Bukefalos 28 år!

Orolig. Dräktig ungtik?

Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

*kl*

Ursäkta att jag dröjt! Haft en del att göra efter undersökningen, fast jag glömde köpa en flaska whisky. :D

Jag fick i alla fall den helt underbara bekräftelsen på att min lilla vovvsa inte är dräktig! Utan bara rejält skendräktig. :banana:

Alla på kliniken tyckte att hon är helt underbar, jättesöt och rar. :) Hon var så snäll när veterinären lyfte omkring henne och placerade henne på rygg i "vaggan" och körde omkring med ultraljudsgrejen på magen. Han lät helt förvånad hur snäll och medgörlig hon var. :love:

Sen så passade jag på att be om en inofficiell förhandsundersökning av knäna och kan även meddela att min tik är patellafri. Och det lär knappast ändra på sig under de kommande två månaderna, tills hon ska få officiella papper på det. Det var Torkel Falk som undersökte henne, ifall någon undrar.

Jag är bara så glad, lättad och lycklig över beskedet att hon inte är dräktig. Skönt att jag bara oroade mig i onödan.

Nu är bara frågan vilket skick hon är i om ca 1½ vecka. Hon är nämligen anmäld till den internationella utställningen i Bröndby, Danmark, den 16/9. Hoppas turen håller i sig, så hon inte är superskendräktig lagom tills dess, med "valpar" och allt. :o

:bump:
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Oj vilka bra nyheter! Hoppas hon "repar" sig nudå så att hon är fit for fight på utställningen!:bump:
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Nu är bara frågan vilket skick hon är i om ca 1½ vecka. Hon är nämligen anmäld till den internationella utställningen i Bröndby, Danmark, den 16/9. Hoppas turen håller i sig, så hon inte är superskendräktig lagom tills dess, med "valpar" och allt. :o
:bump:

Grattis! Nu får du dra åt svångremmen och ge henne liiite mat och cykla mycket. Om inte annat tänder hon väl till på godis då den 16:e :idea:
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Åh, vad skönt. Nu kan du pusta ut :D

Yes! Det var en stooor sten som föll från mina axlar. Nu ska jag anmäla oss till den lokala brukshundklubben och deras grundkurs. Hon är ju lite för gammal för en ren valpkurs och lite kan hon redan, men det skadar inte att gå nån kurs i alla fall. Hon är ju otroligt smidig och snabb i svängarna, så jag funderar lite på agility längre fram. Hon är otroligt mammig, super på ögonkontakt även under en längre stund och kommer redan klockrent på inkallning i full fart. Det måste man ju ta vara på! :)
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Grattis! Nu får du dra åt svångremmen och ge henne liiite mat och cykla mycket. Om inte annat tänder hon väl till på godis då den 16:e :idea:

Hmmm...jag vet inte. Det tvistas ju om det där med mindre mat/mer motion egentligen ger någon vettig effekt. Och hon är ju en växande unghund, så jag vill helst inte banta henne. Då blir det svårt att lägga på muskler! Och jag vill visa upp en vältränad fralla a la muskel-hund. :p

Antar att du skojade med "cykla mycket"? Franska bulldogar är ju inte nån cykel-ras precis haha. :angel: Men jag kommer att utöka promenaderna vartefter och även låta henne springa en del i grustaget här bredvid (någon km bort).

Jag har faktiskt dragit ner lite grand på maten redan (igår). Eftersom jag inte visste om hon var dräktig eller inte, och hennes aptit ökat markant, så har hon fått mer än hon eg ska ha, bara om ifall att. Så jag har tagit bort det jag ökat på. Men hennes aptit är fortfarande större, så det reder sig nog av sig själv. :D

Men jag får nog hitta nåt bra B-vitaminpreparat och boosta henne med. Hon fäller drösvis just nu. Ska se om jag har B-kombin Forte N hemma...
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Hemovital - blodmjöl - brukar jag ge när pälsen fäller ur och blir dassig. Det brukar ge strålande resultat.
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Ska hålla ögonen öppna efter "dräktig" tikvalp i rätt ålder i Danmark. Lycka till!
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Har letat i djuraffärerna utan att hitta det, senaste veckan. Finns det verkligen ingen som säljer det ute? Måste man beställa via internet/postorder? *gnäll gnäll* :D
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Ska hålla ögonen öppna efter "dräktig" tikvalp i rätt ålder i Danmark. Lycka till!

Du menar skendräktig? ;) Tack ska du ha. Förhoppningsvis blir det inte värre i alla fall. Och vi åker bara om hon verkar må tillräckligt bra.
 
Sv: Orolig. Dräktig ungtik?

Va skönt att hon inte var dräktig :)

Nu vill jag inte förstöra din glädje, men... jag kom o tänka på en sak. När jag misstänkte att Mulles mamma var dräktig så ultraljudade vi henne, och dom såg ingenting, till min stora lycka, men 4,5 veckor senare så ploppade d ut 5 valpar iaf :crazy:
Hoppas det inte är så för dej.
 

Liknande trådar

Relationer Idag när jag vaknade hade jag meddelande på telefonen från min bror (på okänt nr) om att han ville att jag skulle ta ett lån på 150...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 796
Senast: Avalbane
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 759
Senast: Varmblod90
·
H
Ekonomi & Juridik Har läst lite kring folks motiveringar och funderingar kring detta heta ämne just besiktning av en häst, oftast i samband med ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 156
Senast: pulkaskurk
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 741
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp