Kattsnack #8

Trots att jag tejpat för där man drar ut lådan så lyckades Megara på något sätt ta sig in och har ätit upp nästan en hel påse Dreamies efter att hon fått middag, och spritt smulor över hela mattan :meh: Innan jag insåg det hade hon också fått sin adventskalendergodis.

Megara upplyser om att hon svälter ihjäl...
 
Nu när katterna har de nya höga bokhyllorna och "bron" däremellan precis i anslutning till det höga trädet i vardagsrummet, så känner jag att jag kanske begått ett misstag. Deras bussträcka, som förut började i hallen och slutade i toppen av det takhöga klösträdet i full fart, fortsätter nu från toppen av klösträdet, upp på högra bokhyllan, över bron och upp på vänstra bokhyllan. I vanliga fall så är det säkert att ta sig över, men när det sker i full fart och busmode så ser det jäkligt halt ut... :nailbiting: Tvn lever alltså fortsatt farligt här hemma... Men katterna är nöjda i alla fall!
 
Jag är så glad att det nu fungerar mellan dom igen. Holger fräser inte så fort Mini tittar på honom längre. Det är en helt annan känsla hemma nu. Ingen Holger som går omkring och är orolig längre utan han stryker sig på saker, myser leker, äter och sover. Som en katt ska göra.

IMG_20211204_211429.jpg
 
Jag skrattar så att jag gråter. 😂

Jag sitter i soffan, Älva sitter i klösträdet. Plötsligt hör vi båda hur någonting låter från andra sidan lägenheten. Det låter suspekt mycket som att Juno har lyckats stänga in sig någonstans, men jag vet inte var. Jag börjar gå runt i lägenheten för att se var hon är någonstans, men jag kan verkligen inte hitta henne. Så jag tar fram en godisburk och börjar skaka - ingen Juno. Jag kastar ut godiset på golvet - ingen Juno... Förrän plötsligt, några sekunder senare, då luckan till skåpet under handfatet flyger upp, och ett dussin rullar toalettpapper skjuts ut ur skåpet tillsammans med en godissugen Juno. 😂 Då har hon alltså krypin in under skåpet och kommit in bakvägen, och när godiset kom fram så bestämde hon att den bästa vägen ut var RÄTT IGENOM muren av toalettpapper. En rätt rejäl mur dessutom, tre på bredden, tre på höjden, och två på djupet.


Ja, inte har man tråkigt med en Juno i hemmet i alla fall. 😂
 
Stackars Maggan. Hon låg och sov i sängen, varmt och mysigt. Så börjar en räv (jag tror det var en räv, det lät inte som hund eller rådjur) skrik-skälla utanför. Hon blev livrädd! Nu sitter hon i hallen utanför sovrummet och tittar in.

Jag förstår henne. Det lät rätt otäckt.
 
Nu har jag tingat en ”ny” hona, som vi får hämta hem efter jul. Om att går som det ska 💜

Angående den förra kattungen som visade sig ha fel på benet så fick jag onda aningar kring uppfödaren. Hen la ut katten på annons två dagar efter hämtning, trots att katten skulle äta antibiotika. Varför sådan brådska? Vill man inte att katten ska äta klart kuren och ta ett återbesök innan man annonserar?

Hon är verkligen jättejättesöt, så roligt!

Har du hört något mer om kattungen du lämnade tillbaka? Det låter verkligen inte helt seriöst att lägga ut annons så snabbt, men kanske fanns det en tanke om att låta antibiotikakuren verka och läkningen ta sin tid innan ny försäljning? Hoppas det.
 
Hon är verkligen jättejättesöt, så roligt!

Har du hört något mer om kattungen du lämnade tillbaka? Det låter verkligen inte helt seriöst att lägga ut annons så snabbt, men kanske fanns det en tanke om att låta antibiotikakuren verka och läkningen ta sin tid innan ny försäljning? Hoppas det.

Jag skrev till uppfödaren när annonsen kom tillbaka men hon tyckte inte att det var något konstigt med att annonsera så snabbt inpå. Annonsen är borttagen så hon är förmodligen såld.
Magkänslan säger att uppfödaren inte ens varit hos veterinär…
 
Moses har en "kräk-period" :meh: då äter- och dricker han (för) mycket i ett svep, kräks inom kort - och går sen tillbaka och äter och dricker alldeles för mycket igen.
Så sitter här och passar så jag kan avbryta honom så att han inte trycker i sig så mycket, och maten hinner landa lite. Moses är sur på mig nu...
 
Igår låg Paisley och lekte med en kudde när vi skulle sova hoppade runt, pep och bet tillslut ramlade hon med en duns ner från sängen 😂
Prada sov som sov på min kudde vaknade, gick fram till kanten och kollade ner.
Säkert väldigt imponerad 😁
 
Nu kommer jag att låta som hundra procent nybörjare på katt, men jag har aldrig förr haft katter som gjort kattiga saker (ätit kattgräs, använt kattmöbler, lekt med kattleksaker etc.). Det kan ju bero på att de fått gå ut och därmed fått mycket av kattbehoven uppfyllda där. Men iallafall, kattungen älskar leksaker och mest älskar hon när vi stoppar in typ en vippa eller liknande under något annat, t.ex. en filt. Därför tänkte jag köpa nån variant av "undercover mouse" till henne som hon kan roa sig med själv. Är det nån som har tips på en sån som är rolig och som era katter uppskattat extra mycket?
 
Jättesur katt idag för att jag ransonerar maten i små portioner. Ska köpa fisk och koka skonmat idag då han kräkts flera gånger på morgonen. Katten säger att han faktiskt är hungrig och cirkulerar som en haj i köket och BLÄNGER. Han undrar om det verkligen är såhär det är nu :mad: Jag förväntar mig nästan packade väskor i hallen..
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 194
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 525
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp