HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Riru sälj inga av dina Afrika-fynd förrän ikväll, jag vill hinna kika på dem först! :D

Tror jag bara sålde en, men det var en hingst med GP 635 har jag för mig. Dom andra vet jag inte ännu hur jag gör med förens nästa raid som jag inte vet när den blir. Vill få ihop runt 75-100 tickets först :p Så du hinner kika!
 
Men faaaaan också! Efter senaste uppdateringen funkar inte HR med jobbets webläsare!
Jag kan logga in, men inte klicka på något. *suck*
Vad ska jag nu roa mig med när jag blir less på att läsa mail om läkemedel eller när patienterna är färdigbedövade och sövda?!
Skandal! :rage: Klaga och kräv en HR-kompatibel webläsare!
 
Tror jag bara sålde en, men det var en hingst med GP 635 har jag för mig. Dom andra vet jag inte ännu hur jag gör med förens nästa raid som jag inte vet när den blir. Vill få ihop runt 75-100 tickets först :p Så du hinner kika!
Låter bra :D
 
Jag funderar lite på att lägga ner AT:arna... Jag lyckas ju jättebra med andra raser, men där går det utför hela tiden känns det som. :arghh: Kanske får fundera lite till men de känns inget kul för tillfället. Skulle kanske bara behålla några få med topp-endurance-GP och börja om? Hmmm. :idea:
 
Jag funderar lite på att lägga ner AT:arna... Jag lyckas ju jättebra med andra raser, men där går det utför hela tiden känns det som. :arghh: Kanske får fundera lite till men de känns inget kul för tillfället. Skulle kanske bara behålla några få med topp-endurance-GP och börja om? Hmmm. :idea:

Går skit för mig i de flesta raser :laugh: Så vore bäst om jag höll mig till färre, men kan inte bestämma vilka. Vet iaf att när Knabstrupper blir tillgänglig så ryker PRE, Trakehner och Oldenburg hos mig. Kanske lika bra att göra mig av med dem på en gång :angel:
Akhal Teke blev jag lite less på efter den intensiva rabicanojakten och sedan gav det inte något tillbaka, hade ju hoppats på att få igen DP jag lagt men det finns inget intresse. "Den är ju inavlad" och kommentarer att det går utan inavel har gjort att jag tappat suget.
 
Jag kan inte vänta på kompensationen som ska komma efter den uteblivna räntan, det kommer göra mina foundationsräder betydligt mindre smärtsamma :p önskar man kunde köpa FT också, de tar slut fort och kommer inte in lika fort tyvärr :down:
 
Jag har två racinghästar som tävlat mot varandra på lägsta nivån ett par dagar. Jag ska nyttja round pen och se till att det inte upprepas men en sak som fascinerar mig är hur min mustang med 290 och flera A på relevanta ställen nästan alltid springer snabbare än min arab med 302 som har G och ett VG på de relevanta ställena.

Har jag räknat fel? Slår slumpen så hårt mot lilla araben varje gång?
https://www.horsereality.com/horses/338318/fadala-dj
https://www.horsereality.com/horses/399012/soft-breeze
 
Jag har två racinghästar som tävlat mot varandra på lägsta nivån ett par dagar. Jag ska nyttja round pen och se till att det inte upprepas men en sak som fascinerar mig är hur min mustang med 290 och flera A på relevanta ställen nästan alltid springer snabbare än min arab med 302 som har G och ett VG på de relevanta ställena.

Har jag räknat fel? Slår slumpen så hårt mot lilla araben varje gång?
https://www.horsereality.com/horses/338318/fadala-dj
https://www.horsereality.com/horses/399012/soft-breeze
Vet någon hur välfungerande racing är sett till GP och confo? Har läst nånstans att endurance typ bara bygger på träningsnivå så att två hästar med 100% träning kommer ha samma chans oavsett skillnad i GP eller confo. Undrar om det är lite samma i racing...? Har för få (och dåliga) racehästar för att uttala mig. Samtliga har förhållandevis dåliga siffror men en av dom tar placeringar lite då och då (sällan) och de andra två tror jag aldrig har placerat sig...
 
Vet någon hur välfungerande racing är sett till GP och confo? Har läst nånstans att endurance typ bara bygger på träningsnivå så att två hästar med 100% träning kommer ha samma chans oavsett skillnad i GP eller confo. Undrar om det är lite samma i racing...? Har för få (och dåliga) racehästar för att uttala mig. Samtliga har förhållandevis dåliga siffror men en av dom tar placeringar lite då och då (sällan) och de andra två tror jag aldrig har placerat sig...
Jag har för mig att racing är en av grenarna som ska fungera. Det är Reining som är helt slumpmässig, Eventing där hästar blir uteslutna så mkt och Endurance där det bara är träningsnivå. Men jag kan naturligtvis missat något.
 
Vart är det man ska raida FT på trakehenerhästar? Samt vilka kombinationer är önskvärda?
Har slösat 60 FT idag men inte kommit över några direkta fynd. Hittade ett sto med 701 i gp och bara 4 a som var gul, bytte bara bort den mot ett tidigare gult sto med lägre gp, och så en hingst med 4 vg:n, resten fick åka vidare lika fort som dom anlände. :down:
Tänker att jag kanske letar på fel plats?
 
Spinner vidare... Tycker tävlingar generellt är svåra att tolka.

Dressyr -Har mest dressyrhästar och det gör ju enorm skillnad om de är 97% eller 100% tränade. Tycker även att det är viss skillnad på en häst med ex. 80 i snitt vs. en med 88 - men inte jättestor. Tycker kanske det skulle märkas mer nu när man försöker prestationsavla men jag uppskattar visst slumpmoment så att man får lite variation och har en chans med hästar som kanske inte kommer upp i 90-siffror också - men kanske ska hästarna med snitt under 84 börja sållas bort...? Har ett par welshar med snitt under 80 och de har ärligt talat inte en sportsmössa.

Endurance - Mina hästar ligger stadigt på 100% nu när round pen är infört och då verkar det vara ganska mycket lotteri. Har ingen med starka siffror men araberna med 71 i snitt placerar sig ändå framför A-Ts med närmare 80 i snitt lite titt som tätt. Måste ju bero på att det är lotteri mellan hästar med samma tränings%.

Racing - min sämsta gren. Har tre hästar varav en placerar sig någon enstaka gång här och där trots 100% träning. Men samtliga har ganska svag gren-GP (araber med typ 71 i snitt) så det kanske tyder på att det är en av grenarna som funkar? Eller inte, baserat på @crazyrabbitlady s erfarenheter..

Driving - har bara tänkt på att det gör skillnad med tränad vs. otränad häst. Har bara ett sto med 67 i snitt vilket jag tror är OK men inte jättebra och hon placerar sig nästan varje start...? Kanske bara är träningsnivå som räknas här med?

Reining - totalt lotteri, ingen skillnad om mina hästar precis levlat eller är tränade till 100% så jag tränar dom hela tiden för att komma upp till högre prispengar så fort som möjligt.

Eventing - lotteri har jag hört, ingen personlig erfarenhet.

Hoppning - tycker jag också verkar funka hyfsat även om det här faktiskt GÅR att placera sig med en häst som bara är 95% tränad. Beror kanske på att konkurrensen inte är lika stor som i dressyren och att det är lite mer slumpmoment med huruvida hästen river eller ej. Ingen uppfattning om skillnad i GP utgör någon skillnad i resultat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 841
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 201
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 164
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 575
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp