Inför ESC 2013

Sv: Inför ESC 2013

Sänds det ikväll? Kan inte hitta det, tänkte om det var ersatt av partiledardebatten...
 
Sv: Inför ESC 2013

Nu kom det upp :D (har inte svt på tv:n utan kollar bara på svtplay)

Veckans höjdpunkt (fast saknar fortfarande gamla formatet.... :( )
 
Sv: Inför ESC 2013

Kvällens bidrag enligt mig:

Finland - Väldigt o-finskt i dessa sammanhang! Bara det ger höga poäng! Glatt, poppigt och en radiodänga! Jo, gillar det nog :-)

Malta - Behaglig låt med glad artist, men med risk att den bara glider förbi? Gillar musiktypen men funkar det här?

Bulgarien - Dålig fantasi att ta samma artister igen? Tja kanske, men det gick ju bra sist? Men är det lika kul m hittepåspråk o trummor denna gången? Blir stressad av videon iaf!

Island - Jag är fruktansvärt svag för isländska ballader så det åker rakt in i mitt hjärta! Vet ej om den funkar live dock, men jag gillar detta!! Gillar iof ofta islands bidrag ;-)

Grekland - Varför hade alla i gruppen skägg? Varför kilt? Glömde lyssna på låten nästan... Ogillar politik i esc men budskapet går ju ej fram. Förvirrande...

Israel - Jätteläskig klänning! Stylisten måste ha lånat ut sina glasögon till henne... Stackarn! Får inget grepp om låten alls. Därav svårtippat. Powerballader funkar dock ofta.

Armenien - Rädda världen, har ju svårt för sånt i esc. Han sjunger bra men han skriker mest o studsar upp o ner. Nä räcker inte!

Ungern - Jag vill se artisten! Ingen aning om hur det kommer funka live, då låten är småbehaglig men är artisten bra?? Spännande!

Norge - Kan hon andas i klänningen? Var sången live? I så fall sjunger hon bra! Och det är lite annorlunda och uppfriskande! Bra men tillräcklig charm?

Albanien - Inte min musiksmak, men det är drag i den iaf. Men tycker inte låten är stark nog?

Georgien - Ska mkt till att en duett funkar. Tycker båda saknar charm o låten har inget nytt. Dock tror jag den funkar då det låter bra? Men ospännande!


Det var det!
Mina favoriter ikväll är Finland, Island, Norge och Ungern.
Kommer med en topp 10 från semi 2 senare :D

Bäst ikväll: Martin Rolinski!
 
Sv: Inför ESC 2013

Finland - Från något riktigt bra 2011 till något ok 2012 till något gräsligt 2013, fel väg att gå finnar om ni vill vinna.
Malta - lite töntigt med dålig engelska men små charmigt :D
Bulgarien - gillar instrumenten, takten, växlingarna lite minus på för mycket aaaaaaaaaaaa...
Island - fint, bäst hittils :love: (men ogillar teknade videon)
Grekland - men en till bra, gillar att den är så avslappnad och språket sen lite lite mysko men bra.
Israel - skulle nog föredragit "snurrig i huvve låten", förskräckligt.
Armenien - lite svagt skulle jag tro, men kanske blir bättre på scen, betydligt bättre än Ryssland.
Ungern - lite som Maltas fast bättre, hoppas personen gör sig bra på scen!
Norge - men vad gör de med rösten. ful klänning på snygg tjej.
Albanien - hej vi ska vara coola men vi lyckas absolut inte.
Georgien - gäsp
 
Sv: Inför ESC 2013

Dagens topp: ISLAND, Malta, Ungern
Dagens bottennapp: Israel, Finland, Albanien
 
Sv: Inför ESC 2013

kl

Jaha, det var program nummer tre det, såhär tyckte jag:

Finland Denna har jag faktiskt tjuvlyssnat lite på innan, så den har kanske hunnit satt sig? Iallafall så gillar jag denna!
Malta Trevlig radiodänga, men inget mer.
Bulgarien Har jag redan glömt.
Island Jägarliv, jägarliv... Ja, den sätter sig ju iaf. Sen om den är så bra vet jag inte.
Grekland Ingen politik i Eurovision om jag får be! NEJ! Skicka en riktig, grekisk låt istället, tycker jag!
Israel Glömt den med.
Armenien Minns inte heller.
Ungern Näe.
Norge Näääääääääääääää! Sämst i Norden.
Albanien Näpp.
Georgien Näpp.


//r
 
Sv: Inför ESC 2013

Topp 10 semi 2
Island :love:
Malta
Ungern
Armenien
Makedonien
Grekland
Azerbajdzjan
Lettland
Bulgarien
San Marino
 
Sv: Inför ESC 2013

Nu vill jag ha fler topp 10 listor!
Vad ni tror eller vill!

Tyckte det var svårt att få till en topp 10 i båda semifinalerna, några var lätta att ta ut men sedan var det mest för att fylla ut listan som man fick plocka låtar...

Mina topp 10:

Semifinal 1
Irland
Danmark
Nederländerna
Belgien
Estland
Slovenien
Ukraina
Moldavien
Cypern
Kroatien


Semifinal 2:
Island
Norge
Finland
Azerbaijan
Ungern
San Marino
Malta
Lettland
Bulgarien
Georgien



Glöm dock inte inför-programmet på söndag, då visas de som redan är klara för final, och Robin gästar studion! :bump:
 
Sv: Inför ESC 2013

En stooor miss från min sida har upptäckts!

Det är två länder kvar att visa från semifinal 2! Trodde det bara var the big 5 och sverige kvar i sista inför-programmet, men icke! Vi ska även få höra Schweiz och Rumänien!
Så ni som vill vänta och se dessa innan ni gör er topp 10 lista för semi 2 gör det, jag har dock hört dessa bidrag innan och iaf Rumänien hamnar låååångt från topplistan! Schweiz är jag mer osäker på så vi får se på söndag.

Ledsen för missen!! :o
 
Sv: Inför ESC 2013

Det förtjänar jag ;)

Upptäckte missen när jag kom på att jag ej kommenterat den värsta av låtarna!
Och att den inte hade högst odds på bettingsidan min! :nailbiting:
 
Sv: Inför ESC 2013

Har inte kollat på melodifestivalen. Så lyssnade jag igenom hela euorvision låtarna på youtube - utan att kolla på videon. Utan mer kolla när det var något bra för att notera det eller något riktigt dåligt... Så kom en riktigt dålig låt och jag undrade "Vem i hela helvete skickar en så här jävla dålig låt till Eurovision *öppnar youtube*" .... "Sverige." ... Det ante mig.
 
Sv: Inför ESC 2013

Ikväll är det sista avsnittet av inför-ESC programmet!

Vi kommer att få se de två resterande länderna från Semifinal 2 och dessutom the big five och vår egen Robin!
:banana:

Schweiz, Rumänien (semi 2)
Frankrike, Italien, Spanien, Storbritannien, Tyskland och Sverige

Gäst i studion är Robin Stjernberg själv!


Sista programmet, det betyder att.... Snart är det Eurovision!!!
 
Sv: Inför ESC 2013

"Smaken är som baken..." :D Hoppas du kan hitta ngn annan favorit i startfältet då, om du tänkte kolla på ESC.

Jag har flera favoriter, däribland finns Sverige också!
 
Sv: Inför ESC 2013

Roligt! Jag och pv ska titta, förstås =) Har inget land som känns sådär extra spännande att se, men ska ju bli kul iallafall.

Efter att ha sett de tidigare programmen tycker jag vår låt är bättre än jag tyckte innan, vi borde kunna klara oss bra i ehum.. konkurrensen... tror jag.


//r
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 290
Senast: Rosett
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 540
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 990
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag smäller det!! Vi får äntligen se vem som vinner ESC i år, och hur det går för våran egen Benjamin Ingrosso...
30 31 32
Svar
638
· Visningar
29 020
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp