Inför Eurovision song contest 2016

voltis

Trådstartare
IDAG börjar uppladdningen inför ESC 2016! :banana::banana::banana:

På svt kl 20:00 ikväll startar de traditionella inför-programmen där vi får lyssna på låtarna och kända "tyckare" ska ge sina poäng!

Visst hänger ni med??

I första programmet ska Christer Björkman, Helena Paparizou, Oscar Zia, Wiktoria och Njol Badjie diskutera dessa länders bidrag:

Finland, Grekland, Moldavien, Ungern, Kroatien, Storbritannien, Nederländerna, Armenien, San Marino samt Ryssland.


Jag hoppas ni tittar kväll eller senare på play och ger era egna tankar och gärna betyg!

Jag jobbar tyvärr till 20 så kommer se det i efterhand, men då kommer jag direkt in och ger mina betyg såklart!

Låtarna går ju också att hitta på youtube men vore kul om ni även såg programmet i sig ;)


NU KÖR VI!!! ESC 2016 i Stocholm Sverigeeeee!! :banana::banana::banana:
 
=) Jag och mamma ska kolla ikväll, ska bli spännande! Fast jag tycker synd om Oscar Zia, åh vad jag hellre sett honom som vår representant i tävlingen!

//r
 
Själv tänkte jag se matchen Norrköping - Hammarby på nåt hak... men kollar nog play i morron :) Så återkommer då =)
 
Så, vad tycker ni om de första låtarna?

Finland: 2 nja, glad låt men inte alls min typ av musik. Ganska enformig och intetsägande :o
Grekland: 4 Jag brukar gilla sånt här när dom har lite inslag av landets musikstil i låtarna, men denna gick inte riktigt hem. Blir återigen ganska enformigt och tråkigt :banghead:
Moldavien: 5 Jättebra om man inte tittar på videon haha :angel:, hon säljer inte riktigt dramatiken men hoppas det blir bättre på scen!
Ungern: 7 Det känns väldigt 2003 över hans röst/sångstil så jag får lite ångestnostalgi, men kommer man över den så var den ganska härlig :up:
Kroatien: 7 Jaa, denna gillar jag! Men sjunger man på engelska ska man ha bra uttal...
GB: 1 Neeeeeej! Sånt här är jag allergisk mot! Så tråkigt! Hade hoppats på bättre :down:
Nederländerna: 0 Nejnejnej!
Armenien: 5 Ja, helt ok dock inte min kopp av te. Kommer nog placera sig bra. Älskar Oscar's beskrivning :laugh:
San Marino: 6 Joo, detta funkar på nått vänster. Men en del av mig saknar Valentina Monetta :angel:
Ryssland: 9 Ja! Äntligen! Dom avslutar starkt idag:D Ryssland får min röst!

Sammanfattning: Ganska blandat startfält, med lite allt möjligt. Blir nog ett bra år om vi kan få in lite överdramatiska nummer a la rumänien 2013 :banana:
 
Efter att ha sett programmet tycker jag att det inte fanns någon toppenbra låt, men vissa kan ju växa ju fler gånger man hör dem... men ungefär såhär;

Finland Lät som en reklamlåt, man fattade inte att deras tävlingsbidrag börjat. Den va lite konstig. Blir en =(
Grekland Lite intressant, men ingen fullträff. Kul med lite grekisk text dock. Blir =S
Moldavien bäst hittills första glada munnen =)
Ungern Kändes inte så stark först, men gillade den mer under snabbreprisen så det är kanske en låt som växer? =S
Kroatien Hade varit bra om den inte varit så upprepande =S
United Kingdom Coldplay-plagiat som de sa, rätt tråkig, men iaf en låt =S
Holland Tänker Beatles men lite trist =S
Armenien Näää sämst hittils Konstig =(
San Marino Refrängen va rätt bra... men hade kanske vart bättre med en annan (kvinnlig?) inte lika konstig artist... =S
Ryssland En bra låt, en eurovisionlåt, men kanske lite för perfekt? men ändå =)

Jag gillade alltså Moldavien och Ryssland, men Ungern kanske växer? De andra kanske också, det kan hända! =)

//r
 
Jag kommer vänta med att lyssna på olika länders bidrag osv tills det blir dags att faktiskt tävla osv. När är det som de börjar med semifinaler och allt vad det nu är? (jadå, jag har bra koll :angel: )
 
NU har jag sett programmet på play och kan kommentera!
(Jag tjuvlyssnar aldrig på mellon med ESC är så stort och har så många bidrag på kort tid så jag förlyssnar mer än gärna på bidragen, och hinner oftast få flera favoriter innan livesändningen ;) )

Finland - väldigt ofinskt, och refrängen sätter sig direkt (nynnat på den efter bara en snabblyssning på youtube förra veckan). Men låten är ändå inte något nytt, dock lite fart och glatt... Helt ok!
Poäng: 7

Grekland - älskar ju Grekland och de grekiska tonerna, och gillar faktiskt "rapbiten". Men synd att man inte ser artisterna, och när jag föreställer mig dom på scenen så känns det faktiskt lite... trist?
Poäng: 5

Moldavien - ingenting nytt i ESC världen, sjunger hon bra live och att det är lite partystämning så kan det säkerligen gå vidare iaf. Lite mittimellan sådär.
Poäng: 5

Ungern - mmmm för rösten! En låt jag verkligen skulle kunna lyssna på i bilen och digga med! Refrängen sätter sig och ja... jag gillar det!
Poäng: 8

Ukraina - blir inte klok på låten. Bitvis känner jag wow detta var mäktigt, sen plötsligt blir jag bara irriterad på skrikigheten... En häftig scenshow kan ta henne långt, annars kanske platt fall?
Poäng: 6

Storbritannien - va har UK skickat en riktig låt för första gången på åratal? Känns som de tagit tävlingen på lek i många år, nu känns det som de försökt ta det seriöst??
Låten tycker jag att jag hört förr? Men så är det ofta, och jag gillar soundet och nynna mer än gärna med!
Poäng: 7

Nederländerna - de verkar ha hittat sin genre... år efter år... gitarrer och countrystuk. Det är inte särskilt spännande faktiskt. Lite soft och trallvänligt men nä...
Poäng: 5

Armenien - rösten matchar inte tjejen, blir lite konstigt? Skrikigt... utan ngn riktig melodi i själva sången.
Säkerligen ngt storslaget på scenen som kanske räddar det?
Poäng: 4

San Marino - men nej.... hör honom ju knappt ens... sjunger han eller pratar han?
Poäng: 3

Ryssland - låter väääldigt ryssland... Absolut inget nytt här inte. Låten är också bara en stor klysha. Men refrängen sätter sig och den är trallvänlig. Kommer säkerligen gå långt, men jag kan bara inte gilla det ...Det saknas själ??
Poäng: 4


Jag kommer med mer analyser i morgon, mååååste sova! ;)
 
NU har jag sett programmet på play och kan kommentera!
(Jag tjuvlyssnar aldrig på mellon med ESC är så stort och har så många bidrag på kort tid så jag förlyssnar mer än gärna på bidragen, och hinner oftast få flera favoriter innan livesändningen ;) )

Finland - väldigt ofinskt, och refrängen sätter sig direkt (nynnat på den efter bara en snabblyssning på youtube förra veckan). Men låten är ändå inte något nytt, dock lite fart och glatt... Helt ok!
Poäng: 7

Grekland - älskar ju Grekland och de grekiska tonerna, och gillar faktiskt "rapbiten". Men synd att man inte ser artisterna, och när jag föreställer mig dom på scenen så känns det faktiskt lite... trist?
Poäng: 5

Moldavien - ingenting nytt i ESC världen, sjunger hon bra live och att det är lite partystämning så kan det säkerligen gå vidare iaf. Lite mittimellan sådär.
Poäng: 5

Ungern - mmmm för rösten! En låt jag verkligen skulle kunna lyssna på i bilen och digga med! Refrängen sätter sig och ja... jag gillar det!
Poäng: 8

Ukraina - blir inte klok på låten. Bitvis känner jag wow detta var mäktigt, sen plötsligt blir jag bara irriterad på skrikigheten... En häftig scenshow kan ta henne långt, annars kanske platt fall?
Poäng: 6

Storbritannien - va har UK skickat en riktig låt för första gången på åratal? Känns som de tagit tävlingen på lek i många år, nu känns det som de försökt ta det seriöst??
Låten tycker jag att jag hört förr? Men så är det ofta, och jag gillar soundet och nynna mer än gärna med!
Poäng: 7

Nederländerna - de verkar ha hittat sin genre... år efter år... gitarrer och countrystuk. Det är inte särskilt spännande faktiskt. Lite soft och trallvänligt men nä...
Poäng: 5

Armenien - rösten matchar inte tjejen, blir lite konstigt? Skrikigt... utan ngn riktig melodi i själva sången.
Säkerligen ngt storslaget på scenen som kanske räddar det?
Poäng: 4

San Marino - men nej.... hör honom ju knappt ens... sjunger han eller pratar han?
Poäng: 3

Ryssland - låter väääldigt ryssland... Absolut inget nytt här inte. Låten är också bara en stor klysha. Men refrängen sätter sig och den är trallvänlig. Kommer säkerligen gå långt, men jag kan bara inte gilla det ...Det saknas själ??
Poäng: 4


Jag kommer med mer analyser i morgon, mååååste sova! ;)

Kroatien, inte Ukraina :idea:
 
Finland: 4
Det här känns mest tjatigt och blaha.

Grekland: 4
Låten börjar bra. Sen börjar det vara typ rap eller något sånt otyg. Synd.

Moldavien: 7
Egentligen är nog låten väldig tjatig men upptempo och lite dansaktigt går trots det hem hos mig.

Ungern: 6
Låten sätter inga djupa spår men det är absolut lyssningsbart.

Kroatien: 4
Alltså allt det där ylandet känns onödigt :crazy: Det är nämligen inget power-ylande utan mer gnälligt.

Storbritannien: 2
Obeskrivligt töntig frisyr på han som sjunger mest. Dessutom är hela låten en klyschfest. Nixpixpäron.

Nederländerna: 2
En orgie i vansinnig tråkighet.

Armenien: 1
Gnälligt och det där "uuuuh"-andet förstår jag inte.

San Marino: 3
Det här känns lite knepigt även om jag inte kan sätta fingret på vad det är.

Ryssland: 9
Det må vara svulstigt ryskt och klyschigt men jag gillar det :o
 
Måste säga att jag tycker panelen var rätt bra i år faktiskt!
Jag saknar fortfarande tiden då det var panelmedlemmar från våra grannländer med, lite mer "hätskt" ;)

Men det var mkt underhållande att se Helena älska typ allt, speciellt sina kompisar :rofl:
Och att Oscar var lite härligt negativ, panetozkillen lite smågillade allt och Wiktoria som hela tiden ändrade sig? Nä, det var bra, kul! :banana:
 
OBS min poängskala är 1-5 (0-5) inte upp till 10...

Finland: 2

Svänger men den är ju sååååå tråkig och nääää

Grekland: 3
Jag bara "wow vilken härlig traditionell grekisk låt" och så börjar "rappen"... Ba wtf liksom ?
Men gillar verkligen "sången"... Så de gör 3an ... Utan "rappen" hade den fått 4+ eller 5

Moldavien: 5
Tjejen är snygg och gör verkligen det bästa av låten, låten som egentligen inte såååå bra men den är catchy och en radiolåt... Kan komma högt om den inte får för många "likadana" mot sej...

Ungern: 5
Wow... Vilken radiohit de här kommer bli (om den får) ÄLSKAR DEN !
Och de trots att jag tycker killen är ful :p

Kroatien: 3
Det är en "bra" låt men oj vad mycket som kan gå fel live... Falskt ? Tråkigt ? Eller helt underbar ?

Storbritannien: 5
Helt i min smak... Kan bli stort ... Vinnare ? Nä men topp 10 utan tvekan... Kanske tom topp5...
Länge sen England hade en så stark låt !

Nederländerna: 2
Kisspaus... Gud så tråkig... Här händer verkligen ingenting... hissmusik ?

Armenien: 2
Brukar va catchy å hamna i topp... men det här går ju inte ens till final...
Den kan tom mer troligt sluta i katastrof...

San Marino: 1
Värdelöst... Bara tvärsämst...Och jag har redan vart på toa (hollands bidrag :p ) ... Hmm ...

Ryssland: 4
Refrängen räddade upp låten till en 4a... För den va riktigt bra ... Men videon stjälper ju snarare än hjälper.. Så bättre utan bild :p

Är ändå rätt så impad över nivån på låtarna... Topp å botten men de räknar man ju iskallt med...
Sen kan ALLT ändras när man väl ser semifinalerna... Uppträdanden är ju nästan minst 50% så videos så här är så missvisande...
 
Finland: 4
Det här känns mest tjatigt och blaha.

Grekland: 4
Låten börjar bra. Sen börjar det vara typ rap eller något sånt otyg. Synd.

Moldavien: 7
Egentligen är nog låten väldig tjatig men upptempo och lite dansaktigt går trots det hem hos mig.

Ungern: 6
Låten sätter inga djupa spår men det är absolut lyssningsbart.

Kroatien: 4
Alltså allt det där ylandet känns onödigt :crazy: Det är nämligen inget power-ylande utan mer gnälligt.

Storbritannien: 2
Obeskrivligt töntig frisyr på han som sjunger mest. Dessutom är hela låten en klyschfest. Nixpixpäron.

Nederländerna: 2
En orgie i vansinnig tråkighet.

Armenien: 1
Gnälligt och det där "uuuuh"-andet förstår jag inte.

San Marino: 3
Det här känns lite knepigt även om jag inte kan sätta fingret på vad det är.

Ryssland: 9
Det må vara svulstigt ryskt och klyschigt men jag gillar det :o

Lånade din "design" och de 2 första låtarna kunde jag lika gärna låtit din text stå kvar ;) men de hade vart väl plagiatit :p
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 312
Senast: Rosett
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 329
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 548
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 990
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp