Ponnyakuten (Ulvspel)

Ja det verkar ju som så med facit i hand. Om att Q menade Klara och inte Caisa. Att Hedinn minsann kunde vara ulv... att Bollen var ond gick mig helt obemärkt förbi ^^
JA äntligen NÅN som fattade vad jag menade !!!
Iofs trodde jag att caisa kunde vara ond med eftersom @Klara så smidigt följde hennes röst på bollen__ och senare också så elegant ville bortförklara samt inte vilja ta upp det efter DL1
Alltså frustrationen när alla slängde stekpannor på mig ( för de haglade friskt i goda lyan O_o) och jag INTE kunde förklara varför jag hade gjort som jag gjort när jag la rösten på caisa O_oO_o
Och sedan inte försöka påverka leken med min vetskap om Klaras roll i goda lyan, även om jag visst pekade på att hon kunde vara CC, men då bara med teorier som kunde följas( hoppas jag?) men iom att jag visste något jag inte borde vetat så kändes det som fusk att berätta det rakt upp och ner, trots att jag var död.
 
Haha jag tyckte att jobbigt många fattade. Speciellt när jag insåg att copycaten skulle outas om jag åkte också. Så jag hade inte så mycket annat val än att kämpa så gott jag kunde. :p
hittade du klara med den kommentaren ang snurrfian och cirkus var goda som kunde luras? reagerade på din kommentar tillbaka till Klara då nämligen;)
 
Jag tyckte det var rätt frustrerande att vara ond utanför lyan. :o Men en väldigt rolig utmaning.

Fast jag var kass att hitta ulvar. Var stensäker på bsf i lyan. Och Caisa, tills jag kom på att hon var spion. Och så trodde jag att kanske kanske Emma satt där också. :o
 
Tack alla för en jättekul lek! :up: Hade svårt att hänga med i början, leken blev lite för stor. Men nu vet jag vart min gräns går. :)

Och jag var helt ärlig. Jag hade inte sett Caisas röst på bollen. Och jag satt inte i lyan. :o:laugh:
 
Och snyggt spelat, @Klara ! Tog ett tag innan jag blev relativt säker (det fanns ju så många potentiella först :p) och EmmaN och BSF hängde med som möjliga rätt länge.

Men med dina "Hedinn kan ju inte vara ulv"-antydningar framåt slutet blev det ganska tydligt. :D
Tyckte det var skitsvårt att vara ond utanför lyan. :laugh: Riktigt svårt att veta hur man skulle lägga upp spelet.

Hade planer på att få mig själv misstänkt och utröstad igår, tänkte att det var bättre jag än ulvarna, men det lyckades inte så bra och slutresultatet blev ändå bättre. :rofl:
 
Men som jag funderade kring käket av hemlig! Letade mig blå efter vem som hade sådan koll på två ulvar. Det röda haft kom fram till var att det måste varit Snurrfian, men att hon inte lyckades få fram vad hon visste om bsf. Jag visste ju att jag inte hade käkat henne. Jag var ju skitnöjd över att ha norpat beskyddet av cirkus och tänkte mig säkert käk. Försökte tom att få LL att hinta lite fint till lyan om att käka cirkus den natten. :laugh:

Fem minuter efter dl igår kom jag ju äntligen på att goda lyan kunde använda sin paket själva. :rofl:
 
Tack för en rolig lek!:bump::bump::banana::banana::bow::bow:

Även om min största insats verkade vara att få alla att tro att jag var ond, så... :meh::rofl:
Grämer mig lite över att jag inte röständrade i dubbellynchen - då hade det i alla fall blivit lottning...
 
Tack @Artline och @Myrten ! Superrolig lek även om jag kände mig totalt lost hela tiden! :rofl: Jag började fundera på om inte @Klara var ond för hon godförklarade mig relativt snabbt... Men jag kom liksom inte riktigt iordning med de tankarna innan jag var död... ;)
Fast jag tyckte ju att du resonerade vettigt om q under dag två. Jag kom på en massa saker när jag läste igenom leken och så vips, ett par inlägg senare hade du skrivit just det. :laugh:

Och så tjuvade jag från dig. Jag visste att du var bybo. :sneaky:
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 676
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 104
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
20 456
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp