Höstföräldrar 2019

Hur går det för @Rouise och @_Zacke_ ? Hoppas på förbättrat läge :heart

Och hur går det för @Lickety , några känningar än? ;)
Hade besök hos BM idag, omogen tapp som hon pillade lite på. Har lite oregelbundna förvärkar och lite molande, men inget som ger resultat riktigt.
Jag lyckades tjata/grina till mig en koll med ultraljud imorgon bitti för att se hur stor bebisen är, då mitt SF mått ligger strax över översta linjen och jag själv är född med snitt pga bäckenträngsel hos mor. Känns också bra att kolla läget nu när jag börjar gå över BF datumet.
Så vi får se bebis imorgon bitti på ena eller andra sättet ;)
 
Hade besök hos BM idag, omogen tapp som hon pillade lite på. Har lite oregelbundna förvärkar och lite molande, men inget som ger resultat riktigt.
Jag lyckades tjata/grina till mig en koll med ultraljud imorgon bitti för att se hur stor bebisen är, då mitt SF mått ligger strax över översta linjen och jag själv är född med snitt pga bäckenträngsel hos mor. Känns också bra att kolla läget nu när jag börjar gå över BF datumet.
Så vi får se bebis imorgon bitti på ena eller andra sättet ;)

Hoppas det går bra på UL! Inte lång tid kvar nu oavsett men varje dag känns ju som tre år :p
 
Hoppas det går bra på UL! Inte lång tid kvar nu oavsett men varje dag känns ju som tre år :p
Japp, det blir påtagligt besvärligare och mindre sömn för var dag. Dock till fördel när man inser att hänvisa till studier inte biter och man vill framstå som ett trovärdigt vrak :up:
 
Hur går det för @Rouise och @_Zacke_ ? Hoppas på förbättrat läge :heart

Och hur går det för @Lickety , några känningar än? ;)

Jag mår bättre men måste stanna för observation tills fredag. Blir troligtvis ny röntgen innan hemgång också. Men vågar knappt hoppas på det ens efter all skit som varit. Dom hittar säkert nått mer.
Den vidriga havandeskapsförgiftningen, vidriga förlossningen och nu det här. Skulle inte bli förvånad om det blir något mer(ja jag är negativ nu).
Allt är i alla fall fortsatt bra med lillan :heart
Idag har vi fått träffa en kurator. Hon var mest inriktad på att prata med min man. Han har tagit allt det här väldigt hårt, det är tufft att stå hjälplös bredvid. Jag pratade en del men släppte inte fram några känslor. Det får bli när vi kommer hem🙄
 
Liam är kladdig i ena ögat..
minimal rodnad i ögat men rinner en del och är kletigt. Har googlat (såklart) och dom flesta resultaten säger trånga tårkanaler. Får se hur det ser ut imorgonbitti, är det inte helt borta så ringer jag BVC.
 
Liam är kladdig i ena ögat..
minimal rodnad i ögat men rinner en del och är kletigt. Har googlat (såklart) och dom flesta resultaten säger trånga tårkanaler. Får se hur det ser ut imorgonbitti, är det inte helt borta så ringer jag BVC.
Ivar är jättekladdig i ena ögat. Vi tvättar och tvättar. Jag utgår från att det är trång tårkanal, jag hoppas bara att det inte håller i sig alltför länge, för det är lite jobbigt att behöva tvätta så ofta.
 
Liam är kladdig i ena ögat..
minimal rodnad i ögat men rinner en del och är kletigt. Har googlat (såklart) och dom flesta resultaten säger trånga tårkanaler. Får se hur det ser ut imorgonbitti, är det inte helt borta så ringer jag BVC.
Så var min son också i början. Ena ögat kladdade igen så pass att han knappt kunde öppna ögat och vi fick torka det flers gånger om dagen. Det försvann efter ett par veckor.
 
Ok, tillväxtultraljudet visar att bebis nu väger ungefär 4200 g. Inte nödvändigtvis jättestort för alla, men med tanke på att jag har en mor som hade trångt bäcken, är 1,52 m kort över havet, över 35 år gammal och detta är första barnet så ska läkaren återkomma om igångsättning... Skulle tro att det blir idag eller imorgon.
 
Jag mår bättre men måste stanna för observation tills fredag. Blir troligtvis ny röntgen innan hemgång också. Men vågar knappt hoppas på det ens efter all skit som varit. Dom hittar säkert nått mer.
Den vidriga havandeskapsförgiftningen, vidriga förlossningen och nu det här. Skulle inte bli förvånad om det blir något mer(ja jag är negativ nu).
Allt är i alla fall fortsatt bra med lillan :heart
Idag har vi fått träffa en kurator. Hon var mest inriktad på att prata med min man. Han har tagit allt det här väldigt hårt, det är tufft att stå hjälplös bredvid. Jag pratade en del men släppte inte fram några känslor. Det får bli när vi kommer hem🙄

Usch sån otur ni har haft :down: Men skönt i alla fall att bebis mår bra!

Och jag hoppas du känner att du också kan få hjälp och stöd i detta, håll inte inne eller försök vara stark för någon annans skull. Glöm inte bort dig själv :heart
 
Ok, tillväxtultraljudet visar att bebis nu väger ungefär 4200 g. Inte nödvändigtvis jättestort för alla, men med tanke på att jag har en mor som hade trångt bäcken, är 1,52 m kort över havet, över 35 år gammal och detta är första barnet så ska läkaren återkomma om igångsättning... Skulle tro att det blir idag eller imorgon.

Så då blir det bebis i veckan? Spännande! :)
 
Jag har varit hos BM igen, förstår att ni alla är mycket spända på att höra nästa rapport om mitt blodtryck :rofl: :D Det håller sig stabilt, bra övertryck men högt undertryck. Ny koll på fredag. Tur att jag är ledig och inte har så mycket annat för mig :p

Igår tror jag att bebis höll på att gnussa ordentligt med huvudet ner i bäckenet för AJ vilka osköna ilningar jag fick! :crazy: Hon hade hicka samtidigt så det var några osköna minuter där :laugh:
 
Hur går det för @Rouise och @_Zacke_ ? Hoppas på förbättrat läge :heart

Och hur går det för @Lickety , några känningar än? ;)

Vi har fått komma hem då värdena har stabiliserat sig och hon ammas enbart. Men vi far fram och tillbaka på provtagning. Hon har ju stuckits så många gånger nu och det har inte varit enkelt men nu tar det alla pris. Två timmar var vi inne igår, tre olika sköterskor provade sticka i händer, armveck, huvud och fötter, ingen lyckades få fram ett blodprov, Tillslut kom en kvinna från neo och hon kunde ta provet direkt ( så var det gången innan också neo fixade på första försöket)

Vi ska tillbaka imorgon för mer prover då värdena visserligen stabiliserats men de ökar pyttelite hela tiden. Tror vi ska be om att neo tar prover direkt imorgon.
 
Vi har fått komma hem då värdena har stabiliserat sig och hon ammas enbart. Men vi far fram och tillbaka på provtagning. Hon har ju stuckits så många gånger nu och det har inte varit enkelt men nu tar det alla pris. Två timmar var vi inne igår, tre olika sköterskor provade sticka i händer, armveck, huvud och fötter, ingen lyckades få fram ett blodprov, Tillslut kom en kvinna från neo och hon kunde ta provet direkt ( så var det gången innan också neo fixade på första försöket)

Vi ska tillbaka imorgon för mer prover då värdena visserligen stabiliserats men de ökar pyttelite hela tiden. Tror vi ska be om att neo tar prover direkt imorgon.
Tycker det låter som en bra plan att be om att neo tar provet direkt. Stackars liten :(
Men vad skönt att ni äntligen fått komma hem, även om det säkert är drygt med alla resor fram och tillbaka.

Här hemma ser ögat bättre ut idag så vi avvaktar tills vi ska på besök på BVC på fredag.
Hemma i huset så har dom rivit ut hela vårat golv då vi ska byta pga läckage från diskmaskinen, så vi har inga möbler (mer än i vårat sovrum och dotterns sovrum) och inget golv. Hänger idag hemma hos svärmor som inte är hemma. Blir galen på att bo inne i sovrummet hemma hos oss med en 3 åring och en 13 dagars!
 
Ivar är jättekladdig i ena ögat. Vi tvättar och tvättar. Jag utgår från att det är trång tårkanal, jag hoppas bara att det inte håller i sig alltför länge, för det är lite jobbigt att behöva tvätta så ofta.
@lilleknodd2 @Humla båda mina har varit kladdiga i ena eller båda ögonen i början. Så förhoppningsvis går det över snabbt för båda era små!
Så var min son också i början. Ena ögat kladdade igen så pass att han knappt kunde öppna ögat och vi fick torka det flers gånger om dagen. Det försvann efter ett par veckor.
Skönt att höra att Liam inte är ensam om det. Var lite orolig där en stund att det var något knas men nu känner jag mig lugnare och kan avvakta lite utan ont i magen! :)
 
Tjoho! Min undersökning idag gick jättebra. Alla prover är bra och på ultraljudet så var all vätska i magen borta. Så nu får vi äntligen åka hem 😍 Eftersom det blev ett så snabbt beslut så måste vi bara hinna få hit barnläkaren som sätter sista okey-stämpeln i rumpan på lillan. Så hoppas att det inte krånglar med det nu bara.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 439
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 395
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
42 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Rumsväxter 2
  • Köpa hus
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp