Höstföräldrar 2019

Vägrade lyssna på bm här som sa att jag inte fick göra RUL i någon annan region. En jäkla massa envishet och telefonsamtal senare så har jag en tid bokad i Örebro :D 8 mil istället för 25 mil:up:
Jag tänkte just kommentera att vi ju har fritt vårdval så det verkar konstigt, men det löste sig ju, skönt!
 
Här har vi gått in i vecka 25.
Om 9 dagar är vi nere på tvåsiffrigt på nedräkningsskalan 😵

Är konstant trött trots att jag äter järn dagligen men lillebror mår bra i magen. Han vaknar till och kör ett race vid 22.30 varje kväll, sen är det en del knuffar under dagarna också. Känner verkligen att jag har landat i att det går våran väg den här gången, är inte alls lika orolig längre!

Besök hos MVC på onsdag.

Jag pluggar heltid på distans så jag kan styra mina dagar lite som jag känner passar - känns SÅ skönt 🙌🏻
 
Allt bra här, dock lite tröttare vissa dagar. Det kan bero på att jag ska börja med järntillskott samt har behövt höja dosen levaxin efter de senaste kontrollerna.
Jag har gått 23 hela veckor nu. :) Lille killen mår toppenbra därinne vad det verkar. 😍
 
V 31 här, med lika många grader i skuggan, minst, svettigt!!
Bestämde mig dessutom för att ta bort blöjorna på blivande storebror på midsommarafton, så det är ett ständigt passande och springande med pottan efter vild 19-månaders i hettan 😁
Men jag vägrar ha två böjbarn 🙄
 
V 31 här, med lika många grader i skuggan, minst, svettigt!!
Bestämde mig dessutom för att ta bort blöjorna på blivande storebror på midsommarafton, så det är ett ständigt passande och springande med pottan efter vild 19-månaders i hettan 😁
Men jag vägrar ha två böjbarn 🙄

Vecka 25 här och vi ska ta bort blöjan på blivande storebror på lördag :p Vill inte heller ha två blöjbarn! Och det börjar väl bli dags att ta bort blöjan oavsett (blir 2 i september).

Mår fint i övrigt! Tycker dock magen börjar bli lite klumpig, men värre lär det ju bli..
 
Är i vecka 20 nu och idag gjorde vi RUL. Allt såg bra ut och vi fick reda på att det är en liten pojke där inne :love:

Nästa vecka ska vi träffa BM igen, dock till en ny då den vi haft tidigare tydligen har blivit sjukskriven. Får hoppas att den nya också är bra :)
 
Här har storasyster blivit av med blöjan på dagtid sen ca 2 månader tillbaka. Hon vägrar dock bajsa annat än i blöjan - men det ska vi ta tag i nu under nästa vecka.

Vecka 26 på lördag.
Var på återbesök hos MVC idag och allt såg bra ut. SF måttet är 26 så mitt på översta kurvan, inte konstigt att jag redan känner mig stor! Lillebror lever om jämt iallafall och alla värden såg superbra ut. Min trötthet får jag helt enkelt leva med eftersom det inte fanns någon järnbrist - snarare tvärtom.
 
Jag mår bra förutom sjukt ont i höfterna. Har en underbar man som hjälper mig med allt som är tungt och besvärligt men jag hatar att känna mig handikappad, inte klara mig själv och be om hjälp för simpla saker. Tur att det är övergående inom en snar framtid 🙄 magen växer som bare den och jag känner en hel del rörelser. Har fortfarande inte bestämt oss för om vi ska kolla kön eller inte och RUL är på måndag:nailbiting:
 
Jag mår okej, men det börjar kännas lite tungt. Ont i ryggen, orkar inte som vanligt, lyckas med nöd och näppe gå ett våningsplan i trappor på jobbet.

Även här tänkte vi försöka få storebror blöjfri under sommaren. Han blir 2 år nästa vecka, och bajsar i stort sett bara på toaletten och säger till om han behöver gå dit. Men vingård se hur lätt det blir att få honom att känna av att han behöver kissa också.
 
Har fortfarande inte bestämt oss för om vi ska kolla kön eller inte och RUL är på måndag:nailbiting:
Hoppar in här från sommartråden. När jag och min sambo skulle på RUL så ville jag veta kön, men inte sambon. Det blev ju då att vi inte kollade (jag hade säkert läckt det till sambon på nått vis om bara jag hade vetat). Var inne en gång för minskade fosterrörelser och då var inte min sambo med, utan min syster. Fick frågan om jag visste könet/ville veta. Det var lockande då ska jag säga :D. Nu har jag gått över tiden (BF 21/6) och jag är väldigt glad att jag har den överraskningen kvar faktiskt. Men alla är ju olika :)
 
Dags för RUL idag! Och vi har bestämt oss för att kolla kön om det är så att det syns bra. Men läste nu att det inte är något dom erbjuder under ultraljudet utan man får ta upp det själv att man vill veta könet?
 
Dags för RUL idag! Och vi har bestämt oss för att kolla kön om det är så att det syns bra. Men läste nu att det inte är något dom erbjuder under ultraljudet utan man får ta upp det själv att man vill veta könet?
Vi har alltid frågat och då har dom tittat.

Håller tummarna!!!
 
Dags för RUL idag! Och vi har bestämt oss för att kolla kön om det är så att det syns bra. Men läste nu att det inte är något dom erbjuder under ultraljudet utan man får ta upp det själv att man vill veta könet?

Lycka till idag! :) Vi frågade mot slutet och då kollade hon.
 
Dags för RUL idag! Och vi har bestämt oss för att kolla kön om det är så att det syns bra. Men läste nu att det inte är något dom erbjuder under ultraljudet utan man får ta upp det själv att man vill veta könet?
Lycka till! Oss har de frågat om vi vill veta, så är nog lite olika ☺
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 331
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 187
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 848
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp