snorp

Trådstartare
Det kan vara så mysigt med en kopp te på kvällen så här på hösten. Jag dricker helst svartvinbörste med lite för mycket socker i. Nu tänkte jag dock att jag vill testa te utan koffein, eller tein heter det väl i te. Testade för några år sen nått te som hette kvällsro men tyckte inte det var nån höjdare.

Så nu vill jag gärna ha tips på teer att testa, gärna om de finns i typ mataffären om det är möjligt.
 
Det kan vara så mysigt med en kopp te på kvällen så här på hösten. Jag dricker helst svartvinbörste med lite för mycket socker i. Nu tänkte jag dock att jag vill testa te utan koffein, eller tein heter det väl i te. Testade för några år sen nått te som hette kvällsro men tyckte inte det var nån höjdare.

Så nu vill jag gärna ha tips på teer att testa, gärna om de finns i typ mataffären om det är möjligt.
Testat rooibos?
 
Kamomill finns i mataffären (friggs tror jag). Jag tycker det är supergott att blanda med lavendel. Det är en bra rogivande kombo också. Har jag migränkänning tar jag mattram i också, det blir ännu godare med alla tre. De finns inte i mataffären men går att köpa på kryddlandet.se tex.
 
Dricker bara svarta teer men brukar gilla lite mjukare på kvällen.
(Earl grey blå blomma typiskt morgonte)

Rabarber och grädde (gärna i lösvikt), kobb's Himlagott (löste i påse), lipton forest fruits och twinings söderte passar alla fint på kvällen :)

EDIT: läste slarvigt, det är nog i allra högsta grad lite koffein i dessa. Men jag tycker alltid te är rogivande :angel:
 
Jag köper numera i lösvikt, och gillar då både roiboos och valeriana, samt ibland en kopp kamomill. Höst och vinter så går nute's herbal chai ofta bäst, kryddigt och varmt!

När jag drack påsteer från affären vill jag minnas att yogi tea hade massor med bra koffeinfria. Ett med valeriana också som jag drack ofta på kvällen, och även några mer kryddiga :)
 
Rött te tex rooibos är koffeinfritt, jag har bara testat det ett par gånger och tycker inte om det särskilt mycket. Men det är ju värt att testa om du inte redan har gjort det :)

Jag drack alltid svart te förr (svarta vinbär och jordgubb var favoriterna), men de senaste åren nästan enbart grönt citron te.
 
Jag dricker nästan bara rooibos och örtteer (inget koffein). Finns i en massa olika smaker. Mina favoriter just nu:

-Rooibos Chai (med lite mjölk och honung blir det extra gott!)
-Arvid Nordqvist Lakritstäppa
-Örtte med lakrits, kamomill och lavendel
-Pukka Vanilla Chai
 
Det kan vara så mysigt med en kopp te på kvällen så här på hösten. Jag dricker helst svartvinbörste med lite för mycket socker i. Nu tänkte jag dock att jag vill testa te utan koffein, eller tein heter det väl i te. Testade för några år sen nått te som hette kvällsro men tyckte inte det var nån höjdare.

Så nu vill jag gärna ha tips på teer att testa, gärna om de finns i typ mataffären om det är möjligt.
Rooibos är det godaste som finns! Men det måste vara lösvikt och fr te-butik. Jag har inte hittat en enda sort i påse fr mataffären som är god (ej heller i lösvikt). De smakar bara extremt konstigt. Men de man beställer/köper från te-butiker i lösvikt är underbart goda! En av mina absoluta favoriter är Rooibos Granna Päron.
 
Kamomill finns i mataffären (friggs tror jag). Jag tycker det är supergott att blanda med lavendel. Det är en bra rogivande kombo också. Har jag migränkänning tar jag mattram i också, det blir ännu godare med alla tre. De finns inte i mataffären men går att köpa på kryddlandet.se tex.

Jag dricker ofta kamomillte och blev nyfiken på detta. :) Använder du ett lavendelte eller torkad lavendel? (Är dessutom migräniker och har hört om mattram förut, så detta måste jag testa.)
 
Jag dricker bara koffeinfritt på kvällarna.
Är storkonsument av teer, men är inte så mycket för örtteer. Är mer lagd åt det engelska hållet när det gäller te, och brukar kort och gott dricka t.ex koffeinfritt Earl Grey på kvällen.
 

Liknande trådar

Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 251
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 566
Senast: TinyWiny
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 582
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 778
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp