Höstföräldrar 2019

Jag blev jättedålig i natt. Extrema magsmärtor och blodtryck på 73/44 😔
Dropp och massa kramplösande. Både vi och barnmorskorna tror att det beror på medicinbytet men läkaren satte sig på tvären där. Den är dock borttagen nu. Får hoppas att det beror på det och inte något annat fel 😞 orkar verkligen inte mer nu!
 
Jag blev jättedålig i natt. Extrema magsmärtor och blodtryck på 73/44 😔
Dropp och massa kramplösande. Både vi och barnmorskorna tror att det beror på medicinbytet men läkaren satte sig på tvären där. Den är dock borttagen nu. Får hoppas att det beror på det och inte något annat fel 😞 orkar verkligen inte mer nu!
Fy vad trist.. jag avskydde de tre dagar vi var på BB (och alla mådde bra om än trötta) så jag lider verkligen med dig. Hoppas hoppas ni får åka hem snart och att ni slipper mer strul!
 
Jag blev jättedålig i natt. Extrema magsmärtor och blodtryck på 73/44 😔
Dropp och massa kramplösande. Både vi och barnmorskorna tror att det beror på medicinbytet men läkaren satte sig på tvären där. Den är dock borttagen nu. Får hoppas att det beror på det och inte något annat fel 😞 orkar verkligen inte mer nu!
Fy vad läskigt, krya!
 
Jag blev jättedålig i natt. Extrema magsmärtor och blodtryck på 73/44 😔
Dropp och massa kramplösande. Både vi och barnmorskorna tror att det beror på medicinbytet men läkaren satte sig på tvären där. Den är dock borttagen nu. Får hoppas att det beror på det och inte något annat fel 😞 orkar verkligen inte mer nu!

Krya på dig! :heart
 
Igår jobbade jag äntligen sista dagen! :bow: Så himla himla skönt.

Idag trodde jag så att jag skulle få en lugn första dag på ledigheten, men jag blev istället överraskad av hela familjen som kom hit! :love: De hade med sig mat och fika och vi fick fina presenter. Så mysigt att få umgås med alla :) :heart

Två veckor kvar nu till BF och går in i vecka 39 imorgon. Jag börjar känna mig väldigt färdig med att vara gravid och redo att träffa vår lilla bebis!
 
Har vätska i buken, dock osäkert om det är blod eller urin 😞 dom kan dock inte se något pågående flöde så vi får hålla alla tummar att kroppen absorberar det själv och att det inte kommer något mer sen. Jättejobbigt att bara ligga och vänta och inte veta om det blir operation.
 
Idag är det inte kul alls. Det är hela tiden ett steg fram och två steg bak. Just ni känns det som att vi aldrig får komma hem.

Igår fick vi en bra dag med sjunkande bilirubinvärden och äntligen lite framsteg med amningen. Idag har vi åter tagit två steg bakåt med bilirubinvärden som stigit igen Så nu ligger hon åter igen och solar, det är tredje vändan nu.
Lillans vikt står även still trots ökad mängd mat i sonden och amning som börjat komma igång.

Så hela förmiddagen har jag grinat, så himla känslig idag och börjar bli så trött på alla personalbyten där dom flesta visserligen är trevliga och gulliga men kommunikationen i skiftbytena är inte så bra alltid och de kommer in och ställer samma frågor om och om igen, ett himla spring helt enkelt.
 
Jag blev jättedålig i natt. Extrema magsmärtor och blodtryck på 73/44 😔
Dropp och massa kramplösande. Både vi och barnmorskorna tror att det beror på medicinbytet men läkaren satte sig på tvären där. Den är dock borttagen nu. Får hoppas att det beror på det och inte något annat fel 😞 orkar verkligen inte mer nu!
Usch, krya på dig!
Hoppas det ordnar sig för dig nu snart så nu får komma hem. 🧡
 
Har vätska i buken, dock osäkert om det är blod eller urin 😞 dom kan dock inte se något pågående flöde så vi får hålla alla tummar att kroppen absorberar det själv och att det inte kommer något mer sen. Jättejobbigt att bara ligga och vänta och inte veta om det blir operation.
Hur går det?
 

Det har än så länge inte blivit sämre utan det känns lite bättre. Så förhoppningsvis var det en inkapslad blödning från operationen som brast och då kommer förhoppningsvis kroppen ta hand om det själv.
Men det känns så tråkigt nu när lilla grynet varit redo att flytta hem i flera dagar och så blir vi kvar pågrund av att det krånglar för mig istället. 😔
 
Idag är det inte kul alls. Det är hela tiden ett steg fram och två steg bak. Just ni känns det som att vi aldrig får komma hem.

Igår fick vi en bra dag med sjunkande bilirubinvärden och äntligen lite framsteg med amningen. Idag har vi åter tagit två steg bakåt med bilirubinvärden som stigit igen Så nu ligger hon åter igen och solar, det är tredje vändan nu.
Lillans vikt står även still trots ökad mängd mat i sonden och amning som börjat komma igång.

Så hela förmiddagen har jag grinat, så himla känslig idag och börjar bli så trött på alla personalbyten där dom flesta visserligen är trevliga och gulliga men kommunikationen i skiftbytena är inte så bra alltid och de kommer in och ställer samma frågor om och om igen, ett himla spring helt enkelt.
Det har än så länge inte blivit sämre utan det känns lite bättre. Så förhoppningsvis var det en inkapslad blödning från operationen som brast och då kommer förhoppningsvis kroppen ta hand om det själv.
Men det känns så tråkigt nu när lilla grynet varit redo att flytta hem i flera dagar och så blir vi kvar pågrund av att det krånglar för mig istället. 😔

hoppas att det snart vänder för er båda så ni får komma hem inom kort!!
 
Uppdaterar. V 37 här. Mvc besök imorgon. Rider fortfarande, men börjar kännas som dags att trappa ner snart. Har fått graviditetspenning och är så tacksam att inte behöva arbeta längre. Har fått karpaltunnelsyndrom som blivit sämre i ena handen, så vet inte hur mkt nytta jag skulle göra på jobbet heller. Från torsdag räknas ju bebis som "klar" (37+0), så lurigt att inte ha en aning om när han tänkt komma!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 441
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 401
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
42 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp