Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
6 månaders koll idag. 65.1 cm och 9045g. En massa snack om att inte bråka framför barnen. Om att fixa partid. svårt när vi inte har någon som kan passa barnen av olika orsaker och det vet BVC om, ändå tjatas det varje gång

sedan gjorde hon ”misstaget” att fråga hur jag mår pga min grundsjukdom. Är ju rätt dålig nu och var rätt irriterad så hon fick den brutala sanningen 😬. Lider ju av kronisk värk så klart att vardagen är tuff men får det att fungera och är ju van att bolla

även en del knarrande att hon inte svänger rygg mage och inte trivs på golvet
Gud, jag hade nog blivit aslack om bvc bad mig skaffa barnvakt.

Jag tycker bvc kan peppa allas enskilda val sålänge inte bebisen mår dåligt.

Och, alla utvecklas i olika takt, det läser man ju överallt. Min bebis har inte heller trivts på golv, i vagn, på mage.

❤️
received_718904962138498.jpeg
 
Nä precis. Och pga hälsan hos våra närmaste funkar de inte. Eller vi har inte samvete att dumpa över barnen ”i onödan”

varken jag eller maken har dessutom nått uttalat behov av tid tillsammans. Vi är båda två sådana att vi behöver ladda våra batterier var för sig. Många kvällar går han och lägger sig redan 20 och ligger i sängen och ser någon film på telefonen eller läser medans jag sitter i soffan. Och så har de varit redan innan barn 🤷‍♀️ Men verkar svårt att förstå att alla inte är samma modell
Jag och min man är likadana. Ibland säger vi typ inget till varandra på en hel kväll 😅
 
Smyger in och tipsar om white noise! Har kört det från att bebis var några månader gammal vid varenda vila. Spelar fläktljudet, och då sover han igenom när brorsan härjar hejvilt i huset 😅 räddar mig varje dag!
/mamma till en 10-månaders och en snart 2-åring.
Hjälper tyvärr inte här 😅 Det gjorde det när han var mindre men det gick över.
 
Gud, jag hade nog blivit aslack om bvc bad mig skaffa barnvakt.

Jag tycker bvc kan peppa allas enskilda val sålänge inte bebisen mår dåligt.

Och, alla utvecklas i olika takt, det läser man ju överallt. Min bebis har inte heller trivts på golv, i vagn, på mage.

❤️
Visa bifogad fil 67976
Perfekt bild. Tror annars bebis också blev sur för följande dag svängde hon....tadaaa mage rygg 🤷‍♀️
 
😂

Men det sjukaste hände här för några veckor sedan. Vårt brandlarm gick mitt i natten, TVÅ gånger. Adrenalinet på mig då O_o Det var falskt så ingen fara, MEN ingen annan i min familj vaknade! Att min man inte vaknar i första taget är jag van vid, men kidsen. Så märkligt.
Men oj, fy vad obehagligt! 😱
 
😂

Men det sjukaste hände här för några veckor sedan. Vårt brandlarm gick mitt i natten, TVÅ gånger. Adrenalinet på mig då O_o Det var falskt så ingen fara, MEN ingen annan i min familj vaknade! Att min man inte vaknar i första taget är jag van vid, men kidsen. Så märkligt.
Har hänt här också. Brandalarmet har gått igång, dock orsakat av tex matos, men barnen har bara fortsatt sova middag. Minns att jag läste på och det är tydligen rätt vanligt, minns inte om de var nått med frekvensen eller vad det var
 
Har hänt här också. Brandalarmet har gått igång, dock orsakat av tex matos, men barnen har bara fortsatt sova middag. Minns att jag läste på och det är tydligen rätt vanligt, minns inte om de var nått med frekvensen eller vad det var
Hör för mig jag hört dom prata om en studie som visade att barn (även bebisar) vaknade bättre av att höra deras förälders röst som låter uppjagad än av larmsignalen, så dom diskuterade på radion om man borde byta till en inspelning, så bebis vaknar, för sen är bebisgråt ett väldigt effektivt sätt att väcka föräldrar.
 
Har hänt här också. Brandalarmet har gått igång, dock orsakat av tex matos, men barnen har bara fortsatt sova middag. Minns att jag läste på och det är tydligen rätt vanligt, minns inte om de var nått med frekvensen eller vad det var
Märkligt! Vårt brandlarm som tjuter så sinnessjukt högt, grannarna hör det klart och tydligt O_o
 
Märkligt! Vårt brandlarm som tjuter så sinnessjukt högt, grannarna hör det klart och tydligt O_o
Måste faktist googla det igen. Och precis som @Madalitso skriver finns de studier att barn vaknar av föräldrars röst i stället för larmet. Tyvärr inte helt ”ovanligt” att barn som är ensamma hemma brinner inne just av den orsaken, att de inte vaknar av larmet. Verkar vara först i 12 års åldern nått händer. (Nu handlar det väl om endast ett par sådana bränder per år som tur)
 
Ni som har barn sen tidigare, när börjar man med T-shirt istället för body? Tycker det verkar obekvämt med T-shirt när de kryper men funderar på om man kan ha en sån under hängselbyxor ändå? Blir så himla många knappar vid blöjbyte med både byxor och body 🙈.
Vid 80 började vi använda tröjor mer. Men hade ändå några bodys i 86 för sonen pillade i blöjan ett tag, både pilla ut snopen samt grävde ut bajs om man inte var snabb och tog den direkt 🤢
 
Ni som har hoppgungor, vilka har ni och är ni nöjda?
Vi har kaxholmens. Använde den fem gånger och ska sälja den nu! Använder gåstolen nu istället. Jag har inget att klaga på, men tyckte det var lite krångligt att få i och ur bebis men det var nog användarfel snarare än fel på hoppgungan 🙂
 
Elsa vaknade efter 20 minuter istället för att sova den 1,5 timmen hon behöver nu. För att jag hade varit listig och förberett med kaffe och skorpa, och hon vaknar ju såklart av ljudet av att mamma äter 🧐. Det är jättesvårt att söva henne dagtid nu, det enda som funkar är sjal, men nu är det så soligt och varmt att det är svårt att bära längre stunder ute. Vagnen funkar inte alls just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
79 889
Senast: Bexzor
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
5 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp