Utländskt godis (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 29)

När jag var barn så var det penguins och polos det första vi kastade oss över när vi kom över. Nu i vuxen ålder inser jag att den där ständiga tävlingen när man skulle se vem som kunde ha en polo i munnen längst utan att den smälta hade de glädjande bieffekten av att vi var tysta i bilen. Inte konstigt att pappa försåg oss med dom! Idag skulle jag aldrig äta mintgodis! Jag saknar aero!
Åh Polos- Vet inte ens varför man alltid ska köpa dem? Mintgodisar liksom. Är kanske nåt med hålet :confused:
 
Jag saknar bakewell slices så fick lära mig göra själv, är typ katalaner. Annars cadbury Twirl, marabou är ju bäst men det är nåt med twirl. Och Terrys chocolate orange men dem har jag faktiskt hittat en gång på Normal.

Från USA är jag besatt av M&Ms peanut butter
 
För 25 år sen pluggade jag i Auckland, Nya Zeeland, och där fanns bland annat godis som bestod av nötter, torkade bär och vit choklad. De första åren efter att jag kom hem kunde jag få anfall av längtan efter det men nu har det trubbats av. Vill minnas att det var något inhemskt märke, har sökt i åratal efter något liknande i Sverige och provsmakat en hel del produkter, men inte hittat något som kommer i närheten.
Planerar att åka tillbaka till NZ om några år, då ska handlas godis:D
 
Om det är något britterna är bra på så är det pickles, chutneys, marmalades och liknande. Hade aldrig ätit preserves på toast innan jag bodde i England, yumyum. Ploughman's är jäkligt gott när det serveras på rätt sätt.
 
Nybakade scones med cornish clotted cream och jordgubbssylt - och en kanna nybryggt riktigt gott te! I solen i en trädgård i Cornwall.

När jag flög mellan London och Newquay (Cornwall) med det lilla flygbolaget Brymon airways, fick man alltid detta serverat under flygningen. Men först riktiga brittiska små skurna sandwiches, utan kant, med gurka och en god ost! Jeeeeez....
 
Nybakade scones med cornish clotted cream och jordgubbssylt - och en kanna nybryggt riktigt gott te! I solen i en trädgård i Cornwall.

När jag flög mellan London och Newquay (Cornwall) med det lilla flygbolaget Brymon airways, fick man alltid detta serverat under flygningen. Men först riktiga brittiska små skurna sandwiches, utan kant, med gurka och en god ost! Jeeeeez....
Clotted cream:d har blivit irriterad på ställen i Sverige som erbjudit afternoon tea och serverat vispad grädde istället:mad:

Planerar en resa till Cornwall nästa år och kommer att äta Cream Tea varje dag så att behovet blir stillat för ett tag!
 
Clotted cream:d har blivit irriterad på ställen i Sverige som erbjudit afternoon tea och serverat vispad grädde istället:mad:

Planerar en resa till Cornwall nästa år och kommer att äta Cream Tea varje dag så att behovet blir stillat för ett tag!
Glöm inte att följa reglerna bara! Den här lappen låg bredvid de scones som makens Airbnb-värd i St Ives hade lämnat framme som välkomstpresent när han kom dit i söndags:

Screenshot_20230904_122553_Instagram.jpg


Det är lite som svenskarnas "ost eller marmelad först"-debatt!
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 920
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 301
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 077
Senast: Lilla
·
Fordon Letar ny bil. Minst lika svårt som att byta telefon. Finns två miljarder olika varianter att välja på och jag har ingen aning om vad jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 945
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp