Horse Reality VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som är duktig på excel och kan hjälpa mig med dokumentet?
Den vägrar acceptera min OM-funktion. Jag har manuellt fyllt upp dummy-variablerna för tiderna (fm, em, kv, natt) men det är ju massa onödigt jobb utan hade velat skapa funktioner som skapar dummy-variabler för tiderna istället.
Funktionen är =OM(cell="tid";1;0) och med tid vill jag ha en variabel för varje heltimme. Så alla med tiden 13:xx ska refereras som en 1 om det står 13:
Men den vill inte, blir 0 hela tiden ändå fast det inte borde. Varför? :arghh:

Edit: förstår ni vad jag menar?
 
Är det någon som är duktig på excel och kan hjälpa mig med dokumentet?
Den vägrar acceptera min OM-funktion. Jag har manuellt fyllt upp dummy-variablerna för tiderna (fm, em, kv, natt) men det är ju massa onödigt jobb utan hade velat skapa funktioner som skapar dummy-variabler för tiderna istället.
Funktionen är =OM(cell="tid";1;0) och med tid vill jag ha en variabel för varje heltimme. Så alla med tiden 13:xx ska refereras som en 1 om det står 13:
Men den vill inte, blir 0 hela tiden ändå fast det inte borde. Varför? :arghh:

Edit: förstår ni vad jag menar?
Det är ju du som är excel-gurun här :o:p
 
Jag undrar om inte rankningen av stall utgår från hur många hästar man har? Jag har klättrat så stadigt på sistone att jag undrar lite vad som får min rankning att höjas. Eller är det något självklart? :o
 
Jag undrar om inte rankningen av stall utgår från hur många hästar man har? Jag har klättrat så stadigt på sistone att jag undrar lite vad som får min rankning att höjas. Eller är det något självklart? :o
Det är ännu mer självklart: hur mycket XP du har ;) (vilket iofs följer med att ha stort stall. Många hästar = många klickmöjligheter = många möjligheter att tjäna XP)
 
Ni som håller på med KÖRNING hur bör GPn se ut för det? Jag har en arab som växer upp nu vid midnatt som har körning som en av sina rekomenderade grenar. Hon har inte sådär jättebra siffror för distans och galopp så jag funderade på den där körningen. Hon har totalGP fär körning på 334 och medel på 66,8.
https://www.horsereality.com/horses/349090/festuca
Ett av mina sidoprojekt är köraraber :D min bästa är Panzar, han har 343, medel 68,6. Jag brukar överväga dem om de har över 330. Men jag är ju i Asien också.
Jag har en Norman Cob som är likvärdig Panzar, det de som verkar vara körrasen nr 1.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 798
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 028
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 919
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 488
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp