Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gå upp i level gör du genom att samla XP från att ta hand om hästarna, avla, köpa, sälja, tävla osv :D nästan allt man gör samlar XP. Det går snabbast i början då man levelar upp snabbt.
Tjäna pengar gör man när man levelar upp också. Annars om man har en tillräckligt bra häst så tjänar man pengar om man vinner rosetter i tävlingarna eller utställningarna.
Sen kan man ju sälja hästar (Fast det är svårt nu då marknaden är övermättad) eller låta ens hingstar stå till tjänst i avel (om de är så bra att folk vill använda dem).
Annars är ridskolan (som finns på kartan) ett sätt att tjäna pengar genom klick.
Ridskolan hjälpte jag till att mocka någon box men vad menar du med klick?
 
Två ston (welsh och Suffolk punch) och en hingst (exmoor) födda idag. Jag tror inte att jag kommer behålla något av stona och hingsten trevlig men jag tror inte han är bra nog för att någon ska vilja använda honom till avel. jag skulle kunna använda honom själv om det inte är så att han är släkt med nästan allt annat jag har. Visar sig vara en stjärna på utställningarna så att han slår min bästa exmoor regelbundet så kanske han får stanna kvar.

Om någon är sugen på någon av dem så säg till. Behöver inte vara några egentliga summor i betalning

https://www.horsereality.com/horses/372666/foal-doe-372666
https://www.horsereality.com/horses/372585/foal-doe-372585
https://www.horsereality.com/horses/371681/swift
 
Ridskolan hjälpte jag till att mocka någon box men vad menar du med klick?
Det är det som är klick :p man klickar bara (dvs hjälper till på ridskolan) och får pengar. Dvs klickar man ofta så får man ofta pengar och jag tror allt mer pengar ju mer man klickar (typ man får mera ansvar på ridskolan och högre lön).
 
Ridskolan hjälpte jag till att mocka någon box men vad menar du med klick?
Först måste jag välkomna dig till ett roligt spel och en rolig gemenskap vi har här. Jag kan verkligen rekomendera dig att fråga här om du undrar över om någon häst du är intresserad av att köpa är bra eller fråga om någon har några bra hästar av ras du är intresserad av till försäljning. Nog vill vi alla ha tag i bra hästar och sälja våra hästar men vi är framförallt ärliga och försöker hjälpa varandra.
Om du vill får du gärna fylla i dig själv i listan jag lägger in nedan. Det är alltid kul att kunna kolla in medBukares hästar och avel.
Angående ridskolan så varje gång du hjäper till att mocka boxar så räknar vi det som ett klick. För att ta dig förbi första nivån så är det 350 klick. Det tar tid men är värt det då du tjänar mer pengar för varje nivå och pengar kommer du göra av med i kopiösa mängder. Ett tips är att även om ekonomin är stram försök hålla i dina DP som är mycket svårare att komma över än HRC
-Agent_Carter - Kethets - Framförallt welshar och trakehner till dressyr med rolig färg
-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger
-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.
-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till
-Arrows - Maverickmv - Friesers, Trakhener och welshar, + annat kul i väldigt liten skala
-Asko - Asko - akhal-tekes, mustang, oldenburg, norman cob, trakehner, shire. endast 1 hingst: brabant, haflinger
-Avalbane - Avalbane - Huvudsakligen Exmoor, Islandshäst samt Welsh (Sedan finns flera andra som jag har svårt att släppa taget om.)
-Blacksmtifharm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob
-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.
-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser
-Caoimhe - Caoimhe - Welsh, Islandshäst (+ andra raser för att sälja)
-Cewe - Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher
-crazyrabbitlady - hrafntinna - Allt med black-anlag som primärfokus (Fjord, mustang, quarter, island, gypsy)
-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse
-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh
-Fazeem - Fazeem - Welsh, Mustang (+ 2 Quarters som jag inte direkt har någon plan med )
-Gabby_Ossi - Guana - Islandshäst, Akhal-Teke, Oldenburger, lite Mustanger
-Hedinn - Allee - Islandshäst, PRE, Trakehner (och tydligen Mustanger)
-Hoarfrost - Tyst - Welsh (dressyr), Shire (körning), Mustanger på kul. Plus några andra som slinker med.
-Igbest - Qarusell - Arab, Akhal-Teke, Oldenburg, Trakhener och Mustanger men dom är på väg bort + några enstaka av andra raser.
-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps.
-Iamia - Ophiogomphus - ”lite” för många islandshästar, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, ett welshsto och ett jättesött arabsto. Blandad kompott alltså.
-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning
-inverterad - inverterad - avlar araber för racing/endurance (samt lite färg), AT för race och endurance, samt färgglada islänningar som går bra på utställning. Gett mig in lite på clevelands (körning), trakheners (hoppning), oldenburgs (hoppning/eventing) samt welshar (dressyr). Har ibland isisar/araber/AT till försäljning
-Laa - Laa - Araber och Camarguer (svarta är målet). Några ströhästar till salu.
-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...
-Linda_A - Linda_A - Akhal Teke, Camargue, Mustang, PRE
-Linta - Linta - Fjordingar, mustanger, exmoor
-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke
-Mirella - Mirella - Akhal-Teke, Arab, Islandshäst, Trakhners, Welsh, Mustanger, Oldenburg och enstaka av andra (just nu Quartersto & Kladrubersto)
-Mistimed - Oldenburgs, och en maskot-Exmoore.
-Pilot - OliviaPilot - Quarters och Mustanger
-Riru - Kentaur - Mustang, Quarter, P.R.E, Kladruber
-Santoxen - Santoxen - mustang, fjord, exmoor, brabant
-Shaggy- Aleon- Arab och Akhal-Teke
-Sasse - Shindeagan - Oldenburg, Shire, Quarter. Nysatsning på trakehners.
-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra
-Tokyo - ivyb - Akhal-Teke (fälttävlan), arab (galopp), mustang (reining)
-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra raser
 
Idag blev jag löjligt gråtfärdig. En person som köpt en hingstunge u. Centaurea har döpt honom till Centurion. Jag tyckte det såg så fint ut i hennes avkommelista. Ibland är man blödig och betydelsen av namnet har inget med hennes namn att göra mer än stavningsmässigt.
 
Okej, nu har jag precis gått med i horsereality men jag förstår ingenting..O_o Jag hittade till marknaden och köpte en arab med föl och en trakhenerhingst på 3 år samt fångade två tvååringar i parken. Så nu har jag tagit hand om dom tror jag men jag kan t.ex inte trycka in på de andra flikarna än ”summary” när jag gått in på hästen.. Och förstår inte heller hur jag kan tjäna pengar eller gå upp i level. Snälla hjälp mig:laugh: (Har inte orkat skrolla igenom hela tråden så har säkert missat info)

Välkommen till spelet :D

Letar du ston att köpa för att börja din avel med eller hingstar betäcka med så har säkerligen vi här i tråden hästar åt dig om det är så. Det kan bli billigare och enklare för dig än att leta på marknaden och i foundation innan du kommer in helt i spelet.
 
Lägger till mig på listan:)

-Agent_Carter - Kethets - Framförallt welshar och trakehner till dressyr med rolig färg
-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger
-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.
-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till
-Arrows - Maverickmv - Friesers, Trakhener och welshar, + annat kul i väldigt liten skala
-Asko - Asko - akhal-tekes, mustang, oldenburg, norman cob, trakehner, shire. endast 1 hingst: brabant, haflinger
-Avalbane - Avalbane - Huvudsakligen Exmoor, Islandshäst samt Welsh (Sedan finns flera andra som jag har svårt att släppa taget om.)
-Blacksmtifharm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob
-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.
-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser
-Caoimhe - Caoimhe - Welsh, Islandshäst (+ andra raser för att sälja)
-Cewe - Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher
-crazyrabbitlady - hrafntinna - Allt med black-anlag som primärfokus (Fjord, mustang, quarter, island, gypsy)
-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse
-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh
-Fazeem - Fazeem - Welsh, Mustang (+ 2 Quarters som jag inte direkt har någon plan med )
-Gabby_Ossi - Guana - Islandshäst, Akhal-Teke, Oldenburger, lite Mustanger
-Hedinn - Allee - Islandshäst, PRE, Trakehner (och tydligen Mustanger)
-Hoarfrost - Tyst - Welsh (dressyr), Shire (körning), Mustanger på kul. Plus några andra som slinker med.
-Igbest - Qarusell - Arab, Akhal-Teke, Oldenburg, Trakhener och Mustanger men dom är på väg bort + några enstaka av andra raser.
-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps.
-Iamia - Ophiogomphus - ”lite” för många islandshästar, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, ett welshsto och ett jättesött arabsto. Blandad kompott alltså.
-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning
-inverterad - inverterad - avlar araber för racing/endurance (samt lite färg), AT för race och endurance, samt färgglada islänningar som går bra på utställning. Gett mig in lite på clevelands (körning), trakheners (hoppning), oldenburgs (hoppning/eventing) samt welshar (dressyr). Har ibland isisar/araber/AT till försäljning
-Laa - Laa - Araber och Camarguer (svarta är målet). Några ströhästar till salu.
-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...
-Linda_A - Linda_A - Akhal Teke, Camargue, Mustang, PRE
-Linta - Linta - Fjordingar, mustanger, exmoor
-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke
-Mirella - Mirella - Akhal-Teke, Arab, Islandshäst, Trakhners, Welsh, Mustanger, Oldenburg och enstaka av andra (just nu Quartersto & Kladrubersto)
-Mistimed - Oldenburgs, och en maskot-Exmoore.
-Pilot - OliviaPilot - Quarters och Mustanger
-Riru - Kentaur - Mustang, Quarter, P.R.E, Kladruber
-Santoxen - Santoxen - mustang, fjord, exmoor, brabant
-Shaggy- Aleon- Arab och Akhal-Teke
-Sasse - Shindeagan - Oldenburg, Shire, Quarter. Nysatsning på trakehners.
-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra
-Tokyo - ivyb - Akhal-Teke (fälttävlan), arab (galopp), mustang (reining)
-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra raser
-Mollsantrollsan - Mollsanbollsan - Precis börjat spela men förhoppningsvis araber längre fram
 
Kan vara kombinationen eller otur bakom dock. Har mamman fått andra föl?

Ja, ett med lägre GP men som ärvde 3 VGn. Så det var nog en hel del otur här.

Det är samma lotteri med exteriören som med GPn de kan ärva ner sin sämsta allel eller sin bästa. Jag skulle inte kassera stoet för en sådan sak för nästa gång kanske hon ärver ner det bästa och då står du med en utmärkt unge

Sant, verkar dock som när det gäller GPn så ligger nog de siffor man ser mot toppen av det hon har att nedärva. Men hon får en chans till. Jag drunknar inte precis i bra AT-ston. ;)
 
@Mollsantrollsan vad för araber är du intresserad av? Vi är ett antal här som avlar på dem för olika ändamål
Jag har ett arabsto till salu nu som har två fel för mig. Ett av dem spelar egentligen ingen roll inom hennes användningsområde men man kan inte spara alla och egentligen vill jag avla för galopp och distans. Det första felet är att hon har lite låg styrka men hon är reiner och styrkan är inte viktig för reiningen. Det andra felet är att hon är second premium, man får alltså tänka lite extra när man avlar på henne att få en exteriört bra hingst. Hennes fördelar är att hon har en ganska hög totalGP för araben 664 och att hon har en GP för reining på 302 vilket är rätt högt för araben. Är du intresserad av att köpa henne för en billig peng så hojta så lägger jag upp henne till dig privat för 1000HRC.
https://www.horsereality.com/horses/341436/ra288-re302-en285
 
lägger in mig på listan nu, då jag faktiskt börjar fatta vad jag gör i spelet och vilka hästar som är bra - vilket har inneburit att jag försöker sälja i princip alla jag köpte de första dagarna :o:laugh:



-Agent_Carter - Kethets - Framförallt welshar och trakehner till dressyr med rolig färg
-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger
-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.
-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till
-Arrows - Maverickmv - Friesers, Trakhener och welshar, + annat kul i väldigt liten skala
-Asko - Asko - akhal-tekes, mustang, oldenburg, norman cob, trakehner, shire. endast 1 hingst: brabant, haflinger
-Avalbane - Avalbane - Huvudsakligen Exmoor, Islandshäst samt Welsh (Sedan finns flera andra som jag har svårt att släppa taget om.)
-Blacksmtifharm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob
-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.
-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser
-Caoimhe - Caoimhe - Welsh, Islandshäst (+ andra raser för att sälja)
-Cewe - Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher
-crazyrabbitlady - hrafntinna - Allt med black-anlag som primärfokus (Fjord, mustang, quarter, island, gypsy)
-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse
-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh
-Fazeem - Fazeem - Welsh, Mustang (+ 2 Quarters som jag inte direkt har någon plan med )
-Gabby_Ossi - Guana - Islandshäst, Akhal-Teke, Oldenburger, lite Mustanger
-Hedinn - Allee - Islandshäst, PRE, Trakehner (och tydligen Mustanger)
-Hoarfrost - Tyst - Welsh (dressyr), Shire (körning), Mustanger på kul. Plus några andra som slinker med.
-Igbest - Qarusell - Arab, Akhal-Teke, Oldenburg, Trakhener och Mustanger men dom är på väg bort + några enstaka av andra raser.
-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps.
-Iamia - Ophiogomphus - ”lite” för många islandshästar, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, ett welshsto och ett jättesött arabsto. Blandad kompott alltså.
-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning
-inverterad - inverterad - avlar araber för racing/endurance (samt lite färg), AT för race och endurance, samt färgglada islänningar som går bra på utställning. Gett mig in lite på clevelands (körning), trakheners (hoppning), oldenburgs (hoppning/eventing) samt welshar (dressyr). Har ibland isisar/araber/AT till försäljning
-Laa - Laa - Araber och Camarguer (svarta är målet). Några ströhästar till salu.
-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...
-Linda_A - Linda_A - Akhal Teke, Camargue, Mustang, PRE
-Linta - Linta - Fjordingar, mustanger, exmoor
-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke
-Mirella - Mirella - Akhal-Teke, Arab, Islandshäst, Trakhners, Welsh, Mustanger, Oldenburg och enstaka av andra (just nu Quartersto & Kladrubersto)
-Mistimed - Oldenburgs, och en maskot-Exmoore.
-Pilot - OliviaPilot - Quarters och Mustanger
-Riru - Kentaur - Mustang, Quarter, P.R.E, Kladruber
-Santoxen - Santoxen - mustang, fjord, exmoor, brabant
-Shaggy- Aleon- Arab och Akhal-Teke
-Sasse - Shindeagan - Oldenburg, Shire, Quarter. Nysatsning på trakehners.
-starcraft - CanCan - oldenburgare inriktning hoppning. Någon haflinger, men mest som maskot typ.
-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra
-Tokyo - ivyb - Akhal-Teke (fälttävlan), arab (galopp), mustang (reining)
-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra raser

-Mollsantrollsan - Mollsanbollsan - Precis börjat spela men förhoppningsvis araber längre fram
 
@Mollsantrollsan vad för araber är du intresserad av? Vi är ett antal här som avlar på dem för olika ändamål
Jag har ett arabsto till salu nu som har två fel för mig. Ett av dem spelar egentligen ingen roll inom hennes användningsområde men man kan inte spara alla och egentligen vill jag avla för galopp och distans. Det första felet är att hon har lite låg styrka men hon är reiner och styrkan är inte viktig för reiningen. Det andra felet är att hon är second premium, man får alltså tänka lite extra när man avlar på henne att få en exteriört bra hingst. Hennes fördelar är att hon har en ganska hög totalGP för araben 664 och att hon har en GP för reining på 302 vilket är rätt högt för araben. Är du intresserad av att köpa henne för en billig peng så hojta så lägger jag upp henne till dig privat för 1000HRC.
https://www.horsereality.com/horses/341436/ra288-re302-en285
Inte riktigt bestämt mig än för vilka typer av araber jag är mest intresserad av, men tar gärna henne för hon var rätt olik mina andra:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 801
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 057
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 500
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 002
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp