Höstföräldrar 2019

Oj! Har du varit gravid med tvillingar utan att märka det? Eller missförstår jag? Tänker att du måste gått mer än halvvägs nu
Vi plussade för typ 3 veckor sedan och fick göra ett ul för att se hur långt gången jag var då jag inte alls tyckte det stämde med vecka 8 som jag skulle vara i enligt senaste mensen. På ul visade det sig att vi var i vecka 22 och med tvillingar :o

Nämen oj vilken chock! :D Var första ultraljudet RUL?
Det var det verkligen! Har knappt landat i det än 😅
 
Grattis @heartstring vad spännande med tvillingar :)

Vi gjorde KUB i början på veckan och allt såg bra ut :) bebis var dock inte så samarbetsvillig så det tog en timme innan BM fick en bra bild där hon kunde mäta nackspalten. Fick gå runt, hoppa och skaka på mig flera gånger och vi höll nästan på att ge upp och boka en ny tid när det äntligen gick!

Just nu känns graviditeten lite seg! Jag har börjat berätta för fler och fler nu och får alltid reaktionen ”men det syns ju inte”. Liksom nähä, vet inte riktigt vad jag ska svara på det :p Jag är ganska liten och smal men tycker nog att det början synas en liten kula (kan vara önsketänkande också), dock syns det ju inte alls när jag har kläder på.
Längtar till RUL nu som är om ca 5 veckor!
 
@heartstring Jösses, vilken grej! :D Svårt att smälta förstår jag men hoppas det känns bra nu ändå!

@Olympus Vad skönt att det gick bra på KUB :) Och nä, man kan ju inte göra något åt hur ens mage ser ut, vissa får stor mage tidigt och på vissa syns det knappt alls förrän halvvägs. Och allt däremellan!
 
Här firade vi in vecka 16 med att köpa ett par gravidjeans :up: Känns lite märkligt men det blir skönt att ha byxor som inte sitter åt.

Till veckan får jag nog också lov att kläcka nyheten för de som inte vet på jobbet... Några vet ju, bland annat chefen, min samordnare och några nära kollegor. På enheten är vi 30 st cirka och min tanke är att berätta för några fler och säga åt dem att det är fritt fram att sprida till resten :laugh: De som jag inte har någon direkt relation till har jag inget behov av att berätta själv för känner jag, de kan gott få höra det ryktesvägen eller lista ut det själva :p
 
@Olympus tack! Det ska bli riktigt spännande :)

@Mois haha ja, det var inte riktigt vad jag väntade mig. Tack! Det känns som att allt kommer att gå i raketfart hädanefter :o

@zassoo ja, men vi börjar landa lite i det nu ändå. Det känns så himla spännande!
Jag köpte också första gravidbyxorna i veckan förresten. Jag som tänkte att jag bara blivit tjock och att jag skulle ta tag i mitt liv och därför vägrade köpa större byxor, men nu är det så himla skönt med byxor som inte trycket och klämmer åt överallt 😂
 
Lillebror mådde jättebra på dagens RUL.
Känns konstigt att vi inte ska se honom mer nu förrän i oktober när han förhoppningsvis ska komma ut, frisk och kry!
Det var även väldigt tydligt även denna gången att lillebror är just en lillebror 🤪

Moderkakan ligger på framsidan men tycker dock ändå att jag tydligt känner sparkar så gott som dagligen nu.

ÄNTLIGEN :heart :heart :heart
 
Lillebror mådde jättebra på dagens RUL.
Känns konstigt att vi inte ska se honom mer nu förrän i oktober när han förhoppningsvis ska komma ut, frisk och kry!
Det var även väldigt tydligt även denna gången att lillebror är just en lillebror 🤪

Moderkakan ligger på framsidan men tycker dock ändå att jag tydligt känner sparkar så gott som dagligen nu.

ÄNTLIGEN :heart :heart :heart
Jaaaaa! :D Grattis!
Tar du fortfarande blodförtunnande?
 
Jaha, om vecka 16 firades med nya byxor så kom vecka 17 med illamående :crazy: Det verkar botas hyfsat genom att äta, dricka massor av vatten och lite frisk luft. Status i övrigt är rätt bra, magen växer lite långsamt. På plussidan så orkar jag röra mig en del och har hyfsat med energi, på minussidan fortsätter de sura uppstötningarna och bröstvårtorna kliar :rofl:

Hur mår ni andra? Vilken vecka är ni i? :)
 
Vecka 20 här 😍🙌🏻

Är konstant trött fortfarande så jag får se vad proverna visar hos MVC nästa vecka. Annars mår vi bra! Har en förkylning på gång så det är också lite segt.. Ska plugga på heltid resten av året så det känns skönt att kunna låta kroppen ägna sig åt sitt.
 
V.14 nu. Mycket migrän, sjukligt trött och ont i höfter/skinkor/svanskota.
Ultraljud på fredag och är sjukt nervös:crazy::nailbiting:
Mår i alla fall inte så illa längre mer än när huvudvärken är som värst.
 
V.14 nu. Mycket migrän, sjukligt trött och ont i höfter/skinkor/svanskota.
Ultraljud på fredag och är sjukt nervös:crazy::nailbiting:
Mår i alla fall inte så illa längre mer än när huvudvärken är som värst.

Är du fortfarande sjukskriven? Håller tummarna att allt går bra på ultraljudet, är det för KUB eller annan orsak? :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 486
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 422
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
42 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp