Ponnyakuten (Ulvspel)

Jag tycker att det ramlar in lite väl lätta röster på EmmaN, jag tycker visserligen att Cirkus fundering låter vettig men ändå följer det lite för lätt. @CaisaLundblad förstår jag inte riktigt vad hon invänder emot när jag kopiera det hon skriver och instämmer att det låter vettigt? O_o Och därmed vänder det med en röst mot mig? Dessutom verkar hon slarvläsa rätt rejält eftersom jag skriver att jag inte tror att hon och BSF sitter i lyan tillsammans? Även om jag tillägger att det kan vara möjligt... Frågan är om det är så att de faktiskt sitter i lyan tillsammans och hon därmed trodde att jag har gissat rätt och går till anfall?
Snurrfian röstar på CaisaLundbland eftersom jag börjar tro att hon faktiskt sitter i lyan tillsammans med BSF och mitt inlägg fick Caisa lite nervös över att jag var nära sanningen.

Du skrev ordagrant "Men samtidigt så har jag inte helt släppt misstankarna på Caisa, men tror jag att BSF och Caisa sitter i samma lyan? Lite tveksamt men inte på något sätt omöjligt... "
Det såg jag som ett sätt att försöka så misstankar och se om någon hakade på, utan att egentligen comit till tanken utifall att ingen hakade på. Hade det varit det enda hade det inte varit något jag reagerat mycket på, men det var flera saker som skavde så därför hamnar min röst på dig. Jag har inte släppt misstankarna på BSF själv heller dock.

Sitter och äter men passar på att rösta nu så jag inte missar.
Jag känner mig inte tillräckligt säker på varken Emma eller Q för att lägga en fjärderöst där.
Däremot tycker jag att @Snurrfian har en poäng i det hon skriver om Caisa, samt att det precis som i Emmas fall kan vara så att Caisa är copycaten som nominerade ulven Habina för att tala om för lyan att här är jag.
bollen__ röstar på CaisaLundblad

Röstlista DL 21:30:
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn
20:59 Caisa röstar på Snurrfian

21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad

Emma: 3

Q:3
Caisa: 2
Hedinn:1
Snurrfian: 1

Kvar att rösta:

Quarter4ever
hemlig

Du skrev ordagrant "Men samtidigt så har jag inte helt släppt misstankarna på Caisa, men tror jag att BSF och Caisa sitter i samma lyan? Lite tveksamt men inte på något sätt omöjligt... "
Det såg jag som ett sätt att försöka så misstankar och se om någon hakade på, utan att egentligen comit till tanken utifall att ingen hakade på. Hade det varit det enda hade det inte varit något jag reagerat mycket på, men det var flera saker som skavde så därför hamnar min röst på dig. Jag har inte släppt misstankarna på BSF själv heller dock.
:confused: Jag röstade redan igår på dig, så att jag inte har släppt misstankarna på dig är väl inte så märkligt skrivet? Det skulle väl ha varit mer märkligt om jag helt hade släppt det idag? Men samtidigt så tyckte jag att det var intressant det du lyfte fram om BSF, men jag har svårt att tro att en lya kollega skulle lyfta fram det, alltså känns det tveksamt att ni skulle sitta i en lya tillsammans, men samtidigt så har märkligare saker hänt... :cautious: :D

Börjar bakgrund i mina anteckningar och där hittar jag Bumpo/cirkus. Cirkus kommer in sist i leken (av förklarliga skäl) men jag tycker att hon kommer med bra tankar och funderingar. Det sätter ju inte henne åt något håll, men det känns verkligen som att hon är fokuserad på att hitta copycaten. Båda sidor har ju ett intresse av att lokalisera denna.

Hedinn har, precis som många andra, lagt fokus på copycaten idag. Hon har fått en röst på sig av Ferrari för att hon följde cirkus röstar på Emma lite väl enkelt och släppte andra som borde varit lika misstänkta. Jag vet inte själv alls vart jag har Hedinn. Har inte hunnit analysera röstinläggen som kommit idag ännu. Bara skummat dom.

Jag ramlar in i tråden NU och jag måste tillstå att ferrari har kloka tankar som jag i mångt och mycket kan följa !
Jag tycker också att cirkus har bra tankar i att det följs lite för lätt i hennes röst på EmmaN...
Och jag är dessutom lite frågande till CaisaLundblad så får fundera fort nu hur jag tror och tycker men jag tycker inte att hennes röst på snurrfian inte kändes helt baserad sas....

:confused: Jag röstade redan igår på dig, så att jag inte har släppt misstankarna på dig är väl inte så märkligt skrivet? Det skulle väl ha varit mer märkligt om jag helt hade släppt det idag? Men samtidigt så tyckte jag att det var intressant det du lyfte fram om BSF, men jag har svårt att tro att en lya kollega skulle lyfta fram det, alltså känns det tveksamt att ni skulle sitta i en lya tillsammans, men samtidigt så har märkligare saker hänt... :cautious: :D

Att släppa misstankar från en svag röst i första dl är väl inget konstigt? :p Det gör jag oftast om jag inte ser ytterligare skumheter. :p
Det är sant att märkligare saker har hänt i en lya också, och jag tycker det är jätteirriterande när personer jag misstänker börjar hålla med mig/tycka det jag skriver är intressant. ;) Men det var för mycket saker som kändes off helt enkelt, du är skummast just nu. :p

Ferrari. Om q är ulv är det tänkbart att Ferrari är copycat. Men det är ju inte säkert. Sambanden mellan dom kan ju vara rena tillfälligheter. Jag tycker Ferrari kommer med bra tankar.

Hemlig har jag inte mycket åsikt om alls just nu.

Snurrfian har, som jag skrev i mitt röstinlägg, kommit med mycket tankar som stämt överrens med de jag själv fått när jag gått igenom leken, kopplat till q. Hennes tankar kring Caisa och Bsf är intressanta. Ska kika vidare på dom om jag får möjlighet.

Jag ramlar in i tråden NU och jag måste tillstå att ferrari har kloka tankar som jag i mångt och mycket kan följa !
Jag tycker också att cirkus har bra tankar i att det följs lite för lätt i hennes röst på EmmaN...
Och jag är dessutom lite frågande till CaisaLundblad så får fundera fort nu hur jag tror och tycker men jag tycker inte att hennes röst på snurrfian inte kändes helt baserad sas....

Hur är den inte baserad? Jag har ju skrivit ut exakt vad som skaver? O_o

OK så som jag funderar idag _ såsom synnerligen frånvarande i leken -medges!
Så fastnar jag mest på CaisaLundblad idag !
Hennes röst på snurrfian kändes inte... helt nyanserat - vad kom det ifrån?
Jag reagerade även på att hon också ville ta upp misstanken som habina ville föra fram att det är jag och Ferrari som skulle kunna vara ulv/ copycat

det känns för mig klart skumt att lite sådär i förbifarten skriva något som redan andra , en god och en ulv ( redan konstaterade) gjort
quarter4ever röstar på caisalundblad

Caisa ändrar röst till Quarter4ever

för att rädda mig själv. tycker hon varit skum, förstår inte att hon tycker min röst på Snurris är obaserad när jag så noga understrukit vad som skaver + ogillar de lätta rösterna på EmmaN.

Röstlista DL 21:30:
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

20:59 Caisa röstar på Snurrfian
21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad
21:29 (!) quarter4ever röstar på caisalundblad
21:30 Caisa ändrar röst till Quarter4ever

Q:4
Emma: 3
Caisa: 3
Hedinn:1

Kvar att rösta:
hemlig

Bollen har jag inte mycket att ta på i mina anteckningar. Får kika vidare på henne också.

DD kommer med en del skarpa iakttagelser för att vara så pass ny på detta. Kul! Teorin mot Caisa igår var skarpsinnig, oavsett om den var rätt eller inte. Jag blir alltid imponerad av när folk plockar upp sådana där små detaljer.

Jag reagerade även på att hon också ville ta upp misstanken som habina ville föra fram att det är jag och Ferrari som skulle kunna vara ulv/ copycat

det känns för mig klart skumt att lite sådär i förbifarten skriva något som redan andra , en god och en ulv ( redan konstaterade) gjort
Lite intressant att du väljer att inte rädda dig själv idag när du faktiskt ligger i farozonen?

Ja, en del togs ju bland annat upp i mitt teoriinlägg tidigare? O_o

detta var det jag reagerade på som caisa skrev- hann inte få med det innan pga tidsbrist
"Men någon hade en intressant teori om att hennes nominering + deltagarbrev var en vinkning till Q om att hon skulle vara copycat. Vem var det?"

EmmaN har jag Inte skapat mig någon egentlig uppfattning om heller. Hon har fått några röster idag för att hon skulle kunna vara copycat. Jag erkänner att jag inte hunnit kika mer på det efter imorse. Jag släppte lite analysen av röst- och nomineringslistorna när jag tyckte jag körde fast då.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025