Horse Reality VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt, så tänker jag också. Men då vill jag ju också se fördelarna och att det kommer igång med foder och strö, för att se var jag kan spara in mest pengar...
Jag tänker också mest på foder och strö, jag vill inte råka behöva sälja hästar pga jag har inte råd med strö eller foder :nailbiting:

Jag tänker också mest på foder och strö, jag vill inte råka behöva sälja hästar pga jag har inte råd med strö eller foder :nailbiting:
Jag tänker minsann inte skämmas för att jag har fina tävlingshästar! :p :rofl:

Först tänkte jag också att det inte var ett smart val med Europa, men nu ser jag det som att man faktiskt får svart på vitt hur bra ens hästar verkligen är (i de grenar som fungerar då alltså...). Om det kommer att bli tävlingar mellan kontinenter så är man ju förberedd liksom... :)

Foder och strö kommer säkert inte att vara sååå dyrt. Klicka på ridskolan så löser det sig, tänker jag... :)

@Sporthorse just nu får man 100 dp när man är klar med studierna, annars är det som dom andra säger, man kan inte direkt göra något mer för att tjäna på det nu. Jag valde farmer utbildningen, och är klar med studierna. Kostade mig 157 000 hrc att starta företaget. Nu kan jag tillverka foder osv själv, men det läggs bara på lager.

@Sporthorse just nu får man 100 dp när man är klar med studierna, annars är det som dom andra säger, man kan inte direkt göra något mer för att tjäna på det nu. Jag valde farmer utbildningen, och är klar med studierna. Kostade mig 157 000 hrc att starta företaget. Nu kan jag tillverka foder osv själv, men det läggs bara på lager.
Kostar det något att tillverka?

Ni som har race-araber... Vad är ett bra gren-GP? Jag har ett par stycken runt 72 i snitt och de placerar sig ju ibland men tänker mig att det inte är särskilt bra. Idag föddes en liten hingst med halvtråkig confo och GP men 75,3 i race. Är det något att spara på?

Snart växer äntligen alla mina foundationföl jag köpte i början upp :bump:

Inte för att de är fantastiska men klart bättre än mina ganska usla tävlingshästar jag försökt avla på hittills...

Gah dagens hingstföl föddes nyss.

Jag vill bara ha en häst som är bättre än båda föräldrarna och har blackanlag. Det ska väl inte vara så svårt? Eller just det ja. Det kan vara hur svårt som helst.

GPn var väl ok men 1 VG, 12 G och 1 A och bara svart. Blir Gisela ganska direkt på den.

Hoppas stoet (quarter) som väntas idag blir nåt att spara.

Gah dagens hingstföl föddes nyss.

Jag vill bara ha en häst som är bättre än båda föräldrarna och har blackanlag. Det ska väl inte vara så svårt? Eller just det ja. Det kan vara hur svårt som helst.

GPn var väl ok men 1 VG, 12 G och 1 A och bara svart. Blir Gisela ganska direkt på den.

Hoppas stoet (quarter) som väntas idag blir nåt att spara.
Seriöst. Quarterstoet fölade samtidigt som jag skrev detta. Inget blackanlag, oduglig confo :rage:

Ni som har race-araber... Vad är ett bra gren-GP? Jag har ett par stycken runt 72 i snitt och de placerar sig ju ibland men tänker mig att det inte är särskilt bra. Idag föddes en liten hingst med halvtråkig confo och GP men 75,3 i race. Är det något att spara på?
Bästa jag har är 76,25, ett föl (och @Shaggy s Daphne har 77,75).
De jag tävlar med är 68-73, men jag är i Asien.
Tänker du värt att spara för tävling eller avel?
För tävling: ja, om du har plats. Avel: nej, det finns bättre hingstar

Seriöst. Quarterstoet fölade samtidigt som jag skrev detta. Inget blackanlag, oduglig confo :rage:
Jag har nog inte lyckats pricka in ett enda föl som faktiskt trumfat föräldrarna... Typ någon enstaka har blivit ett mellanting men det känns faktiskt som att de flesta blivit sämre än bägge.

Jag har dock haft tur i färglotteriet. Nästan alla har ärvt roliga färger och tecken där det varit möjligt. Nu återstår dock skräpdåliga hästar med roliga färger :crazy: Hoppas turen med färg-genetiken håller i sig när det är dags att förbättra prestandan.

Bästa jag har är 76,25, ett föl (och @Shaggy s Daphne har 77,75).
Tänker du värt att spara för tävling eller avel?
För tävling: ja, om du har plats. Avel: nej, det finns bättre hingstar
Jag har massa föl som jag sparar för tävling men inser att det går ju inte att ta upp sååå många platser för halvbra hingstföl... Hade han varit sto hade jag gärna sparat men som hingst är det lååång väntan innan han börjar tjäna in pengar. Nä får kanske bli spa för honom ändå, stackarn.

Tack för svar!

• Gilla
Reactions: Laa
Jag har nog inte lyckats pricka in ett enda föl som faktiskt trumfat föräldrarna... Typ någon enstaka har blivit ett mellanting men det känns faktiskt som att de flesta blivit sämre än bägge.

Jag har dock haft tur i färglotteriet. Nästan alla har ärvt roliga färger och tecken där det varit möjligt. Nu återstår dock skräpdåliga hästar med roliga färger :crazy: Hoppas turen med färg-genetiken håller i sig när det är dags att förbättra prestandan.
Jag har fått enstaka. Ska jag vara mer allvarlig så vill jag i islandsfallet här ha en bättre hingst utan Aska eller Gladur i sig men med blackanlag. Jag har en sån hingst men hans GP ligger på 575 och han har bara 4 VG. Jag chansade med stoet som har ett A men 613 i GP för att förhoppningsvis få en unge mitt mellan någonstans. GP-mässigt stämmer det i detta fallet men vad gör det när färgen inte kommer med

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 061
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 470
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 829
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 347
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka