Kattsnack #8

Var på ICA för att hämta ut paket och handla lite åt Megara. Hittade inte messmör utan fick fråga någon som jobbade där. På vägen frågade jag om de hade psylliumfrö men han hade aldrig hört talas om det, sa att det var till katten eftersom fiber hjälper magen. Medan vi gick till rätt plats (bland ostar kan jag tipsa om) så sa han att han avskydde messmör, ja jag också sa jag. Det är till katten.

Han: Vad är det för underlig diet hon äter? :rofl:
 
Hittade min gammelkatt med en svullen tass igår. Var något bättre imorse men tycker att den har svullnat upp igen :( Han är inte påverkad av det, men tror han hade behövt sluta hoppa upp och ner överallt och istället vila tassen. Funderar på att stänga in honom i ett eget rum utan möbler att hoppa upp på.
 
När era katter kräks (hela bitar så funderar på om det är att hon kastar i sig det) ger ni extra nästa mål för att kompensera att maten kom upp?
 
Älva chockerade idag. Nu på kvällskvisten satt hon i kattgården hos mamma och kikade nyfiket ut genom nätet. Första gången jag hämtade selen sprang hon iväg, men andra gången fick jag sätta på den (om än kanske bara för att jag stängde dörren in...). Sedan öppnade jag dörren ut - och hon gick ut! Bara sådär! Sedan gick Älva, katten som mestadels brukar gömma sig i buskage när hon är ute, runt i mammas trädgård hur glatt och självsäkert som helst med svansen i en lycklig kringla. :confused::love: När hon var klar gick hon tillbaka till dörren.

En vacker dag ska jag också bo i hus med kattgård och trädgård. :heart
 
Mindre gulligt är dessa jävla fästingar! Under promenaden med Juno igår hittade jag två krypandes på henne, och idag någon timme eller två efter Älvas äventyr så krälade det två i hennes ansikte. Hur fan VÅGAR de krypa på mina fina!? :rage:
 
Idag vaccinerades Kingen. Han fick mycket beröm för att vara trevlig och söt. Alltså ville inte de huggande huggtänderna huggas så mycket hos veterinären så det var ju skönt att höra.
4,65kg visade deras våg, 1kg upp på ett halvår, och nu hoppas jag att vi inte behöver se veterinären på ett år för nästa vaccination 😊

83BC81A4-E25C-446D-ACFD-72F7D2805158.jpeg

Om en knapp månad ska vi åka på vår första långresa ner till Öland på 49 mil som jag hoppas går smidigt.
 
Idag vaccinerades Kingen. Han fick mycket beröm för att vara trevlig och söt. Alltså ville inte de huggande huggtänderna huggas så mycket hos veterinären så det var ju skönt att höra.
4,65kg visade deras våg, 1kg upp på ett halvår, och nu hoppas jag att vi inte behöver se veterinären på ett år för nästa vaccination 😊

Visa bifogad fil 72644
Om en knapp månad ska vi åka på vår första långresa ner till Öland på 49 mil som jag hoppas går smidigt.
Även morrisen fick sin vaccination igår och hennes första fräs när hon skulle få sprutan. Lilla gullet. 3,34 kg vägde hon. Annars tyckte hon det var rätt spännande och mycket att undersöka.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 361
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 903
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 562
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp