Kattsnack #8

Kan du inte bygga en låda av typ plywood-skivor eller liknande? Några mindre lufthål för luftcirkulation. Och måla i någon diskret färg.

Problemet är att jag måste kunna ta mig in i det med jämna mellanrum. så det måste vara löstagbart utan att jag behöver bryta mig in. Har nu kommit på att jag skulle kunna hyllor till höger av datorn. Så det vore en bra idé

Jäkla katt :love:
 
Jag känner plötsligt ett starkt behov av att besöka Japan... :love:


Katterna verkar så lyckliga och väl omhändertagna. :heart Jag FÖRSTÅR inte hur de har fått katterna att själva springa in i transportburarna!
 
Ikeas HOL. Ventilerat. Kattsäkert. Enkelt att öppna.

Får inte plats, utrymmet mellan vägg och skohylla är 38 cm och skohyllan är 85 cm lång. Så det måste vara något som är mindre än 35 och längre än 1 m, minst för att ha rum bakom datorn. Och som kan öppnas enkelt så man kommer åt alla hårddiskarna längst in i hyllan. Jag tänker mig något som hyllor på ena sidan, ivar, 30 breda och 24 höga x 83 långa (hyllan kan skjutas in lite längst fram och sätta tidningshållare så hon inte kommer in. Kan därmed stänga av hela högra sidan, samt än ha skrivaren ovanpå vilket är ännu ett plus. Frågan är framför och på vänstra sidan som dessutom måste vara öppen längst in mot väggen så alla sladdar får plats och jag kan lätt få tillgång till dem. Kanske använda en flyttlåda, skära till den och måla som @Malibu_Stacy föreslog och på något sätt komma på hur man kan skjuta den? Som en slags skjutdörr, fasthållen av skrivbordet. Då är det bara längst fram som ska snyggas till. Plywood eller liknade vore finemang men jag har inte tillgång till varken plywood eller redskap för att såga till den. Just nu medger dessutom budgeten inga utsvävningar.
 
Får inte plats, utrymmet mellan vägg och skohylla är 38 cm och skohyllan är 85 cm lång. Så det måste vara något som är mindre än 35 och längre än 1 m, minst för att ha rum bakom datorn. Och som kan öppnas enkelt så man kommer åt alla hårddiskarna längst in i hyllan. Jag tänker mig något som hyllor på ena sidan, ivar, 30 breda och 24 höga x 83 långa (hyllan kan skjutas in lite längst fram och sätta tidningshållare så hon inte kommer in. Kan därmed stänga av hela högra sidan, samt än ha skrivaren ovanpå vilket är ännu ett plus. Frågan är framför och på vänstra sidan som dessutom måste vara öppen längst in mot väggen så alla sladdar får plats och jag kan lätt få tillgång till dem. Kanske använda en flyttlåda, skära till den och måla som @Malibu_Stacy föreslog och på något sätt komma på hur man kan skjuta den? Som en slags skjutdörr, fasthållen av skrivbordet. Då är det bara längst fram som ska snyggas till. Plywood eller liknade vore finemang men jag har inte tillgång till varken plywood eller redskap för att såga till den. Just nu medger dessutom budgeten inga utsvävningar.

Såga av lagom del av en HOL.

Poängen var det ganska lätt går bygga ventilerat och skydda, och om man inre vill bygga att utnyttja vad annan byggt. Men vill du använda kartong eller ekonomin inte medger annat så funkar säkert det med.

Synd du inte bor närmare, då kunde du fått en HOL att såga sönder
 
Såga av lagom del av en HOL.

Poängen var det ganska lätt går bygga ventilerat och skydda, och om man inre vill bygga att utnyttja vad annan byggt. Men vill du använda kartong eller ekonomin inte medger annat så funkar säkert det med.

Synd du inte bor närmare, då kunde du fått en HOL att såga sönder

Ventilationen är det inget fel med. Jag har en sån här. Där datorn står ovanpå och hårddiskarna ligger på hyllan. Så det cirkulerar luft även om jag stänger för, som jag gör nu.

https://www.ikea.com/se/sv/p/mackapaer-skohylla-vit-20336233/

1615825143034.png


Gulligt av dig med HOL men jag kan inte såga och har ingen såg. Men jag har massor av Ivar hyllplan och en kort gavel, så om jag köper en till får den plats på längden mellan hyllan och väggen.
 
Den där känslan när man sitter i distansundervisning och plötsligt så har man en tass i näsan.

Planen att försöka träna T på att vara ute har gått långsamt men framåt. Senast kunde hon ligga still och titta på utsikten i ca 30 sekunder innan hon behövde springa in och gömma sig under en lämplig möbel.
 
Jag vägde Juno idag, hon klockade in på ganska exakt 4 kg, 7,5 månader gammal. :nailbiting: Tack och lov växer hon inte alls lika fort just nu som hon gjorde för några månader sedan, så förhoppningsvis blir hon inte ett lejon när hon blir vuxen. :D Just nu är hon i samma viktklass som Luna var som vuxen (eller ja, till och med 200 g tyngre än vad Luna vägde mestadels av tiden), så hon blir definitivt inte liten i alla fall...

När hon kastrerades i januari så tyckte veterinären att hon var lite överviktig, då hon har en hel del fett under magen. Jag har hållit koll på hennes mat, försökt att inte överfodra, och jag tycker hon känns fin och sund när jag känner med fingrarna över revbenen, vilka är lätta att känna. Tigermagen är dock fortfarande där, så jag antar att det helt enkelt är så hon ser ut. Finast i hela världen är hon i alla fall. :love:
 
Det bantas inte direkt här hemma, utan mer att maten har begränsats lite eftersom en viss brun dam har blivit lite (mindre) kurvig och midjan ses inte lika väl. Brun dam extremt missnöjd med livet och slaven. Diverse saker tuggas på när inte kutter och inställsamhet hjälper.
 
Hur gör ni med lite långhåriga katter som tovar? Elvis är en långhårig bondkatt 10 år gammal. Har aldrig sirekt tovat mer än någon enstaka vid nacken eller rumpan insamband med fällperiod.
Han är inte jätte tovig nu heller, men jag märker att de ökar och har väl gjort senaste året. Någon enstaka på halsen. De är lätta att få bort. Men de som sitter på rumpan/högt på bakbenen är svåra. Han smäller direkt med klorna när man är där och pillar. Han har aldrig accepterat att man rör där eller under magen.
Avmaskade honom häromdagen ifall det skulle vara mask han har. Men han har inte magrat, väger 4,8 kg och mår som vanligt.
 
En mer intensiv saknad och fruktansvärd sorg har infunnit sig nu när våren är här. Millie hade väckt pappa tidigt. Påtalat att fåglarna härjar för fullt och att det är dags att gå på fågeljakt. ”Kom igen, kom igen , KOM IGEN!” Hon hade tagit vara på dagen, jagat fåglar och bara suttit i solen.
Hon lärde mig att stanna upp och njuta av det lilla. För det är jag tacksam. Men jag saknar henne så fruktansvärt mycket.
544BFB0C-6482-4FE9-BA12-C495FE78B6CC.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 357
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 560
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp