NH, behövs inte alltid eller?

Vad är det för trams. Jag har inte svarat på Atös inlägg sen jag vet inte när. Det skriver du ju själv. "Du bortser från 99 % av det Atös skriver..". Precis. Alltså är jag inte på och hackar på henne, eller hur?

Att man tror att en häst står i stallet och blir avundsjuk på att de andra hästarna pysslas med och sedan går ut och anfaller de andra hästarna pga någon svartsjuka ifrågasätter jag starkt. Det kvittar vem som skrivit det så är det i mina ögon galet.

Ska jag alltså bara svara de som är äldre och klokare änn vad jag är nu? För att föregå med gott exempel eller vad du kallade det. Var det det du gjorde då du kallade mig lynchmobb?
 
Jag är helt övertygad om att du skulle kunna gå runt flera kvarter med Kokopelli och mycket mer än så. Säkert bättre än mig :mad: :crazy:

För tillfället har jag förresten mer problem med att få honom att stå still :D (åring-tråden) än att promenera. Han har en hov som är lite skräpig efter sommarens tapp-bravader och därför blir han inte riden efter ordning även om jag håller på så smått och testar av en Easy-boot... (det finns snart inget att spika i) Fast det blir mest skritt och lugna puckar och det räcker inte riktigt för Kokon som kräver lite mer action för att fungera bra...

Det jag retar mig på är det "sunda förnuftet" som man kan hänvisa allt till som man inte kan definiera.

- "Det säger sunda förnuftet" ... jotack det beror ju på vem som säger det? Bin Laden eller George Bush?

Fast det är också sant att sunt förnuft kan du aldrig studera dig till...

Kokopelli Mana
 
nja han var otrygg och viste inte hur han skulle bete sig i en flock eftersom han är otrygg blie resterande av flocken det och allt blir bara till en soppa. Den hästen var hög i flcoken men blev nu osäker och eftersom han var ledaren och var osäker kännde dom andra hästarna av det och väntade ut hästen och tillslut var det das att ta upp kamen om ledarskapet.
En häst kan inte känna hämd då skulle hästar vara rent utav livsfarliga att hålla på med. Hämd är nått vi människor håller på med och fjållar oss med. En säger nått om en att man är dum i huvudet och vi kan gå i 10 år och vänta på en hämd och sedan smäller vi till.
OM hämd fanns förklara för mig då varför inte detta sto har ihjäl hingsten som dödade hennes föl??? utan istället är villig för barning?? skulle du vilja para dig med den mannen som dödade dina barn???
 

Det jag retar mig på är det "sunda förnuftet" som man kan hänvisa allt till som man inte kan definiera.

- "Det säger sunda förnuftet" ... jotack det beror ju på vem som säger det? Bin Laden eller George Bush?










Fast jag vet inte vem som egentligen är värst :crazy:




[/quote]
 
Fast jag vet inte vem som egentligen är värst :crazy:

Nej, just det! Dom är lika korkade båda två men jag är helt säker på att båda två ser sig själva som personer som har sunt förnuft.... Jag har sett PUCKON hantera hästar och hänvisa till sitt sunda förnuft och jag har sett PROFFS hantera hästar och hänvisa till sitt sunda förnuft.

Att hänvisa till det sunda förnuftet är enligt mig blaha blaha och säger inte ett skit!

Kokopelli Mana
 
Jag syftade på inläggen i den här tråden när jag skrev "bortser från 99%".
Kan inte du se hur illa det ser ut när en vuxen person beter sig mot ett barn på det viset du gör nu mot Atös? Du kan inte kräva en perfekt argumentationsteknik på en vuxens nivå av ett barn och skratta åt det när de inte klarar ut det! Och det ÄR inte första gången! Var det inte en tråd på gnägg eller ridning eller var det nu var, där denna användare fick utstå diverse spott och spe från dig och dina kompisar? Eller var det Sweep.....
Jag blir i vilket fall fruktansvärt illa berörd av sånt här och tänker fortsätta att göra vad jag kan för att sätta stopp för all slags mobbing.
Det lustiga är att ingen tycker att de mobbar. Fråga vilken mobbare som helst och de kommer att förneka det.

Om man nu vill "tillrättavisa" eller argumentera med en yngre person så finns det andra sätt att göra det än att smutskasta dem offentligt på ett forum. Det kan du väl vara med på? :smirk:
 
och vad menas med det då om jag får fråga??
jag är 21 år om man gämför med vissa som är 40+ här inne så är jag väl ett barn=)
Att hålla på sådär som du nyss gjorde är inte moget att INTE kunna acceptera andras åsikter utan att kalla dom småbarn och att man inte kan något är omoget om något!!

Häv din åsikt och kom med hållbara förklaringar VARÖFR du tycker som du gör och ha bra argument imot mig istället för att kalla mig för ett barn som inte kan något.
 
jasså?? mkt intressant detta kom med konkreta saker som håller än att kalla folk att dom är barn och inte kan något så fort ni inte tycker lika om något.
Häv din åsikt och kom med argument som håller för det du tycker!!
Mina inlägg är varken mer eller mindre barnsliga än dina!!
 
:confused:...och vart har du läst allt det där då???
lider du av nån mani eller dyligt...visa mig dom inläggen..tack.
 
Lugn och fin nu. Jag har inte sagt att du inte kan något, tvärtom så tycker jag att du är rätt på mycket! Men ditt, vad ska jag säga, sätt att skriva / formulera dig tyder faktiskt på att du inte är så gammal? Rätta mig om jag har fel, men jag skulle gissa på att du är runt 13.

Det gör inte dina åsikter mindre värda.
 
citat från dig

Är Atös ett barn???? isåfall förklarar det ju allt...

vad menar du med detta?? bevisa att du är äldre då och så mkt mognare än vad jag är.För just nu beter du dig som en 15 åring!

Och din son är 21 år och inte omogen?? vad bra jag är inte heller det!=) så vart ligger problemet???
ska vi sitta och snacka om mig och om jag är omogen eller inte eller ska vi sitta och snacka om det tråden handlar om???
 
Tycker inte mina inlägg är som en 13 åring visst det är skitsvårt att formulera sig bra via en data lättare öga mot öga det kan jag hålla med.Men jag kan lova att jag inte är det enda som tycker så=)
Man kan uppfatta meningar så som detta HEJ HUR MÅR DU??
vissa uppfattar att man skriker och vissa trycker att man är otrevlig. men den som skrev detta var bara såå glad att den skrek av lycka HEEEEEEEEJ.
Men ser man personen som är glad över att se någon kanman se på ansiktsuttrycket om människan är arg ledsen eller glad när den säger något vilket man inte kan via en data!
 
Jag anser att det är bra att det har gått ett mode i att hålla på med NH och alla "nya" sätt att hantera hästar på.

I grund och botten tror jag inte att alla sätt är så nya. Tror mest att vi, iaf en del av oss, glömt bort det.

Som sagt, att NH blivit en fluga är nog i längden något positivt, inte minst för våra hästar. Många människor har nog fått en ny bild av hästhantering som sådan (däribland jag själv) och lärt sig att handha hästar på ett humanare (fel ord i sammanhanget, snarare "hästanare") sätt, och även om alla inte utför NH på rätt sätt (vad som nu är "rätt") så tror jag att många fått mer respekt för hästen som en individ med egna instinkter och kopplingar.
 
det var ett svar på dreamers inlägg.....och att argumentera med en 13 åring är ju lite skillnad mot en 20-40 åring....eller??
 
nja 13 åringar kan vara väldrig smarta underskatta inte dom och jag är nu inte 13 utan 21=)

Och du som är så mkt äldre än mig borde väl bete dig efter din ålder?? vara den mogne och en yngres förebid??
 
...och vad innebär det att vara förebild för dig då???
att hålla med om allt du säger och aldrig säga emot?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 795
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 965
Senast: Efwa
·
Hästhantering Hej allihopa! OBS: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT FÅ HÖRA FRÅN NÅGON ATT JAG SKA "GE UPP" OCH SÄLJA HONOM OCH KÖPA EN ANNAN HÄST. JAG...
2
Svar
25
· Visningar
5 235
Senast: Maaddeh
·
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp