Kattsnack #8

Katterna är väldigt nöjda, igår kom kattnätet på plats och de älskar att gå ut och in som de vill :D det första Lillkatten gjorde var att provsmaka och testbita på det :meh: Men det höll, riktigt bra kvalitet :banana: Lilla herrn knatar ut och in sisådär var 5:e minut så jag är glad jag slipper sitta vid dörren nu :rofl:
 
Jag har köpt kylskåpsmagneter. :D

IMG_20210725_211834.jpg
 
Jag har aldrig vart så glad som nu över att katterna är innekatter 😅 en av grannarnas utekatt satt några meter ifrån balkongen och tittade nyfiket på katterna när de var ute på balkongen. Lilla herrn tittade tillbaka men Lillkattens reaktion... Hon morrade med bakåtstrukna öron, några minuter senare försökte hon ta sig igenom nätet för att fara efter katten O_o Stackars katten såg bara nyfiken och oförstående ut, han gick efter några minuter till och då lugnade Lillkatten ner sig. Glad hon är inne, hade hon gått ute är risken hyffsat stor att hon hamnat i bråk och hon är ju en rätt liten katt enligt alla utom hon själv :grin:😅
 
Här mår alla kissar bra, de är nu riktigt inbodda efter flytten och kör racer-rundor i rummen så mattorna far åt alla håll... Alternativt ligger däckade i soffan respektive sängen. Det finns inte mycket till mellanting. :cool:

Labradorgrabben var även här hela förra veckan och orsakade irritation, främst då kissarnas matskål fick flyttas upp på diskbänken istället. Brunetten blev också ihärdigt hundtvättad varje dag. Hon åbäkar sig inte med att resa sig och gå, ligger bara still med ihopskrynklad äcklad nos och står ut. Skönhetsmissen däremot går inte med på tvättning, hon far iväg med ett ieuyiii och gömmer sig bakom bokhyllan.
 
Stackars Megara har inte haft en så bra vecka. Först forslades hon iväg för bo tillsammans med Bosse som vägrade att lämna henne ifred. Sedan fick hon iofs vara ute på underbar bakgård men skämde ut sig och sin slav genom att smita in i en lägenhet, blev (något brutalt) infångad och inburen. Fick kämpa för sitt liv, och sedan lektes det tafatt i trädgården i en halvtimme. Därefter inlåst i kök och sovrum. Plus fick inte moffa Bosses torrisar utan de togs brutalt undan.

Hemma blev det försök till kloklippning och jag lyckades klippa i en pulpa :cry: så det gör det inte direkt enklare att klippa klorna. Som gräddan på moset gick hon omkring och blödde lite från klon vilket gjorde att det blödde på soffan och hennes filt. Jag fick så dåligt samvete att Megara fick många, många Dreamies. Till slut som del av att rasa runt så hoppade hon in badkaret som hon brukar och där låg överkastet i blöt. Det var en mycket arg och upprörd katt som räddades från badkaret. Många mördande blickar och vägran att gå nära mig.

Nu verkar hon ha förlåtit mig och ligger på sin säng vi datorn och sover. Vädret är dock inte till hennes belåtenhet.
 
Jag glömde bort Lunas födelsedag. Jag insåg det inte förrän nu, tre dagar för sent. Om livet inte hade varit orättvist så hade hon fyllt 6 år den 27/7.
Jag känner mig så hemsk, att jag glömt bort detta. Jag har bara tänkt att Juno fyller år imorgon och har varit så inställd på det. Hur kunde jag glömma?
 
Usch det är så sorgligt. Min systers katt är här ute på semester. Hon får gå ute på nätterna men hänger nere vid lilla huset där syster med familj bor när de är här. Vilket är jättebra mtp att hon och Megara avskyr varandra. Men ikväll kom hon upp och försökte komma in men lyckades stoppa henne vid dörren. De fick syn på varandra och det var mycket ljud.

Nu sitter hon och jamar utanför fönstret. Kan inte släppa i henne pga Megara och det känns inte heller rätt att låta henne gå ute hela natten.
 
Juno har väldigt svårt att acceptera att 100 % fokus inte alltid ligger på henne. 🙈 Som när jag vill gå och säga hej till Älva och klia henne lite bakom örat när hon ligger högst upp i klösträdet i vardagsrummet. Jag står på en pall bredvid för att nå upp, Älva blinkar kärleksfullt mot mig, och... MJAAAAAAOOOOOUUU! Orättvisan är TOTAL, anser Juno, som missnöjt börjar skrika från botten av klösträdet och tre sekunder senare har klättrat upp till toppen för att vara med, för inte försökte vi väl gosa utan henne!? 😾
 
Äntligen!! Har jag hittat nått godisaktigt som Bonnie äter och som jag kan trycka in en tablett i. Vitacraft cat stick kanin. Hon får Onsior med jämna mellanrum och det är ju små, och enligt 3 av 4 här hemma, jättegoda tabletter. 3 av 4 såklart. Hon är jättesnäll att ge, men ju mindre tvång, desto bättre relation mellan oss 😇

Så himla lättad! Om en vecka ska hon in på första seniorkollen, min 8-öring 🥰
20210727_181809.jpg
 
Äntligen!! Har jag hittat nått godisaktigt som Bonnie äter och som jag kan trycka in en tablett i. Vitacraft cat stick kanin. Hon får Onsior med jämna mellanrum och det är ju små, och enligt 3 av 4 här hemma, jättegoda tabletter. 3 av 4 såklart. Hon är jättesnäll att ge, men ju mindre tvång, desto bättre relation mellan oss 😇

Så himla lättad! Om en vecka ska hon in på första seniorkollen, min 8-öring 🥰Visa bifogad fil 74705

Innan jag började använda easy pill så använde även jag just vitacraft sticks! Så skönt när man slipper bråka
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 192
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 525
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp