Horsereality V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har en läckerbit för en dejt med mitt ensamma welshsto? https://www.horsereality.com/horses/11871/rain-622-1vg Hon kanske inte är så mycket att hänga i julgranen mot andra, men hon kommer stadigt på pallen så det tickar in pengar.

Köpte två nya araber idag https://www.horsereality.com/horses/359246/wst-zarilla och https://www.horsereality.com/horses/379895/stjarndamm
Har en w3 hingstföl redan, inte så bra, men dom är inte släkt så tänkte dom kan få dejta när dom blir tillräckligt stora :rofl:

• Gilla
Reactions: Laa
Jag är nöjd med dagens föl https://www.horsereality.com/horses/409389/birchfields-sweet-dreams mamman är en av de första hästarna jag köpte så hon är inte bra direkt och riktigt nöjd med att det blev ett sto och mammans alla A försvann, GP blev också betydligt bättre än mamman. Känns som någon man kan avla vidare på. Tror att hingsten var bukeägd - så bra hingstmaterial! Och med tanke på mina föl hittills alla haft sämre confo och retliga An som inte funnits hos någon förälder letat sig in så känns det bra att äntligen få en positiv överraskning.

Jag är nöjd med dagens föl https://www.horsereality.com/horses/409389/birchfields-sweet-dreams mamman är en av de första hästarna jag köpte så hon är inte bra direkt och riktigt nöjd med att det blev ett sto och mammans alla A försvann, GP blev också betydligt bättre än mamman. Känns som någon man kan avla vidare på. Tror att hingsten var bukeägd - så bra hingstmaterial! Och med tanke på mina föl hittills alla haft sämre confo och retliga An som inte funnits hos någon förälder letat sig in så känns det bra att äntligen få en positiv överraskning.
Vad roligt! Jazz var min hingst men nu ägs han av @Caoimhe. Ärvs i släkten :p

Jag har en annan sorts formel i mitt Excel ark som räknar med confon också. Det är dock inte min formel enbart :angel: (det var väl dig jag fick en av @Murray ? Eller har jag redan glömt vem det var :o)
Men den räknar alltså ihop poängen från de GP egenskaper som gäller för en gren och dividerar (då det är olika antal egenskaper för olika grenar, så att man kan jämföra direkt mellan grenarna utan att tänka på det). Sen så gör en annan formel likadant med confon. Och en tredje räknar ihop de två områdena.
Avancerad nivå :angel: Men då kan man direkt se vilken gren som hästen passar bäst till.
Haha, ja det var jag :p Nu har vi ju fått bekträftat att den funkar också iom den 'officiella' competition calculator som finns ute som ger samma svar :D

Det blir tredje led ja. Feltänk :D
Ja, fölen hade nog blivit kanon, så jag kommer att klura på det ett tag, trots den fantastiska inavelskoefficienten... kunde man bara garantera ett stoföl så... :d

Inga konsekvenser är inlagda i spelet än för in-/hård linjeavel. Men iom att vi inte vet VILKA konsekvenser det kommer bli, och om de kommer bli retroaktiva eller inte, så får man ju tänka sig för.
Gissningsvis lägre fertilitet på hingstarna, och kanske negativ viktning på nedärvningen av hälsogrejerna.
Aha, då ska jag nog låta bli att betäcka stoet med Trick.. Men det är ju så jäkla svårt att hitta ett BRA sto utan den där jäkla hästen i stammen :banghead:

@Laa
IMG_3996.webp

:(:down:

Sålde lite hästar nu på kvällen så har plötsligt plats för en till. Vaaad ska jag köpa? En till arab? En till gypsy? En till pre? Något nytt? :D

Haha, ja det var jag :p Nu har vi ju fått bekträftat att den funkar också iom den 'officiella' competition calculator som finns ute som ger samma svar :D
Åh är den officiell? Det visste inte jag. Fick inte det intrycket. Kan jag få en länk igen? :o Vill också kolla..

Lite jobbigt är det faktiskt att man inte kan byta gren på de vuxna hästarna. Nu sitter jag ju här med en AT som vore jättefin till fälttävlan, men hon tränas visst redan i körning... :meh: Av alla grenar hon kunnat användas till valde de alltså körning, den hon är sämst lämpad för. :rofl:

Jag tränar slut på mina hästars energi. Hur gör ni? Ska man träna lite då och då bara? Tycker det tar sån jäkla tid att komma nån vart i det här spelet...

Och hur vet man om stoet är dräktigt? Och var ser man hur långt det är kvar tills hon fölar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 094
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 548
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 458
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 856
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka