Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hen verkar ha fått varningar från moderator ang något som hen inte tyckte skulle vara något att bry sig om, och hen vill inte ta upp det för att det var för pinsamt. Politiken här menar hen antar jag är moderators styrande?
Såg precis det. Jag undrar vad h*n gjort. Jag har varit rätt krass i mina inlägg i forumet utan några problem och vad kan rendera varning i övrigt? Fusk med två konton och att jaga folk med privata meddelanden är det väl.
 
Och jag måste säga att jag är jätteglad över att Delo gav sig ut och diskuterade lösningar med oss. Kändes verkligen som vi möttes av en tegelvägg först.
Verkar som att en flexibel cap kan vara något istället för hardcap direkt. Och jag gillar idén om att sätta gräns på shows och tävlingar så man bara kan anmäla så många hästar som man har boxplatser(de man köpt) till.
 
Och jag måste säga att jag är jätteglad över att Delo gav sig ut och diskuterade lösningar med oss. Kändes verkligen som vi möttes av en tegelvägg först.
Verkar som att en flexibel cap kan vara något istället för hardcap direkt. Och jag gillar idén om att sätta gräns på shows och tävlingar så man bara kan anmäla så många hästar som man har boxplatser(de man köpt) till.
Jag håller med dig till fullo. Det hela känns mycket bättre nu än vid samma tid igår
 
Såg precis det. Jag undrar vad h*n gjort. Jag har varit rätt krass i mina inlägg i forumet utan några problem och vad kan rendera varning i övrigt? Fusk med två konton och att jaga folk med privata meddelanden är det väl.

Undrar jag med, en varning om man varit lite väl otrevlig är ju inte hela världen heller egentligen.
 
Undrar jag med, en varning om man varit lite väl otrevlig är ju inte hela världen heller egentligen.
Verkligen inte. Sånt har iallafall jag råkat ut för på mer än ett ställe. Ibland råkar man gå över gränsen av misstag, text är trots allt väldigt svårt att tolka jämfört med tal där man snabbt kan ge förtydligande förklaringar om det blir fel.
 
För dom som pysslar med fjordingar så har jag gett mig på att fylla i confo och GP på foundationhästarna, men då jag inte vet vad som är bra och dålig GP så fyller jag först bara i ~GP, sen när jag får en översikt kan jag sätta ut lite gränser över vad som ser uselt och jättebra ut :p
 
Och jag måste säga att jag är jätteglad över att Delo gav sig ut och diskuterade lösningar med oss. Kändes verkligen som vi möttes av en tegelvägg först.
Verkar som att en flexibel cap kan vara något istället för hardcap direkt. Och jag gillar idén om att sätta gräns på shows och tävlingar så man bara kan anmäla så många hästar som man har boxplatser(de man köpt) till.

Håller med, känns som ett bra mellanting. För jag tycker ju att en begränsning är bra! Men att vara tvungen att ha en tom boxplats jämt för att betäcka skulle vara en riktig utmaning, även för mig som har rätt få boxar och sällan ligger mer än 10 över.


Hur är det nu, om jag vill pensioner sto och föl, är det då fölet jag ska pensionera? Eller tvärtom? Eller spelar det ingen roll?
 
Håller med, känns som ett bra mellanting. För jag tycker ju att en begränsning är bra! Men att vara tvungen att ha en tom boxplats jämt för att betäcka skulle vara en riktig utmaning, även för mig som har rätt få boxar och sällan ligger mer än 10 över.


Hur är det nu, om jag vill pensioner sto och föl, är det då fölet jag ska pensionera? Eller tvärtom? Eller spelar det ingen roll?
Du måste pensionera båda.
 
Håller med, känns som ett bra mellanting. För jag tycker ju att en begränsning är bra! Men att vara tvungen att ha en tom boxplats jämt för att betäcka skulle vara en riktig utmaning, även för mig som har rätt få boxar och sällan ligger mer än 10 över.


Hur är det nu, om jag vill pensioner sto och föl, är det då fölet jag ska pensionera? Eller tvärtom? Eller spelar det ingen roll?
Du pensionerar bara individer så vill du pensionera både sto och föl så är det bägge två var för sig.
 
Känner mig trött på att typ 90% av alla ATs är gula... Och även om de inte är synbart gula har de CR. För det första känns det lite orealistiskt, för det andra är det trist att hela tiden "riskera" att få en dubbelgul.
 
För dom som pysslar med fjordingar så har jag gett mig på att fylla i confo och GP på foundationhästarna, men då jag inte vet vad som är bra och dålig GP så fyller jag först bara i ~GP, sen när jag får en översikt kan jag sätta ut lite gränser över vad som ser uselt och jättebra ut :p
Kan jag som har typ 40 st hjälpa till med nåt? :)
 
Kan jag som har typ 40 st hjälpa till med nåt? :)

Du som har mer koll får gärna se över GP, jag går bara på medel mellan lägsta och högsta GP intervallet som hästen kan ha. Så om det verkar helt åt skogen pga avkommors GP (beroende på sto/hingst också visserligen, eftersom det "takes two to tango" :p ) så får du gärn säga till sen om jag ska ändra, eller om du ändrar själv. Just nu skriver jag ju som sagt bara ut medelvärdet, men sedan kommer jag skriva ut poor, average, good och great istället när jag delat in alla hästars GP.
Har inte kommit så långt än dock och det kommer ta lite tid då jag bara fyller i då och då när jag har tid :p

Gissar att Afrika är ett favoritställe? Den där Magnus har ju 11/12VG meningar :p
 
Puh jag ångrade så att jag pensionerade en hingst jag hade men idag när jag räknade stråna i frysen var det inte 5 kvar utan 16. Mycket trevlig överraskning då jag var 100% säker på att jag bara hade 10 strån från honom :D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Det här är väldigt OT, men ni har ju koll på färger här inne.
Vad är det som gör att en häst blir såhär i öronen? Eller brukar dom vara så ljusa på mörkbruna hästar?
 

Bifogade filer

  • IMG_20190711_113222.jpg
    IMG_20190711_113222.jpg
    213,3 KB · Visningar: 11
Rensen går. Kommer inte ens orka försöka skicka ut hästar på marknaden i det här läget. Vissa går med föl som jag vill behålla, så de kanske inte kan flytta omgående men för eventuella betäckningar osv vill jag ändå skicka ut frågan:

Trakehners:

Aberdeen, sto med RN och SW1. 711, 12G, 85,77,88 för dressyr och 389 för hoppning. Har lämnat avkommor med bra GP. Vill behålla fölet.
https://www.horsereality.com/horses/303398/aberdeen-x

Fighting Temeraire, sto, 733, 1VG11G, 85,90,80 dressyr och 398 hoppning. Fölet vill jag ha kvar.
https://www.horsereality.com/horses/673884/fighting-temeraire

Araber:

Shahrur, fantastiskt fint sto jag fick köpa av @Iamia. Har gett kanonavkommor och vunnit flera DC. 654, 6VG6G. Vill behålla fölet.
https://www.horsereality.com/horses/468696/shahrur-dc-x

Zarqa'a al Yamama, sto u. Albadeia och pot. leverbärare. 640 2VG10G. Vill behålla fölet.
https://www.horsereality.com/horses/734976/zarqaa-al-yamama

Kareena, sto u. Nesrine. Leverbärare. 636, 10G2A. Vill behålla fölet.
https://www.horsereality.com/horses/689332/Kareena

EDIT: ville tydligen behålla alla föl, haha!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 911
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 785
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 443
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 297
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Psykisk (o)hälsa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp