Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

Hade kalas hemma förra helgen, plötsligt var vi 15 istället för 2 😁
Paisley var överlycklig! Så många människor som var där bara för att klappa henne ❤️
Så många fötter att bita i och så många tallrikar att försöka sno fika från 😁
Paisley vill ha kalas varje dag!

Härligt att hon är så framåt och glad i allt och alla. Men ändå mest glad över att Prada blivit så modig 😍
Tidigare har hon gömt sig så fort det kommit folk, har blivit bättre när det kommer någon hon träffat flera gånger.
Nu var hon framme, hälsade på alla och lät sig klappas.
Sen satte hon sig i dörröppningen till sovrummet och stirrade in i vardagsrummet med sina uggleögon 👀
Ska ni stanna länge 😑
Efter en stund gav hon upp och la sig i sängen och sov ❤️
 
Jag tror det var väldigt bra att Skillith tvingades vara inne när Mini kom till oss. Tack vare det lärde de känna varandra. Nu kan hon faktiskt leka med Mini även fast det är på hennes villkor, de jagar mest varandra och gud förbjude om Mini skulle komma för nära :rofl:

Vi har tagit ut Mini i sele och då leker de verkligen på ett helt annat sätt. De jagar varandra i rabatterna, gömmer sig och kastar sig på varandra. Det är fint att se.

Holger är mest jätte trött på Mini. Så vi har hela huset fullt med feliway, leker Mini supertrött och hoppas att det går över. Vi satte dessutom in en till låda i tvättstugan där vi hittat kattkiss som troligen är från Holger. Så nu pinkar han i den i stället för att markera. Det här är inget överraskande direkt. Även fast Holger tog till sig Mini rätt snabbt är han troligen lite stressad över situationen. Holger är väldigt tydlig med vad han tycker om saker och ting.
 
Lille Skrutt leker med Timmys svans, tyvärr hann jag inte ta någon bild av dem men det ser rätt lustigt ut när Skrutt sitter i klätterställningen och Timmy står bredvid och viftar på sin stora svarta svans. De två gillar verkligen varandra. :love:
 

Bifogade filer

  • BBD1DA3D-C03F-48C4-9311-35E1F22B0B7D.jpeg
    BBD1DA3D-C03F-48C4-9311-35E1F22B0B7D.jpeg
    251 KB · Visningar: 24
Hur man får en kattunge helt slut.

Spring från köket till hallen, göm dig. Katten springer efter. Gör så 20 gånger. Kattungen däckar. Minikatt tyckte att det var jätte kul. Det är helt otroligt hur roligt det är med en Minikatt som går krabbgång och har tvättbjörnsvans när han hittar en :rofl:

Holger satt vid tillfället mitt i ena dörröppningen och Lillith satt med jätte stora ögon i trappen och undrade om matte fått en knäpp.
 
Idag har syskonen varit och vaccinerat sig och Lille Skrutt chipkastrerats. Vild fight för att stoppa dem i buren, väl på plats fick jag dra ut dem istället. :laugh: Skruttis spann och gosade med veterinär och assistenter, brydde sig varken om sticket eller chipet. Syrran tog sprutan med jämnmod och sen fick jag trycka in dem i buren igen innan vi betalade och åkte hem. :)
 
Har ju tänkt skaffa ny katt efter Ija.
Hade dock inte tänkt på en gång.
Nu hör massor av folk av sig med katter som behöver nytt hem akut och inte kan bo med sina kattkompisar.
Jag har kontakt med en där katten ska flytta nästa år och det är liksom planen.
Men hur ska jag kunna säga nej till alla behövande katter liksom.. jag mår ju dåligt av ägarnas desperation och jag har svårt att säga nej.
Men jag måste stålsätta mig. Nu kan jag ju faktiskt spara än mer till en ny katt s småningom och unna mig saker JAG behöver..
herregud alltså….vad gör man..
Jag kommer att vänta in den katt som kan flytta nästa år, men att det finns så många som behöver nytt hem typ igår…
 
Imorron ska jag hämta hem Bertas urna från veterinären, känns fruktansvärt jobbigt. Kan fortfarande inte fatta att hon är borta🥺
Alla katter har så olika personligheter och vissa av dom sköter sig själva och vi är kanske inte de viktigaste för dom förutom att ge mat o gosa lite då och då. Med Berta var de verkligen bara vi två. Hon ville alltid ha min närhet och det är så tomt utan henne nu.
 
Imorron ska jag hämta hem Bertas urna från veterinären, känns fruktansvärt jobbigt. Kan fortfarande inte fatta att hon är borta🥺
Alla katter har så olika personligheter och vissa av dom sköter sig själva och vi är kanske inte de viktigaste för dom förutom att ge mat o gosa lite då och då. Med Berta var de verkligen bara vi två. Hon ville alltid ha min närhet och det är så tomt utan henne nu.
Samma här. Jag väntar in besked att jag kan hämta Ija.
Kommer bli så jobbigt.
Saknar henne varje dag
 
Paisley är en kurrmaskin som älskar att bli klappad, klappar man inte tillräckligt hårt så bits hon 😁
Senaste veckorna har hon kommit på att det är väldigt trevligt att bli klappad även på nätterna. Jag sover som en död så jag klarar mig från bitande. Min stackars sambo däremot vaknar ofta till någon gång, kollar klockan eller lyfter upp en lat hund som inte orkar gå runt sängen och hoppa upp på pallen 🙄
Det märker Paisley såklart, kurrmaskinen startar, hon trampar bort dit och biter honom tills han klappar henne 😂
Efter en stund brukar han gömma sig under täcket tills hon går och lägger sig igen 😁
 
Samma här. Jag väntar in besked att jag kan hämta Ija.
Kommer bli så jobbigt.
Saknar henne varje dag
Ja det kändes väldigt jobbigt att gå in till veterinären igen. tårarna rann så fort jag kom in dit så min far var snäll och hämta medan jag gick ut och vänta. men nu är hon hemma igen.Den lilla urnan i kartong står nu på hyllan, är tänkt att hon ska få begravas på djurkyrkogården här i stan.
 
Någon som varit med om en sörjande katt? Min katt är nu ensam efter att förlorat sin vän (dom kunde kivas mycket och var väl inte bästa vänner, men dom hade varandra i 8-9år). På natten brukade vi alltid stänga till så att dom båda sov i hallen/köket och dom sprang alltid och la sig på köksstolarna. Men första natten han var själv satt han i hallen och bara stirrade. Jag lät det dörren stå öppen så han kunde komma in och sova med mig och sonen. Han har aldrig varit en katt som velat sova med oss, däremot är han väldigt social av sig och kommer alltid och sover i soffan med oss men en bit ifrån och han kommer alltid glatt springandes när jag ropar på honom. Han sover med oss varje natt nu och om vi råkar stänga dörren klöser han o jamar högt så vi öppnar. Däremot drar han sig undan på dagen. Ligger mest och sover i sina bäddar, kommer inte till soffan och bryr sig inte lika mycket när man ropar på honom. Han har atopisk dermatit och tycker han tvättar sig ännu mer nu så mer päls på magen försvinner. (äter special foder från veterinären) med god aptit. Har köpt salva och torrschampo mot allergi hud som jag ska testa.
Men vet inte vad jag kan göra för honom så undrar om någon varit i samma sits och har några lösningar vad man kan göra.
 
Varbölderna fortsätter. Den här gången var det Holgers tur... Igen.

Hittade honom med huvudet på sniskan i morse och kletig i ena örat. Tog upp honom på köksbordet och kikade i örat. Ut kom det massor av var ur ett litet litet snitt. Var bara att hämta klorhexidin och bomulsrondeller och göra rent. Var nog första gången jag själv höll på att kräkas och då är jag inte kräsmagad direkt.

Ringde sen kliniken som har jouröppet på helger och rådfrågade. Veterinären tyckte jag kunde ge antibiotika och metacam eftersom jag ändå hade det hemma. Tur han är lätt att medicinera.

Nu har jag gjort rent det igen och jösses alltså. Hur kan det samlas så mycket skräp i ett litet öra?
Han får inte gå ut själv något mer i år. Blir sele för honom. Mår dåligt över att se hur ont han har och det är inte värt det :heart
 
Hur vet jag om jag klarar ha hand om en katt (eller två) igen?
En arbetskamrat kom och erbjöd mig en kattunge. Har inte varit i närheten av att säga ja innan och har inte sett den än och jag kommer antagligen inte våga.
Det har gått 20 månader. Kommer jag någonsin att våga?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 879
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 498
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 677
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
101 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp