Höstföräldrar 2019

Läser flitigt men skriver sällan.
Vi var på ultraljud i fredags. Jag var supernervös men det gick bra! En livlig liten krabat där i som var yngre än vad vi trodde blev flyttad från v20 tillbaka till v16, nytt BF 8nov.

Ska in på nytt ul i vecka 19 då bebis var för liten för att undersökas fullt ut. För tidigt att
säga egentligen men barnmorskan tror att det är en flicka men med reservationerna att det är svårt att avgöra i det här läget.

Oj, hela fyra veckor tillbaka! Hur känns det? Skönt att allt gick bra! :)
 
Jag går in i vecka 18 idag :) Nu börjar det se ut som en gravidmage även om den är ganska liten än så länge men det lär väl ändra sig :D Två och en halv vecka kvar till RUL.
 
Oj, hela fyra veckor tillbaka! Hur känns det? Skönt att allt gick bra! :)

Ja det var rätt mycket men men tanke på min pcos och extremt oregelbunden mens så var det inte så oväntat heller, så det känns ok.

Var helt fantastiskt att se en lite sprattlande krabat, och det man kunde se såhär tidigt såg bra ut så det bra ju skönt!
 
Jag är också duktigare på att läsa än att skriva här :p Men det rullar på! Mår fortsatt fint, har aningens foglossning i ena "ljumsken" men det är inte så farligt. Kan rida bra ändå! Är nu inne i vecka 20+4 och var på ultraljud för en vecka sen och allt såg bra ut. Vi fick behålla vårt BF datum (10:e oktober) och vi valde att inte ta reda på könet och såg inga ledtrådar heller :D
 
Nu för tiden lever lillebror rövare konstant i magen 😍 Har inte känt behov av dopplern mer än en gång sen vi var på RUL för två veckor sen.

Är fortfarande väldigt trött och får lätt huvudvärk. Lilleman i magen verkar även ha en tendens att komma åt ligament när han sparkar långt ner så ibland gör det förjävla ont 😵 Dottern född -16 gjorde minsann aldrig så... 😅

Hon har förresten fått sig en shetlandsponny så nu består dagarna även av att hänga med henne i stallet, herregud så mysigt det är 😍😍😍
Hon pratar mycket om lillebror och ibland när jag säger att han sparkar på magen får han en utskällning av henne och ibland ska hon pussa och krama. Hon har fått vara med och köpa lite kläder osv också, gullungen!
 
Här har foglossningen brakat loss ordentligt. Senaste dagarna har jag knappt kunnat gå alls och har haft kraftig värk både när jag står, sitter och ligger 😣 känns jäkligt drygt att få lägga ner ridningen helt och hållet och knappt ens kunna ta en kort promenad längre. Hoppas att det i alla fall kan gå lite upp och ner så det blir bättre dagar då och då. Stapplade in till läkaren idag för att förlänga sjukskrivningen som går ut i morgon, när han såg mig satte han sig direkt och skrev ett intyg som sträcker sig över hela sommaren. Känns jättetråkigt och konstigt men är väl ändå bra. Klarar absolut inte det tunga jobbet nu och för jobbets del är det lika bra att sjukskrivning täcker sig över hela sommaren så att dom kan sätta in en vikarie på vikariat.
Tråkigt nu när jag förövrigt mår bra, inget illamående och tröttheten är bättre :)
 
Här har foglossningen brakat loss ordentligt. Senaste dagarna har jag knappt kunnat gå alls och har haft kraftig värk både när jag står, sitter och ligger 😣 känns jäkligt drygt att få lägga ner ridningen helt och hållet och knappt ens kunna ta en kort promenad längre. Hoppas att det i alla fall kan gå lite upp och ner så det blir bättre dagar då och då. Stapplade in till läkaren idag för att förlänga sjukskrivningen som går ut i morgon, när han såg mig satte han sig direkt och skrev ett intyg som sträcker sig över hela sommaren. Känns jättetråkigt och konstigt men är väl ändå bra. Klarar absolut inte det tunga jobbet nu och för jobbets del är det lika bra att sjukskrivning täcker sig över hela sommaren så att dom kan sätta in en vikarie på vikariat.
Tråkigt nu när jag förövrigt mår bra, inget illamående och tröttheten är bättre :)

Men vad jobbigt! Bra att sjukskrivningen blev förlängd och skönt att du inte mår illa längre :)
 
Jag hoppas det finns några som inte ger ”Agda 80 plus”-vibbar :D

Kolla på minfot där finns bland annat de här:
Supcare-LM_1.jpg
 
Jag hoppas det finns några som inte ger ”Agda 80 plus”-vibbar :D
Jag har köpt från medistore och vårdväskan - finns jättefina stödstrumpor! Strumplandet har också tex. Det är typ bara apoteket som generellt har tråkigt urval med mönster och färger (samt om en har fötter större än 43 typ, då är det mest enfärgat) ;) :)
 
Jag har köpt från medistore och vårdväskan - finns jättefina stödstrumpor! Strumplandet har också tex. Det är typ bara apoteket som generellt har tråkigt urval med mönster och färger (samt om en har fötter större än 43 typ, då är det mest enfärgat) ;) :)

Det låter lovande!
 
Jaha nu har jag fått höra att jag absolut ska skaffa stödstrumpor. Använder ni det?
På temat "det finns inga dumma frågor" :D - borde jag också skaffa stödstrumpor av någon förebyggande/bra anledning? Eller bara om jag märker att fötter eller ben svullnar?
 
Jag ska köpa stödstrumpor idag. Nu är ju risken för blodproppar mindre iochmed att jag äter blodförtunnande men nu inför sommarvärmen tror jag att det kommer behövas ..

Igårkväll kunde sambon känna en liten knuff utanför magen, så himla härligt! Känner lillebror i princip hela dagarna nu, han börjar bli stor :love: :love:

Vägde mig imorse för första gången sen invägningen då jag har lite ångest inför viktuppgången pga rätt stor övervikt sen innan (kraschade helt iochmed missfallen förra året och la på mig iaf 10kg som jag aldrig hann bli av med) men har inte gått upp mer än 200g - så skönt! Det minskar ju även risken för graviddiabetes vilket känns skönt. Tyder ju på att det finns en hel del för lillebror att ta av ändå :p

På tisdag är det dags för MVC igen, första gången sen inskrivningen. Känns galet att vi kommit så långt den här gången. Har även rekat runt hos svägerskan och det enda som vi MÅSTE införskaffa innan oktober är numera adapter så vi kan ha babyskyddet på vagnens chassi - resten finns. Vet ju dock att jag kommer köpa på mig alldeles för mycket kläder men så får det vara :rofl:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 365
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 293
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 848
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp