Bukefalos 28 år!

Mirakel - årets julkalender (utbruten från Jultråden 2020)

Alltså, jag fattar ju att det beror på hur vintern är 😂 tänkte mer så som de framställer vintern 1920, med mkt snö och kallt

och det var egentligen inte en fråga till dig, utan mer en allmän fundering på ngt som jag inte fick ihop i storyn 😊
Enligt filmteamet (ett klipp på SVT) är det enbart för att kunna skilja tiderna åt bättre. Rent bildmässigt alltså
 
Nej. Anna Karin föddes aldrig då hennes farföräldrar aldrig kunde träffas då ett tågstopp aldrig blev av så här långt in i kalendern iaf.
Men det lär nog lösa sig Vilgot kommer få sin Anna Karin är jag helt säker på :)

Ja, det vet jag! Åh, jag blandade ihop er! Det var ju @Jenka som skrev att AK är en släkting när jag undrade hur räddningen av Sören gick ihop med att AK inte finns....
Fast hon fanns efter att han dött.

Förvirrat :p

Hoppas på ett händelserikt avsnitt imorgon!
 
Haha vad lustigt 😅. Ja gör det. Jag har just precis packat ner min egna dator för hon ska åka till dator-doktorn (inte pga svarta hjärtan dock).
Min egen dator befinner sig hos datordoktorn, det är min jobbdator som får vikariera. Det är inte ens arbetstid för mig så den kan ju inte hinta om att jag "leker" på arbetstid ;)
 
Vi har haft lite stiltje här hemma, men nu har vi äntligen tittat ikapp de senaste fem avsnitten.
Skrattade så jag höll på att sätta i halsen när Lady och Ernst bytte plats. Barnet tyckte det var väldigt läskigt när de skulle avliva Lady, men hade en metod att lugna sig själv ”då tänker jag att det egentligen bara e en gubbe, då e det inte så farligt” :rofl:

Instämmer i kören att årets kalender är en av de bästa på länge!


Idag sa de ju att det fallna trädet berodde på skogsbranden som startade av husbranden, men det har de väl inte sagt förr?
Då fick man ju svar på vad det var som blev ändrat!

Nej bara egentligen branden spred sig vidare till skogen vad jag kommer ihåg så där på rak arm 😅
Fast jo, Anna-Carin sa väl, när hon pratade om branden, att det tragiska ändå hade något positivt med sig, för annars hade inte trädet trillat på spåret så tåget stoppat, och då hade inte Ivar träffat sin fru, och då hade inte hon funnits? 🤔
 
Fast jo, Anna-Carin sa väl, när hon pratade om branden, att det tragiska ändå hade något positivt med sig, för annars hade inte trädet trillat på spåret så tåget stoppat, och då hade inte Ivar träffat sin fru, och då hade inte hon funnits? 🤔

Nä, det var bråket om kolbiten som ledde fram till det, sa hon... (kollade om :D)
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 908
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 882
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
466
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp