HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart är det man ska raida FT på trakehenerhästar? Samt vilka kombinationer är önskvärda?
Har slösat 60 FT idag men inte kommit över några direkta fynd. Hittade ett sto med 701 i gp och bara 4 a som var gul, bytte bara bort den mot ett tidigare gult sto med lägre gp, och så en hingst med 4 vg:n, resten fick åka vidare lika fort som dom anlände. :down:
Tänker att jag kanske letar på fel plats?

Beror lite på vad du vill ha. Ofta är får man välja lite mellan hög GP och bra confo. Ett tips är att kolla stamtavlan hos superhingstarna hos typ @Iamia och @Murray och övriga som har fina trakheners. Ofta börjar de redan med riktigt bra hästar från foundation och då kan man se vad olika kombinationer verkar ge och på vilken kontinent de finns :)
 
Jag har två racinghästar som tävlat mot varandra på lägsta nivån ett par dagar. Jag ska nyttja round pen och se till att det inte upprepas men en sak som fascinerar mig är hur min mustang med 290 och flera A på relevanta ställen nästan alltid springer snabbare än min arab med 302 som har G och ett VG på de relevanta ställena.

Har jag räknat fel? Slår slumpen så hårt mot lilla araben varje gång?
https://www.horsereality.com/horses/338318/fadala-dj
https://www.horsereality.com/horses/399012/soft-breeze

Jag har en teori att vissa raser helt enkelt har en fördel när det gäller tävling i vissa grenar.
Jämför Oldenburg vs Trakehner i hoppning. Lägre GP/grenspecifik GP Oldenburg kan slå en Trakehner med högre GP/grenspecifik GP.
Samma med Akhal Teke vs Arab i racing. Där araberna verkar kunna slå högre GP ATs.

Alltså kanske en Mustang endast behöver ligga med grenspecifik GP runt 10-20 poäng under en arab för att vara jämbördig i racing, medan en AT måste kanske ligga 10-20 poäng över.
Nu gissar jag bara en massa här men det är såhär det känns för mig iaf :p
 
Jag har en teori att vissa raser helt enkelt har en fördel när det gäller tävling i vissa grenar.
Jämför Oldenburg vs Trakehner i hoppning. Lägre GP/grenspecifik GP Oldenburg kan slå en Trakehner med högre GP/grenspecifik GP.
Samma med Akhal Teke vs Arab i racing. Där araberna verkar kunna slå högre GP ATs.

Alltså kanske en Mustang endast behöver ligga med grenspecifik GP runt 10-20 poäng under en arab för att vara jämbördig i racing, medan en AT måste kanske ligga 10-20 poäng över.
Nu gissar jag bara en massa här men det är såhär det känns för mig iaf :p
Precis så känns det för mig med! :D
 
Började dagen med några bottennapp GP-mässigt men nu verkar det ordna upp sig :D

Fick bla första avkomman efter min PRE-hingst Cacahuate. 4VG+5VG=6VG Acorde Kanske kanske till salu när han är avvand om någon som skulle vilja ha.

Sedan kom den här lilla dröm-welshen Chianti :love: Hela 685 i GP och 2VG :bump:Dessutom 81 för dressyr vilket är bättre än båda föräldrarna. Min första avkomma efter Casper och @Caoimhe s Gaster har blivit farfar :D Någon som är mer nyligen uppdaterad på GP för welsharna? Sist jag kollade var det bara några få som nosade på 680+.


@Arisj Lite råd, tack :) Har varit på väg att lägga ner klabbe-aveln och tänkt kanske behålla två ston (säg till om det är någon av dem du skulle vilja ha förresten) men fick denna nu, hingst med GP678 och 2VG 1A. Är den värd att behålla? Aviance
 
Jag har en teori att vissa raser helt enkelt har en fördel när det gäller tävling i vissa grenar.
Jämför Oldenburg vs Trakehner i hoppning. Lägre GP/grenspecifik GP Oldenburg kan slå en Trakehner med högre GP/grenspecifik GP.
Samma med Akhal Teke vs Arab i racing. Där araberna verkar kunna slå högre GP ATs.

Alltså kanske en Mustang endast behöver ligga med grenspecifik GP runt 10-20 poäng under en arab för att vara jämbördig i racing, medan en AT måste kanske ligga 10-20 poäng över.
Nu gissar jag bara en massa här men det är såhär det känns för mig iaf :p
Precis så känns det för mig med! :D

Men varför gäller inte det welsharna i dressyr 😅
 
Den här vinner en del trots att hon bara har 76 i snitt och är welsh. Och Penderyn med 81,67 är uppe på 95% nu som fulltränad, så de får lite pris ändå, även om de såklart blir rejält utkonkurrerade av de bästa treks.
Min bästa welsh är också och nosar på 95%. Han har än så länge en vinst, en andraplats och en tredjeplats på training level. Men har inte tävlat så mycket...
 
Senast ändrad:
Beror lite på vad du vill ha. Ofta är får man välja lite mellan hög GP och bra confo. Ett tips är att kolla stamtavlan hos superhingstarna hos typ @Iamia och @Murray och övriga som har fina trakheners. Ofta börjar de redan med riktigt bra hästar från foundation och då kan man se vad olika kombinationer verkar ge och på vilken kontinent de finns :)
Lyxigt att bli nämnd tillsammans med @Iamia, jag som länge vägrade trakhenerna eftersom det var så hög konkurrens :p Konverterade helt när jag hittade Dancing Hurricane vid årsskiftet och nu gått all in :angel::laugh:
 
Lyxigt att bli nämnd tillsammans med @Iamia, jag som länge vägrade trakhenerna eftersom det var så hög konkurrens :p Konverterade helt när jag hittade Dancing Hurricane vid årsskiftet och nu gått all in :angel::laugh:
Haaahaa! Vaaa?! :rofl: Det där var det dummaste jag hört! Och roligaste. (Men kul att känna sig lite framgångrik - även om det bara är i ett spel... ;) ) Trakehnarna är ju roligaste rasen i spelet! Och bästa! :angel:
 
Haaahaa! Vaaa?! :rofl: Det där var det dummaste jag hört! Och roligaste. (Men kul att känna sig lite framgångrik - även om det bara är i ett spel... ;) ) Trakehnarna är ju roligaste rasen i spelet! Och bästa! :angel:
Haha men det är ju sant. Min 'framgång' är ju till stor del tack vara Idionyx dessutom (dvs indirekt dig :p ):o:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 832
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 183
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 157
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 558
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp