HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh det här väckte en tanke hos mig. När jag började spela chippade, vaccinerade, verkade jag mina hästar så fort det var möjligt (de dök upp i listan). Sen har jag insett att det inte gör någon skillnad så nu skiter jag faktiskt i det :o Kändes som pengar i sjön - precis som att jag köpte in foder och strö och manuellt genom inventory började ströa åt hästarna :grin:

Jag förstår att tanken är att man ska göra rubbet så småningom men visst har det ingen betydelse i nuläget?
Jag kollar hälsa och chippar alla mina. Vaccinerar inte eftersom det måste göras om. Att chippa är ju inte dyrt, så här tvekas det inte, och gjort är gjort liksom! :)

Jamen verkligen, det är ju inte så att det saknas förutsättningar för att de ska bli bra med de kombinationer som gjorts, utan det måste ju handla om att fölen i stor utsträckning får de sämre siffrorna (och/eller har otur i tilläggssifferlotteriet). Inte okej! Jag vill ju ha ett bra Idionyxföl. :cry:

Jag kollar hälsa och chippar alla mina. Vaccinerar inte eftersom det måste göras om. Att chippa är ju inte dyrt, så här tvekas det inte, och gjort är gjort liksom! :)
Jag gör precis samma. Ett tag körde jag hovar och vaccinering med av bara farten men jag håller i mig och låter bli men hälsa vill jag ha koll på så det inte smyger in för många averages i avelsmaterialet och chippningen är som du säger inte så dyr.

Vad har dina för snitt?
Jag tycker mina oldie-står sig rätt bra i hoppningen. Försöka hålla ett snitt på ca 75 iaf men även de med lägre har vunnit en del.
Mitt vuxna sto har 73. Såg att hon trots allt har vunnit lite, men det är sällan. Hennes föl ligger över med bästa på ca 76. Så kanske får testa och se om de kan göra bättre ifrån sig än mamma sin.

Den jag hoppades mest på hade bara 72 :p

Tror jag lutar åt att avveckla mustanger framöver, förutom några maskotar. Men jag tänkte att jag först gör ett försök att fixa till lite kul ful.

@AraSlei Har fyra damer som skulle vilja träffa Dreamy Cinnamon när det passar dig. De har dock en del samma vildfångade hästar i stamtavlan, om det spelar någon roll för dig.

@Riru Har också en dam som vill besöka Mango eftersom de andra två Mango-fölen jag väntar är hingstar.

Absolut, bara hojta när det kan passa :)
Jag har inget emot linjeavel, det måste man typ göra i något led för att få fram vettiga mustanger :p

Jag anar en viss Bukedominans :laugh:
26929

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 062
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 471
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 830
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 362
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka