Bukefalos 28 år!

Lösdrift, storlek ?

N

Nattalee

Någon får gärna flytta tråden om den hamnat fel.

Funderade på lösdrift, och det finns ju regler på måtten på ligghall per häst.
men finns det någon regel om hur mycket utrymme på hagmark en häst ska ha?

/N
 
Sv: Lösdrift, storlek ?

Nej, det finns inga krav på hagmark. Det finns bara rekommendationer när det gäller betesmark. Något som jag tycker är en vanlig missuppfattning är att hästar på lösdrift behöver oändligt stora marker. Självklart är det bättre med stora marker, men det behöver inte vara så dåligt med mindre yta om marken är dränerad. Jag har ca 1,5h till tre shettisar och en ardenner, tidigare har jag haft ett par stora hästar till på samma yta utan problem.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 396
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 284
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har hyrt ett stall med 2 boxar i 9 månaders tid, där det nu visat sig att boxstorlekarna är mycket mindre än ägaren sagt, så pass...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 569
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 311
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp