Kattsnack #8

Jag har funderat en tid på om vattenfontänen läcker, det har varit en del blöta fläckar på golvet omkring den men jag har inte hittat nåt hål eller spricka. Idag påminde lilla tanten mig om att hon faktiskt är en maine coon och att vatten i första hand är till för att lekas med :laugh: Hon grävde i den och flyttade den säkert 40 cm innan hon övergick till att gräva på golvet, och SEN gick det bra att dricka :up:
 
Fröknarna mår bra här. Brunetten har varit väldigt närhetssökande och legat i knäet för att bli gosad halva dagen, Skönhetsmissen snarkar i sovrummet sedan i förmiddags. De hade någon form av mindre (men högljudd) uppgörelse i hallen i morse men kom sedan överens om att helt enkelt separera för dagen och minska konfliktrisken. Så är det med äldre tanter ibland.

Skönis har gått upp flera hekto med hjälp av den nya gastro-maten i alla fall, vilket är utmärkt. Den är uppenbart både smaklig och lättäten för en katt-tanta utan tänder. :p

Brunetten har inte gått ned något hekto alls på bantningsmaten däremot, men tja, desto mer Brunett finns det att älska. :D
 
Lina har hittills inte varit mycket till utekatt, men hon vill ofta ut på verandan där hon gillar att sitta på fönsterbrädan och titta ut. Idag ville hon ut så jag öppnade dörren. Nyss kollade jag om hon ville in, men det visade sig att hon satt i farstun och tittade ut genom kattluckan, totalt ointresserad av att komma in.

(Ska någon dag sätta kattlucka i ytterdörren också. Någon dag. )
 
Köpt en fönsterfågel från Kong.
IMG_20220117_143623.jpg
 
Lina har fått tovor i rumpan. Jag har försökt klippa bort dem men hon samarbetar inte. Skulle behöva hjälp att hålla i katten men vet inte riktigt vem som kan hjälpa till. Kanske får fråga min fika-granne.
 
Lina är jävligt marig att väga. Jag får inte hålla henne i famnen medan jag kliver upp på vågen. Hon slingrar sig som en mask på en krok och vågen kan inte bestämma sig för vad den ska landa på. Men jag lyckades idag få upp katten på vågen så att hon satt där helt själv och ja, hon har gått ner ett hekto i vikt. Det är på väg åt rätt håll.
 
Jag börjar noja. Megara hade ena tassen upplyft när jag kom hem. Hon går som vanligt men lyfte tassen igen. Vilket hon aldrig gör ska tilläggas. Hoppade upp på skrivbordet till sin säng utan problem. Har tryckt och klämt men hon reagerar inte, iofs tröttnar hon efter ett tag och biter, men rycker inte till, jamar eller visar tecken på smärta eller obehag. Letade efter ett sår eller om den var svullen eller varm men känner inte någonting.
 
Någon hade så bråttom att hinna före mig till sovrummet att jag snubblar på honom på vägen dit. Jag klär av mig och mycket riktigt, på kudden ligger en boll. Får se hur länge jag måste kasta den ikväll, jag vet att han kan hålla på i timmar om han får. 🙄
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 794
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp