsat.

Vi har haft med en filt och försökt stanna så han kommit ner och kunnat röra sig också.

För övrigt lärde grabben sig krypa i ett ridhus i Tyskland :rofl:
 
Äntligen lite lugnare tillvaro i vårt hushåll, Caspian sover bättre och ammar inte lika ofta längre. Numera somnar han vid 21 och sover till 01 och sen vidare till 05 och somnar om till 08-09. Helt ljuvligt eftersom han typ ammat/vaknat/varit ledsen varannan timme förut. Vet inte hur många nätter jag tillbringat i soffan för att inte väcka resten av huset..

Han fick ny större spjälsäng istället för bebisvagga för 1v sedan plus att han äter bättre av vanlig mat och jag tror kombinationen är det som gjort gott.
Nu äter han både frukost, lunch och ”kvällsfika” och ammar ca 3-4ggr/dagtid så han är helt enkelt mättare och han har inte samma problem med magen längre.
Så vi har helt enkelt fått en mkt gladare och nöjdare bebis:heart
Känner oss lite mer levande nu:bow:
 
Antal amningar idag från 07.00 (då vi gick upp) till nu 14:00 - 8 st... Och då har han sovit två av dessa timmar. Örk, känner mig lite less på amningen just nu. Ja, det är mysigt, men får man tycka att det är lite skitjobbigt mellan varven också?
 
Antal amningar idag från 07.00 (då vi gick upp) till nu 14:00 - 8 st... Och då har han sovit två av dessa timmar. Örk, känner mig lite less på amningen just nu. Ja, det är mysigt, men får man tycka att det är lite skitjobbigt mellan varven också?

Usch det låter ganska slitigt alltså.. Och klart man får! Enligt mig iaf :D Vi är inne i en inte särskilt mysig amningsperiod just nu vi med där bebis har ett så jättekonstigt tag ibland som gör så jäkla ont!!? Inatt fick jag ta bort honom från bröstet för det gjorde så ont :confused: Tänkte prova "laidback" amning, sett ett tips om att det kan få bebis att ta större tag. Just nu ammar han i selen vilket känns ok. Men nej, supermysigt är det inte just nu även om jag absolut tyckt amningen varit det som helhet! Och hoppas det kan bli igen för jag tänkte inte sluta amma än på ett tag :p
 
För övrigt firar Alvar att han är sju månader med att både krypa och sätta sig själv och resa sig mot lämpliga saker :eek: Det gick fort tycker jag! Han växlar fortfarande till ålande på magen om han behöver vara extra snabb, exempelvis när man öppnar kylskåpet :p Men dröjer nog inte länge innan han kryper snabbt också! Han har börjat slå sig mer när han trillar från sittande eller knästående eller stående men sånt är väl livet som bebis 😅
Hans mage har varit lite kaos tyvärr senaste veckan med upp till 4-5 bajs per dag och ganska eller väldigt löst minst någon gång/dag. Så vi har backat lite med maten och ammar mer så hoppas vi det blir bättre snart igen. Jobbigt när han bajsar på natten och man måste upp för då vaknar han och tycker vi ska leka istället. Bajsat på natten har han annars inte gjort sen han var typ 1 vecka gammal...
 
@Trollunge Samma här med amningen, den har verkligen varit positiv och mysig överlag, men jag kan känna mig lite låst när han vill äta så ofta och samtidigt är rätt ointresserad av annan mat. Fast idag åt han en stor portion kycklinggryta till middag, så det finns hopp :laugh:. Vad härligt med nya motoriska färdigheter! Här går ungen numera mer än han kryper och det är mer läskigt än kul än så länge för hans arma föräldrar...

Men vad jobbigt med magen! Jag tänker att eftersom han inte är så gammal borde det ju vara OK att i princip helamma ett tag om det är vad som krävs för att det ska bli bättre. För mig känns det så märkligt att ha en bebis som inte bara kastar sig över all mat han ser. Storebror var en såndär bebis som åt frukost, lunch, middag och två mellanmål vid 9 månader (som Dunderklump blir i morgon). Det skulle förvåna mig stort om vi ens nått upp till två fulla måltider innan ettårsdagen med lillebror.
 
För övrigt firar Alvar att han är sju månader med att både krypa och sätta sig själv och resa sig mot lämpliga saker :eek: Det gick fort tycker jag! Han växlar fortfarande till ålande på magen om han behöver vara extra snabb, exempelvis när man öppnar kylskåpet :p Men dröjer nog inte länge innan han kryper snabbt också! Han har börjat slå sig mer när han trillar från sittande eller knästående eller stående men sånt är väl livet som bebis 😅
Hans mage har varit lite kaos tyvärr senaste veckan med upp till 4-5 bajs per dag och ganska eller väldigt löst minst någon gång/dag. Så vi har backat lite med maten och ammar mer så hoppas vi det blir bättre snart igen. Jobbigt när han bajsar på natten och man måste upp för då vaknar han och tycker vi ska leka istället. Bajsat på natten har han annars inte gjort sen han var typ 1 vecka gammal...
Har du kollat så det inte är tänder på G? Anton har varit exakt så i magen när tänderna började komma upp. Han bajsade också på natten oxh säkert 5-6 ggr på dagen, verkligen drygt. Nu har det lugnat sig i alla fall.
 
Har du kollat så det inte är tänder på G? Anton har varit exakt så i magen när tänderna började komma upp. Han bajsade också på natten oxh säkert 5-6 ggr på dagen, verkligen drygt. Nu har det lugnat sig i alla fall.

Vi har inte sett några tänder ännu men vi har ju tänkt tanken! Men det tänker vi varenda gång han har en lite mer gnällig dag eller nåt inte är som det brukar 😁 ”Kanske tänder” 🤔😉
 
Skolavslutning för storebror idag och lillebror var på väldigt bra humör. Så bra att han "sjöng" med i alla låtar så att saliven sprutade, samtidigt som han hoppade upp och ner i makens knä. Storebror är SÅ stolt över "sin" bebis och ville visa upp honom för alla klasskamrater nu innan klassen splittras i höst. Dunderklump delade frikostigt med sig av leenden och saliv till alla som vågade komma nära :heart.
 
Skolavslutning för storebror idag och lillebror var på väldigt bra humör. Så bra att han "sjöng" med i alla låtar så att saliven sprutade, samtidigt som han hoppade upp och ner i makens knä. Storebror är SÅ stolt över "sin" bebis och ville visa upp honom för alla klasskamrater nu innan klassen splittras i höst. Dunderklump delade frikostigt med sig av leenden och saliv till alla som vågade komma nära :heart.

Haha han verkar för härlig den där Dunderklumpen 😄❤️ Och vad härligt att storebror är så förtjust i honom 😍
 
Nästan slut på amningen dagtid, blir väl 2 ”riktiga” och nån halvdan. Han har inte tid att ligga still så länge:rofl: Han äter riktigt bra av vanlig mat nu så han svälter ju inte precis heller, tung som bly så det ska bli intressant att se vad han väger när bvc kommer på hembesök nästa vecka.
Nattetid blir det i regel 2amningar nu och han somnar om direkt så man kan lägga tillbaks i spjälsängen och det är så skönt att ha honom i egen kupé eftersom han börjar bli väldigt rörlig.
(som ett brev på posten när amningen minskat så kom mensen tillbaks igår :meh: )

Idag drar vi för en veckas semestern husvagnen, ska blir fantastiskt skönt och mysigt att bara vara tillsammans allihop (Sammy älskar husvagnen och har ätit mellanmålsbananen i den nästan varje dag i vår:love::laugh:) Men shit va prylar det blir när man har två småttingar med sej! Känns som husvagnen kommer behöva uppgraderas i storlek till nästa säsongO_o

Glad midsommar på er!
 
Nästan slut på amningen dagtid, blir väl 2 ”riktiga” och nån halvdan. Han har inte tid att ligga still så länge:rofl: Han äter riktigt bra av vanlig mat nu så han svälter ju inte precis heller, tung som bly så det ska bli intressant att se vad han väger när bvc kommer på hembesök nästa vecka.
Nattetid blir det i regel 2amningar nu och han somnar om direkt så man kan lägga tillbaks i spjälsängen och det är så skönt att ha honom i egen kupé eftersom han börjar bli väldigt rörlig.
(som ett brev på posten när amningen minskat så kom mensen tillbaks igår :meh: )

Idag drar vi för en veckas semestern husvagnen, ska blir fantastiskt skönt och mysigt att bara vara tillsammans allihop (Sammy älskar husvagnen och har ätit mellanmålsbananen i den nästan varje dag i vår:love::laugh:) Men shit va prylar det blir när man har två småttingar med sej! Känns som husvagnen kommer behöva uppgraderas i storlek till nästa säsongO_o

Glad midsommar på er!
Vad skönt det lät med minskad amning.
Gud vad mysigt med husvagnssemester! Förstår att det blir en del packning :laugh: vi sålde husvagnen ifjol, men om ett par år blir det kanske en ny igen...
trevlig midsommar!
 
Alvin växer så det knakar här! Han är väldigt rolig just nu. Högt och lågt så grindarna har åkt upp. Han kryper överallt och tömmer hundarnas vattenskålar, drar ut lådor, drar fram toaborsten :eek: etc det är väl mindre roligt men han är väldigt mysig och skrattar mycket. Hans tre tänder är så söta.
Han är väldigt duktig på att äta mat men fortfarande en riktig tuttgris. Nu är det sambon som nattar honom och just nu funkar det bra. Han somnar utan bröstet men vaknar ändå 2-3 ggr på natten och vill amma, samt 2-3 ggr under dag/kväll.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 631
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 781
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 605
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 628
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp