Icke-kletig solkräm? (utbruten från Störiga saker vi stör oss på)

Evy är bäst.

Har inte lyckats bränna mig sedan jag började med den, bara en liten fläck framsida axel som jag tydligen missat smörja blev ilsket röd efter heldag på Falsterbo.

Min mamma som lätt får blåsor av solen använder den också och tycker det funkar bra. Hon brukar annars välja bort solkräm.flr det blir för smetigt men just denna funkar.
 
Kör med Lidls solspray på kroppen, funkar finemang tycker inte känns kletig. Finns säkert fler sorter som är i form spray om man inte inte vill knata in på lidl.

I ansiktet däremot har jag en speciell solkräm för ansikte, tror är ACOs jag har.
 

Bifogade filer

  • Cien-Sun-Sun-Spray-Transparent_Sensitive-Sun-Lotion_Sun-Lotion-SPF-30.jpg
    Cien-Sun-Sun-Spray-Transparent_Sensitive-Sun-Lotion_Sun-Lotion-SPF-30.jpg
    83,9 KB · Visningar: 3
Kör med Lidls solspray på kroppen, funkar finemang tycker inte känns kletig. Finns säkert fler sorter som är i form spray om man inte inte vill knata in på lidl.

I ansiktet däremot har jag en speciell solkräm för ansikte, tror är ACOs jag har.

såg behövde spf 50, tror kanske finns en? Osäker dock
 
Solkräm. Finns det någon sort som inte lägger sig som en flottig hinna på huden?
Jag gillar Hawiian tropic och det finns flera olika sorter.
Jag har den här till ansiktet, går in utan klet, ingen hinna, doftfri. T.o.m. dottern som vägrar allt klet godkände den och särbon som hatar kladd accepterade den: https://lyko.com/sv/hawaiian-tropic/hawaiian-sens-faceprotec-lotion-spf-50
(Finns en annan för kroppen (antar jag) som jag inte testat, men borde vara liknande: https://lyko.com/sv/hawaiian-tropic/hawaiian-sens-protection-lotion-spf-50 )
Den här torkar in helt utan klet, ingen hinna, men luktar: https://lyko.com/sv/hawaiian-tropic/hawaiian-silk-h-airsoft-c-spray-spf30
Och den här hade jag för ngt år sen (med högre SPF) och tyckte den luktade gott, inte för starkt och gick in i huden som en hudkräm utan att kladda och ingen hinna: https://lyko.com/sv/hawaiian-tropic/hawaiian-tropic-silk-hydration-air-soft-sun-lotion-spf15
Särbon föredrar EVYs solskyddsmousse.
 
Solkräm. Finns det någon sort som inte lägger sig som en flottig hinna på huden?

Jag älskar Biotherms Lait Corps Solaire. Jag har mycket ljus hy och bränner mig lätt, men brukar köra spf 30, även de gånger jag varit nära ekvatorn. Fyller på ofta dock och smörjer in rejält. Ibland får jag dock ta till någon av Biotherms krämer med spf 50. Ingen av dessa upplever jag som kladdig. Acos och liknande....usch. Bara kladd.
 
Dem här är riktigt bra! Varken mina barn eller jag med riktigt ljus och väldigt känslig hy har bränt oss! Klibbfri, och dryg. Räcker länge upplever jag! Mousse form.
Även min häst med rosa mule (cremello dvs med rosa hud och riktigt riktigt känslig för solen) använder jag denna på, och inte ens han har bränt sig 😁
Screenshot_2021-06-22-05-55-46-107_com.android.chrome.jpg
 
En fråga, jag trodde det var "bevisat" (typ att tester gjorts) att solskyddsfaktorer över 25-30 spf inte fungerade bättre?
Utan bäst är att smörja in sig regelbundet under dagen.
 
En fråga, jag trodde det var "bevisat" (typ att tester gjorts) att solskyddsfaktorer över 25-30 spf inte fungerade bättre?
Utan bäst är att smörja in sig regelbundet under dagen.

Oj, det har jag aldrig hört! Värt att kolla upp.
Jag smörjer mig så ofta jag kan under dagen (superkletigt!) men det kanske ändå inte mer tillräckligt
 
Vi har eucerin dry touch som jag tycker är bra. Barnen är också nöjda och de avskyr kletiga solkrämer (jag med). Har dock bara provat spf 30.
min upplevelse är att 50 alltid är kletigt och svårt att få in i huden.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 894
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 292
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 042
Senast: Lilla
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp