Höstföräldrar 2019

36439

😍😍😍
 
Spännande läsning! @Jordgubblime Min förra förlossning gick också rätt snabbt (vattnet gick utan förvarning vid åtta, bebis kom kl två), och vår barnvakt till storebror är också en bit bort så har lite samma ”farhågor” som ni, men det löser sig ju alltid på nåt sätt 😁
 
Spännande läsning! @Jordgubblime Min förra förlossning gick också rätt snabbt (vattnet gick utan förvarning vid åtta, bebis kom kl två), och vår barnvakt till storebror är också en bit bort så har lite samma ”farhågor” som ni, men det löser sig ju alltid på nåt sätt 😁
Ja och det lär ju inte vara första gången någon kommer till förlossningen med äldre syskon i släptåg. De hjälper ju till att fixa så gott det går 😊 Storebror var ovanligt tyst och lugn och de sa att det ofta blev så även med "vildare" syskon när de väl var skarpt läge så att säga 😁
 
Någon som vet var listan är? Vem är näst på tur? 😊
Hittade den :)

September
1 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
20 - Lickety, 35 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 31 år, 1:a barnet, Uppland
8 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
14 - trofé, 34 år, 1:a barnet (2:a graviditeten), Västmanland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland
 
Tack!


September
1 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
20 - Lickety, 35 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 31 år, 1:a barnet, Uppland
8 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
14 - trofé, 34 år, 1:a barnet (2:a graviditeten), Västmanland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland


Födda
9/9 - Jordgubblime (Bf 1/9) 2:a barnet, pojke, 53 cm, 4375 g.
 
Ja på vanliga kontrollen hos bm så hade blodtrycket skjutit i höjden + protein i urinen och mycket svullnad. :( Så fick fortsätta raka vägen till förlossningen.

Usch vad jobbigt! :( Vad är planen nu, tänker att man vill hålla bebis kvar på insidan så länge det är möjligt utan att äventyra ditt mående?
 
Usch vad jobbigt! :( Vad är planen nu, tänker att man vill hålla bebis kvar på insidan så länge det är möjligt utan att äventyra ditt mående?

Ja typ. Först få ordning på blodtrycket. Nu börjar det gå neråt lite i alla fall efter massa medicin. Sen är det prover i morgon som får visa om det verkligen är havandeskapsförgiftning eller blodtrycket som stuckit iväg av annan orsak. Dom säger ju att det snabbt kan vända så att man blir väldigt dålig så då måste hon ju ut. Ikväll ska vi få information av neonatal-avdelningen, hur allt funkar där och så :(
 
Ja typ. Först få ordning på blodtrycket. Nu börjar det gå neråt lite i alla fall efter massa medicin. Sen är det prover i morgon som får visa om det verkligen är havandeskapsförgiftning eller blodtrycket som stuckit iväg av annan orsak. Dom säger ju att det snabbt kan vända så att man blir väldigt dålig så då måste hon ju ut. Ikväll ska vi få information av neonatal-avdelningen, hur allt funkar där och så :(

Okej, hoppas verkligen det kan reda ut sig! :heart :heart :heart Skönt att du är under bra uppsikt i alla fall.
 
Ja typ. Först få ordning på blodtrycket. Nu börjar det gå neråt lite i alla fall efter massa medicin. Sen är det prover i morgon som får visa om det verkligen är havandeskapsförgiftning eller blodtrycket som stuckit iväg av annan orsak. Dom säger ju att det snabbt kan vända så att man blir väldigt dålig så då måste hon ju ut. Ikväll ska vi få information av neonatal-avdelningen, hur allt funkar där och så :(

Åh hoppas det ordnat till sig med dig! ❤️
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 184
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 092
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp