Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

Nu ser såret mycket bättre ut, eller ja det kommer inte ut en massa gegga längre. Gör rent det morgon och kväll. Märks på Holger att trycket lättat. Han är mycket piggare, pratigare och drygare :DSvullnaden vid örat är så gott som borta. Är expert på sårtvätt vid det här laget.

Han fick vara ute en stund i sele idag när det var uppehåll. Såå otroligt nöjd katt som kuttrade så gulligt när selen kom fram. Tror dock han blivit lite runt för selen var rätt right :o
 
Hur vet jag om jag klarar ha hand om en katt (eller två) igen?
En arbetskamrat kom och erbjöd mig en kattunge. Har inte varit i närheten av att säga ja innan och har inte sett den än och jag kommer antagligen inte våga.
Det har gått 20 månader. Kommer jag någonsin att våga?
Du kommer absolut att våga och älska igen, det är ett sätt att komma vidare istället för att fastna i sorgen. Att våga är att släppa taget. Du kommer inte att glömma, du kommer att hitta en annan kärlek, inte alls samma för det finns inte utan en ny, någon som ger dig mer än vad du redan hade, någon som kompletterar och får kärleken att växa. Något bara en ny katt kan ge dig. :heart
 
I dag är det ett år sedan Juno flyttade in. :heart Å ena sidan är det svårt att föreställa sig en tid när hon inte var här, men å andra sidan kan jag inte förstå hur fort tiden går! Jag är så glad att jag tog beslutet att skaffa en kompis till lilla Älva, för de har så mycket utbyte av varandra. Och jag har ytterligare en lurvboll att tvångsgosa och bli tvångsgosad av. :D Nu håller vi tummarna för att vi får många, många år till tillsammans. :heart
 
Du kommer absolut att våga och älska igen, det är ett sätt att komma vidare istället för att fastna i sorgen. Att våga är att släppa taget. Du kommer inte att glömma, du kommer att hitta en annan kärlek, inte alls samma för det finns inte utan en ny, någon som ger dig mer än vad du redan hade, någon som kompletterar och får kärleken att växa. Något bara en ny katt kan ge dig. :heart
Jag känner inget dåligt samvete för att skaffa ny katt. Ingen blir som Millie och jag kommer aldrig jämföra.
Det jag är rädd för är ansvaret.
 
Ja. Men jag måste kunna besöka en veterinär och det är ett stort ansvar även utan sjukdomar. Man måste vara en bra matte.
Jag håller med, känner att jag inte är bra nog då jag inte ens märkte att min katt hade diabetes innan det var försent. Känner sån skuld.. Skulle ha dåligt samvete av att skaffa en ny katt.

Hade jag inte kännt såhär hade jag skaffat en katt kompis till min andra katt för jag vet hur mycket kärlek och glädje som sprider. Endast du som kan avgöra vad som är bäst för dig.
 
Detta är Fatty, idag fastnade hon under soffan 😂
Det var visst lite lägre under divanen så där satt hon fast som Nalle Puh i kaninhålet 😁
IMG_20211026_153837.jpg
 
Är det ni två från början av er bekantskap? ;)
Utan tvekan! Herregud vad jag hade riv- och bitsår den första tiden 😂 Jag vet inte hur många nätter han väckte mig genom att plötsligt attackera för fullt. Han bet och klöste så att det gick hål på skinnet!

Till slut fick jag nog och låg vaken en hel natt med ett vattenglas gömt under täcket. När han till slut (efter flera timmars väntan) satte sig på fönsterbrädan och intog sin vanliga attackpose var jag beredd och så fort han tog språnget till sängen kastade jag allt vatten rakt på honom.

Han fick nog sitt livs chock och tvärvände, och efter det har han aldrig attackerat mig på natten igen 😆
 
Kissemissarna och jag åker strax till veterinären för tandstensrensning. Madamerna är ilskna - ingen frukost?! resebur framställd?!

Efter Brunettens tidigare journalnotiser om flödande veterinärblod, skrämda djurskötare, och vrålande sammanbrott i klinikens uppvakningsbur är hon nu tilldelad lugnande tablett som utdelas i hemmet i förväg.

Tabletten är snällt äten i knäet på matte, och nu tjurar hon i köket, stirrande på den tomma matskålen.

Även lilla snälla Skönhetsmissen fick sig en tablett tilldelad av bara farten. Vi får se om det gör någon skillnad. Ingen av dem verkar trött än, men det skulle ta en timme för tabletten att börjar verka.

Återkommer med uppdatering om dagens upplevelser.
 
Kissemissarna och jag åker strax till veterinären för tandstensrensning. Madamerna är ilskna - ingen frukost?! resebur framställd?!

Efter Brunettens tidigare journalnotiser om flödande veterinärblod, skrämda djurskötare, och vrålande sammanbrott i klinikens uppvakningsbur är hon nu tilldelad lugnande tablett som utdelas i hemmet i förväg.

Tabletten är snällt äten i knäet på matte, och nu tjurar hon i köket, stirrande på den tomma matskålen.

Även lilla snälla Skönhetsmissen fick sig en tablett tilldelad av bara farten. Vi får se om det gör någon skillnad. Ingen av dem verkar trött än, men det skulle ta en timme för tabletten att börjar verka.

Återkommer med uppdatering om dagens upplevelser.
Kan inte du samla alla dina inlägg om dina katter och ge ut en liten bok.
Jag skrattar högt varenda gång och längtar efter dina uppdateringar. Du skriver så förbaskat bra.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 859
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 485
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 670
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
101 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp