Utländskt godis (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 29)

Hobnobs och te med mjölk att doppa dem i :d Det får sparas till en ruggig november kväll när regnet öser ner utanför. Tända lite ljus och krypa upp i soffan med en bra bok och en sovande katt.
 
Det FINNS godis har ocksa, men jag langtar efter sega rattor, saltlakrits grodor, och alla andra super goda godisar fran Sverige. :cautious:

Och Polo koptes alltid i stora upplag till barnen varje gang vi reste genom UK ... Det var lycka nar de fick tag pa en Polo 😄
Det skulle du sagt innan jag åkte...
Hade kunnat slänga ned en påse godis till dig med och postat med det andra ;)
Vet inte hur dyrt det är att skicka Sverige till USA numera?
Har skickat saltlakrits förr, dä var det överkomligt, och tog sig igenom tullen bra. Men det var nog 8-10 år sen.

Du får hojta till om jag ska försöka skicka nåt hemifrån sedan.

Edit: Här i Az fascineras jag att de har så mycket choklad. Lär krävas kylväska för att få hem det. Eller väldigt bra AC, men det är ju varmt i bilen när man sätter sig i den även om dne kyls av på nån minut.
 
På tal om Kitkat! 😅
20230914_205137.jpg
 
Det skulle du sagt innan jag åkte...
Hade kunnat slänga ned en påse godis till dig med och postat med det andra ;)
Vet inte hur dyrt det är att skicka Sverige till USA numera?
Har skickat saltlakrits förr, dä var det överkomligt, och tog sig igenom tullen bra. Men det var nog 8-10 år sen.

Du får hojta till om jag ska försöka skicka nåt hemifrån sedan.

Edit: Här i Az fascineras jag att de har så mycket choklad. Lär krävas kylväska för att få hem det. Eller väldigt bra AC, men det är ju varmt i bilen när man sätter sig i den även om dne kyls av på nån minut.

Tack :love: ... Det mesta kan jag fa till via natet nu for tiden, men det kostar :eek:
Vad sags om en pase bilar for 132 sek? :cautious: ... Men ibland ar det vart det.

Det jag langtar efter ar svarare. Att ga och plocka i en hylla med sega rattor, salta grodor, hallon/salta skallar och alla olika fantastiska godisar som finns i Sverige ... en del fanns pa IKEA fore pandemic.
Numera finns det bara 4-5 olika sorters godis pasar och nastan alla innehaller till halften, eller mer, godisar med "coke" smak. 🤢

Manga har en cooler i bilen nar de aker och handlar, dar lagger man allt som behover ligga lite kallt. Eller sa far chocladen halvsmalta och snabbt kylas ner nar man kommer hem.🤨😜
 
Tack :love: ... Det mesta kan jag fa till via natet nu for tiden, men det kostar :eek:
Vad sags om en pase bilar for 132 sek? :cautious: ... Men ibland ar det vart det.

Det jag langtar efter ar svarare. Att ga och plocka i en hylla med sega rattor, salta grodor, hallon/salta skallar och alla olika fantastiska godisar som finns i Sverige ... en del fanns pa IKEA fore pandemic.
Numera finns det bara 4-5 olika sorters godis pasar och nastan alla innehaller till halften, eller mer, godisar med "coke" smak. 🤢
Svindyrt!

Videosamtal på Whatsapp för godis? Jag kan gå där och visa alla godispåsar.
Struntar i om någon tycker det är konstigt.
Inte samma sak såklart, men du får i alla fall se vad som finns.
 
OMG 😳 Det vore nagot 🥰 men vi behover vanta ut vadret sa det inte ar sa varmt ... Jag har namligen skickat en stor godispase fran Sverige till Florida en gang ... den kom fram mindre an en vecka senare ... men allt hade smalt ihop till en stor klump.😁 Sonen som var mottagare rev eller klippte av lagom bitar att ata. 😅
 
Jag måste dela med mig av ett annat klipp där britter äter Plopp! Det är längre, men något av det roligaste jag sett. Komikerna Russel Howard och Greg Davies prövar på kalsarikänni och förutom att klä av sig och supa käkar de alltså också godis. Inte bara Plopp från Sverige, de testar även danska Spunk. :D

 
OMG 😳 Det vore nagot 🥰 men vi behover vanta ut vadret sa det inte ar sa varmt ... Jag har namligen skickat en stor godispase fran Sverige till Florida en gang ... den kom fram mindre an en vecka senare ... men allt hade smalt ihop till en stor klump.😁 Sonen som var mottagare rev eller klippte av lagom bitar att ata. 😅
Det löser vi. Men smart att vänta in vädret.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 935
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 302
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 090
Senast: Lilla
·
Fordon Letar ny bil. Minst lika svårt som att byta telefon. Finns två miljarder olika varianter att välja på och jag har ingen aning om vad jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 945
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp