Kattsnack #8

Inbrott i städskåpet. Sönderbiten matpåse.

Den kriminella Gangstern tjurar under matbordet efter att ha blivit upptäckt och fått skäll.

Påsen ihoptejpad som temporär nödlösning.




Fetknopp-B får bara äta sin bozita mjukmat, i generösa portioner... men är ständigt ute efter Skönhetsmissens smaskiga kitten-mat som bara magra kissar får tillgång till i det här hemmet. Notera att B inte är tillräckligt intresserad för att klättra upp i klösträdet och äta ut skålen som står högst upp. Däremot att i eftermiddagens skumrask smyga sig i in i städskåpet och tugga hål i påsen minsann! Det finns det energi till! :devil:
 
Herregud, Juno har ingen lust alls att vara stilla. :nailbiting: Hemgångsråden sade inga hopp, ingen klättring och inget bus med kattkompis på en vecka. Juno gör så klart allt detta. Men hur tusan ska jag kunna hindra henne?
Har ni behövt begränsa era katter efter kastrering, har ni låtit de röja som de själva behagar eller har de själva tagit det lugnt?
Jag tycker det är lite extra otäckt just nu när det sitter ett plåster över såret, så jag kan ju inte se de närmsta par dagarna om något skulle se fel ut. Dock gissar jag ju att hon inte skulle vara så pigg och alert om något var knas.
 
Herregud, Juno har ingen lust alls att vara stilla. :nailbiting: Hemgångsråden sade inga hopp, ingen klättring och inget bus med kattkompis på en vecka. Juno gör så klart allt detta. Men hur tusan ska jag kunna hindra henne?
Har ni behövt begränsa era katter efter kastrering, har ni låtit de röja som de själva behagar eller har de själva tagit det lugnt?
Jag tycker det är lite extra otäckt just nu när det sitter ett plåster över såret, så jag kan ju inte se de närmsta par dagarna om något skulle se fel ut. Dock gissar jag ju att hon inte skulle vara så pigg och alert om något var knas.

Min knasboll var lugn samma dag (och rätt hög :laugh:) men sedan var det full fart som vanligt. Hon hade inget plåster utan var sydd med stygn som försvinner av sig själva. Det läkte fint och nu hittar man inte stället där snittet var.

Edit: Det gjordes på fredagen och hon fick smärtstillande tills på måndagen.
 
Herregud, Juno har ingen lust alls att vara stilla. :nailbiting: Hemgångsråden sade inga hopp, ingen klättring och inget bus med kattkompis på en vecka. Juno gör så klart allt detta. Men hur tusan ska jag kunna hindra henne?
Har ni behövt begränsa era katter efter kastrering, har ni låtit de röja som de själva behagar eller har de själva tagit det lugnt?
Jag tycker det är lite extra otäckt just nu när det sitter ett plåster över såret, så jag kan ju inte se de närmsta par dagarna om något skulle se fel ut. Dock gissar jag ju att hon inte skulle vara så pigg och alert om något var knas.
Morris får runt nästan direkt efter hemgång. Hon hade dock inte plåster på magen. Jag höll lite koll så såret inte gick upp, men tänkte som du att är hon så pigg så är det troligen inget fel. Dagen efter ringde de från djursjukhuset för att kolla läget och jag sa då att hon far runt, och de sa att ja, det är svårt att påverka.
 
Även mina har farit runt senast dagen efter kastrering. Samtliga har fått en korvformad svullnad över såret och det har sett lite ansträngt ut för de yttre stygnen. Men samtliga har också läkt utan minsta komplikationer eller besvär.

Exakt så såg Isis ut och det går som sagt inte att hitta ärret nu.
 
Herregud, Juno har ingen lust alls att vara stilla. :nailbiting: Hemgångsråden sade inga hopp, ingen klättring och inget bus med kattkompis på en vecka. Juno gör så klart allt detta. Men hur tusan ska jag kunna hindra henne?
Har ni behövt begränsa era katter efter kastrering, har ni låtit de röja som de själva behagar eller har de själva tagit det lugnt?
Jag tycker det är lite extra otäckt just nu när det sitter ett plåster över såret, så jag kan ju inte se de närmsta par dagarna om något skulle se fel ut. Dock gissar jag ju att hon inte skulle vara så pigg och alert om något var knas.
Det sa inte våra hemgångsråd nåt om. Tack och lov för husfriden för hon for runt direkt ;) vad som är bäst/korrekt vet jag inte. Allt läkte bra i alla fall.
 
Det sa inte våra hemgångsråd nåt om. Tack och lov för husfriden för hon for runt direkt ;) vad som är bäst/korrekt vet jag inte. Allt läkte bra i alla fall.

Samma här, det enda veterinären sa var att hålla koll på såret så det inte började gegga och/eller bli väldigt rött.
 
Jag anser nog fortfarande att min katt räknas som kattunge. Han blir visserligen 7 månader nästa vecka men ungkatt skulle jag nog ta honom som när han kanske är 10 månader.
Har aldrig funderat på det faktiskt förrän nu.
 
Ebba sover alltid i sängen. Och hon lägger sig på mig när klockan ringer. Imorse ringde sambons klocka först och Ebba låg kvar vid mina fötter. Den ringde några gånger men hon låg kvar (jag rörde mig inte heller så hon inte skulle märka att jag va vaken)
När min klocka ringde så hann jag knappt trycka på en förrens hon låg på mitt bröst. Hon vill inte att jag går upp 😁
 
Skönhetsmissen snattrar omkring. Hon har sladdat runt på alla mattor en stund nu, klättrar upp i fönstret i köket och pratat för sig själv. Kommer utdundrande och sitter här med mig. Hennes kattmyntefisk dök upp från sin hemliga fiskgömma igår och har blivit omkring buren, dödad, och jagad, i varierande ordning nu på förmiddagen.

Det är soligt och vackert ute trots kylan, det väcker vårkänslor!
 
Molle ville gå ut idag, jag på med selen, öppnade dörren och han ut som en blixt. 2 steg, sedan stod han där, snö?
Nope, nope, nope.
Släpp in mig :rofl:

Nikita var precis likadan. Vi var på landet, vargavinter, hon stod och jamade ursinnigt vid dörren. Jag klädde på mig mössa, vantar, tjocka strumpor, vinterjacka, stövlar och halsduk vilket tog ett tag. Satte på henne selen och vi gick ut. Hon tog fem steg innan hon pep in igen, extremt sur över kylan och snön. Fick sedan linda upp mig själv igen ta av selen och meddelade Nikita som vid det laget stod vid köksdörren igen och jamade argt att hon ville ut, att det är fortfarande lika kallt och lika mycket snö som för tio minuter sedan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 284
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 554
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Dressyrsnack 17
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

Tillbaka
Upp