Inför Eurovision song contest 2016

Ikväll sänds avsnitt 2! Kl 20:00 i svt2, missa inte det!

Jag jobbar till 20 idag igen, så kommer med mina betyg när jag sett på play sen (där finns även avsnitt 1 för er som ej sett och vill betygsätta!)

Ikväll får vi se och höra låtarna från följande länder:

Tjeckien, Cypern, Österrike, Estland, Azerbajdzjan, Frankrike, Montenegro, Island, Bosnien samt Italien.

:bump::bump::bump::bump::bump:
 
I första delen:

Det hände inget förrän Ryssland kom, tyckte jag. Den stod ut.

Sedan hamnade Finland och Grekland över godkänt-gränsen. Och kanske låten om fyren (minns inte land).

Resten var sömnpiller.
 
Ska bli spännande att läsa vad ni tycker om österrikes bidrag. Jag bor i Österrike och har mer koll pa den än Sveriges. Första gangen jag hörde den tänkte jag men nej, det här gar ju inte alls men laten växer. Sen hoppas jag bara att hon gör om sin show, den var för mkt av allt.
 
Får kolla på play om era kommentarer stämmer .Missade båda kvällarna då jag ätit morfin och somnat !
 
Nu har jag kollat på play och avsnitt 2!

Så här tycker jag:

Tjeckien: snyggtjej med bra röst, och låten är rätt behaglig att lyssna på! Om hon sjunger bra live så kan det bli en finalplats!
Poäng: 7

Cypern: gillar verkligen rösten och fast det inte är min personliga musiksmak så gillar jag refrängen starkt och det går att sjunga med! Gillart!
Poäng: 8

Österrike: sött som socker, både hon och låten! Har ngt svårt för franska, och det blir nästan lite för sött? Men fint är det på ngt sätt!
Poäng: 6

Estland: tycker han ser lite läskig ut? Låter läskig också! Låten växer i refrängen och ser fram emot att se detta live, låten är inte dåligt men saknar något.
Poäng: 6

Azerbaijan: tudelad! Låten fastnar direkt absolut och det är viktigt i tävlingen. Jag tycker dock att den är lite tjatig och hon öööverdriiver verkligen munrörelserna och jag är tveksam till rösten live? Känns lite opersonligt också. Men säkerligen finalist!
Poäng. 6

Frankrike: glad låt och glad kille som känns äkta, det gillar jag skarpt! Men låten spretar lite, svårt att få grepp om den ? Snott lite yououou från Robin S också hehe. Men det glada överväger rätt mkt!
Poäng: 8

Montenegro: men nej... inte alls min kopp av te... Nä..
Poäng: 2

Island: den här låten kunde ha blivit jätte bra! Men det saknas någonting! Behövs en mkt stark scenshow! För det finns ngt i den jag gillar!
Poäng: 6

Bosnien: det här var ju jätte... konstigt?
Poäng: 2

Malta: ännu en skönsjungande tjej, många i år som det verkar och jag har redan tröttnat lite på dom hehe. Tycker den känns lite stressande, fast refrängen fastnar och sjunger hon bra live så går det absolut vidare. Hon borde dock skippa paljett/badklänningarna på scen?
Poäng: 7

Italien: vackert! Italienska är rätt lätt att få låta vackert iof :-) Sjunger hon så där fint live och på italienska så går det långt!
Poäng: 8


Det var det! Vi har hört alla från semifinal 1 faktiskt ( och ett par big five länder) :banana:
Sammanställer lite vid ett senare tillfälle, ska lägga mig nu jobb i morgon!

Lite snabba reflekioner bara:


Helena: sluta vara så snäll hela tiden och älska allt och alla! :eek: Och hur mkt jag än älskar grekland, sluta referera till grekland hela tiden hehe.
Oscar: bäst bäst bäst! :heart
 
RÄttelse: Helena gillar allt! :eek:
eMen håller med de är rätt snälla överlag allihopa! Oscar känns väl mest ärlig faktiskt på ngt sätt.
Oscar och Panetoskillen är lite bättre än de andra, tycker jag. Wiktoria säger inte mycket med substans och Elena uttrycker sig förvånansvärt dåligt, hon hittar ju inte orden :confused: (Till hennes fördel hör dock att hon ofta refererar till Grekland :angel:;))

Stilpoäng till Christer Björkman som uttalar hennes namn Έlena och inte Heléna. :up:
 
Måste säga att jag tycker panelen var rätt bra i år faktiskt!
Jag saknar fortfarande tiden då det var panelmedlemmar från våra grannländer med, lite mer "hätskt" ;)

Men det var mkt underhållande att se Helena älska typ allt, speciellt sina kompisar :rofl:
Och att Oscar var lite härligt negativ, panetozkillen lite smågillade allt och Wiktoria som hela tiden ändrade sig? Nä, det var bra, kul! :banana:

Jag tyckte panelen var helt värdelös!

Wiktoria kunde bara säga om hon tyckte låten var "rolig" eller inte. Elena tyckte om de låtar där hon kände någon som var med. Panetozkillen tyckte mest ingenting. Enda behållningen var Oscar Zia, men mest för att han är allmänt underbar och inte så mycket för vad han sa.

Kan de inte ha människor i panelen som faktiskt är bra på att tycka något om musik och Eurovision? Vad ett gäng "mellokändisar" tycker i frågan är ju helt både irrelevant och ointressant..
 
Jag kollade liveversionen av Frankrike. Och de får nog kräma på ordentligt i både produktion och show om låten ska bli lika stark som i studioversionen.

Men vackra människa! :love:

 
Nu har vi sett avsnitt två jag och mamma och var rätt överens;

Tjeckien: Bra video, men inte så stark låt, men den kanske växer? =S
Cypern: Bra låt, men fel forum, tycker inte den ska vinna detta. =S
Österrike: Asså jag gillar den på nåt sätt. Den är söt. Men kanske inte så stark. =S
Estland: Sliskig, men det är nog meningen. Först gillade jag den inte, men joo, kanske ändå? Hmm =S
Azerbaijan: NÄÄÄÄÄ. Bara sämst. =(
Frankrike: BRA! Men tillräckligt stark? =)
Montenegro: NEJ TACK. =(
Island: Jag gillar! Den kunde ju fått vart lite starkare, men den är bra. =)
Bosnien: Nä usch konstig, enligt mig är detta inte en riktig Balkan-låt, fast Elena vet säkert det bättre än mig, men jag tycker inte det. =(
Malta: NEJ. Dålig. =(
Italien: Ja, detta är bra! =)

//r
 
Hann ej skriva innan jobbet idag, men ikväll var det avsnitt tre i programserien!!

Har ej hunnit kolla på play, men kvällens länder var: Lettland, Polen, Scweiz, Israel, Vitryssland,
Tyskland, Serbien, Irland, Makedonien, Litauen samt Australien.

Ni som sett, ge era poäng! :banana:
 
Alltså, älskar polens bidrag(om det var snubben med långt lockigt hår)! Även Israel och Tyskland imponerade. Men Australien. Visst, hon sjöng väl bra men det var inte alls så bra som panelen tyckte:confused::confused: Jag tyckte det var en fruktansvärt tråkig låt, men dom höjde den ju till skyarna. Så vi får se om den haha:o:D
 
Alltså, älskar polens bidrag(om det var snubben med långt lockigt hår)! Även Israel och Tyskland imponerade. Men Australien. Visst, hon sjöng väl bra men det var inte alls så bra som panelen tyckte:confused::confused: Jag tyckte det var en fruktansvärt tråkig låt, men dom höjde den ju till skyarna. Så vi får se om den haha:o:D
Alltså, ursäkta, jag har ingen koll. Tittar oftast inte ens så jag tyckte att det var bra med era sammanfattningar :D

Kan någon förklara varför Australien är med? :confused::o
 
Alltså, ursäkta, jag har ingen koll. Tittar oftast inte ens så jag tyckte att det var bra med era sammanfattningar :D

Kan någon förklara varför Australien är med? :confused::o
Jag är inte helt hundra, men förra året var dom väl med för att det var nått jubileum och dom är sånna superfans av esc. Detta året vet jag dock inte varför dom har fått fortsätta vara med? Någon som kan hjälpa oss?:D
 
Program tre;

Lettland: Nä, skrikig o han ser trist ut. =(
Polen: Nä, såg ut som en Conchita-kopia. Tråkigt, men rätt fin också på ett sätt... =S
Schweiz: Nja? Lite svag men den kanske växer. =S
Israel: Ja, den här gillar jag! =)
Vitryssland: Fram tills refrängen kom tyckte jag den var konstig, men refrängen var bra o den blev bättre! =)
Tyskland: NÄ ASSÅ. Men kanske om man blundar, men tror inte de. =(
Serbien: NÄ. Kass. =(
Irland: Haha, jag gillar det här, fast de e mainstream. kommer bli en radioplåga. Kul med en sån kändis. =)
Makedonien: Först gillade jag den inte, men den växer nog... =S
Litauen: Den här är söt, tycker jag! =)
Australien: En bra låt, men lite mainstream, inte så bra som panelen tyckte. =)

//r
 
NU har jag sett även avsnitt 3!

Detta är mina poäng :)

Lettland - nej men..nej... Han charmar mig inte ett dugg, låten glömmer jag efter ett par toner och efter en stund skriker han mest. Nä...
Poäng: 4

Polen - väldigt behaglig att lyssna på! Kanske att den låter lite same same hela låten igenom, men sjunger han bra live och man får känsla så kanske det går bra?
Poäng: 6

Schweiz - först gillade jag det inte, men den växer genom låten och refrängen är fin! Hoppas hon sjunger bra live! Dock känns det som man hört det förr?
Poäng: 7

Israel - såååå fint!! Jag har fallit pladask för detta, både melodin och hans röst, det känns äkta på ngt vis, jag tror iaf på det han sjunger!
Poäng: 9

Vitryssland - hjälp han är superläskig, rösten håller inte och uttalet dåligt... Desstom är inte låten bra heller....
Poäng: 2

Tyskland - alltså själva låten är inte så dum! Men jag är mkt rädd att hennes röst inte kommer att hålla när det väl gäller, det kan bli för svagt? Och fast jag gillar lite udda så tar huvudbonaden för mkt fokus :P
Poäng: 5

Serbien - det ska säkerligen vara dramatiskt, men jag hör inte ens vad hon sjunger när det är så fladdrigt och ryckligt, överdrivet? Bra röst och kraftullt men nä...
Poäng: 4

Irland - jag är ju svag för brittiska killar som sjunger (ja alltså inte alla) och lite boybandröst och snygg kille.. låten är en vanlig radiodänga som kanske inte är jättespännande, men han gör det proffsigt och man slappnar av, en skön låt rakt upp och ner.
Poäng: 6

Makedonien - cool tjej med stark röst, plus att hon sjunger på sitt eget språk det sticker ut lite i solokvinnoträsket. Då måste det dock vara mkt fängslande, om man ej förstår språket. Vet ej om det är det tyvärr.
Poäng: 5

Litauen - refrängen är lite fartfylld och lätt att sjunga med i, men versen är det inte särskilt spännande... En bra scenshow kan lyfta den lite extra, och då kan den funka! Enkel skön låt!
Poäng: 6

Australien - jag är tudelad... är lite negativ då de förra året sa att Australien bara skulle vara med en gång, eftersom det var jubileum. Nu har de inte hållit vad de sagt... Men har annars inget emot att icke-europeiska länder är med, annars skulle ju fler andra låtar inte få vara med. Men låten då, ja det är en stark låt! Bra röst, snygg tjej, snygg modern låt.... Det är så svårt att hitta några fel! Men..lite fööör perfekt kanske? Då kan iaf jag bli lite anti hehe, det ska inte vara fööör perfekt ;) Därför drar jag av ett poäng! Ps. hon slår dock nockout på alla solokvinnorna.!
Poäng: 8




Slutsats: jag och Oscar tycker rätt lika fortfarande... love him ;) Och det är sååå mkt kvinnliga soloartister så man drunknar.....
 
Jag är inte helt hundra, men förra året var dom väl med för att det var nått jubileum och dom är sånna superfans av esc. Detta året vet jag dock inte varför dom har fått fortsätta vara med? Någon som kan hjälpa oss?:D
Precis de var med förra året då esc är superstort där borta, och det var jubileumsår förra året.
I år fick de vara med igen då det blev så positiva reaktioner förra året och de vill att esc ska utvecklas och bli mer globalt. De har dock än ej fått en permanent plats vad jag vet?
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 306
Senast: Rosett
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 328
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 547
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 990
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp