MELODIFESTIVALEN 2016 - FINALEN

Nej det borde han inte vara med tanke på hur segertippad han har varit hela tiden.
Såg mest ut som; åh nej, nu måste jag ju hålla på me det här i ett helt år till?
Men killen är ju jätteung? Du har ju ingen aning om hur han ser ut när han är chockad/förvånad/överväldigad.

Tycker du läser in väldigt mycket i en ung killes ansiktsuttryck ;).
 
Måste bara fråga...
Är jag konstig som stör mig på när man sabbar grammatiken på titeln?
Det heter ju I was.
Inte I were.
Är det liksom nåt som inte gäller längre eller?
 
@Ray Men om du tänker dig meningen "If I was you..." tycker du inte att det låter superinkorrekt?

Som mandalaki skriver så motsvarar det vårt "om jag vore" vilket ju är konjunktiv, även om de flesta svenskar inte vet om det :D.
 
@Ray Men om du tänker dig meningen "If I was you..." tycker du inte att det låter superinkorrekt?

Som mandalaki skriver så motsvarar det vårt "om jag vore" vilket ju är konjunktiv, även om de flesta svenskar inte vet om det :D.
Jo absolut. Däremot låter t ex If I was in LA helt korrekt ... Så det var liksom mer komplicerat än jag tänkt mig...
 
Jo absolut. Däremot låter t ex If I was in LA helt korrekt ... Så det var liksom mer komplicerat än jag tänkt mig...
Tänk bara att säger du "vore" på svenska så är det konjunktiv på engelska också :).
 
Nu börjar kommentarer ploppa upp på div sociala medier.... Tråkig låt som kommer hamna i botten i ESC.... Hur sja vi kunna vinna med denna låten? Vi kommer skämma ut oss...

Say what??
Svenska folket gillade Frans, så pass mkt att han fick flest röster : får representera oss i ESC.
Han kanske inte faller lika många i smaken ute i europa, kanske hamnar vi i botten... Men gör det verkligen SÅ mkt om vi gör det??
Ibland hamnar ens favoriter i botten, men bör man skämmas över det då??
Bör man inte glädjas åt att man ändå fått komma till EsC?
Eller är vi så bortskämda med vinster o topplaceringar att en bottenplacering vore skämmigt??
Kanske är alla andra länders låtar bättre i år? Eller faller fler i smaken?


Eller så har vi bara kul, deltar i festen, äter gott, skrattar och dansar och nästa dag längtar till nästa års tävling igen??

:banana::bump::banana::bump::banana::bump:
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 774
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 152
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 006
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 397
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp