Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är fult. Kommer komma hit imorgon. För ett tag sedan såg jag en bukefalist som var nyfrälst på att utelämna att, hon lyckades knö in utan att fyra gånger på två meningar.
Fast fel är det väl inte? Mer en smaksak?
 
Numer köper jag enbart duschdraperier i plastmaterial och inte tygmaterial (nylon). De blir ju inte blöta utan det rinner bara av och möglar därav inte. :) Dock är det inte lika vanligt förekommande som tygvarianterna, men finns på bl.a. Jysk.
Ja jag föredrar dom också, men det är fasen "omöjligt" att hitta. jysk är jag aldrig in till så har missat att dom kunde ha.
 
Varför inte tvätta? Jag tvättar mitt när jag tycker det blir för sunkigt. :)
För att jag tycker det är äckligt och vill inte ta i det mer än nödvändigt. Även om det bara är mitt eget draperi så tycker jag det är obehagligt att nudda det när man duschar :rofl: Andras ska vi inte tala om! Värst är det när det blir nån typ av drag så att det fladdrar inåt i duschen och typ lägger sig runt benen :o:wtf: Nu har jag badkar som tur är så slipper det problemet :D
 
För att jag tycker det är äckligt och vill inte ta i det mer än nödvändigt. Även om det bara är mitt eget draperi så tycker jag det är obehagligt att nudda det när man duschar :rofl: Andras ska vi inte tala om! Värst är det när det blir nån typ av drag så att det fladdrar inåt i duschen och typ lägger sig runt benen :o:wtf: Nu har jag badkar som tur är så slipper det problemet :D
Finns gummihandskar om man inte vill ta i det med fingrarna. ;) Jag använde alltid gummihandskar när jag tyckte det var äckligt att städa toan. :p Gummihandskar är din bästa vän. :D
 
Får du jobba hela dagar alltså? De säger själva att de är jättenoga med att man måste ta sjukskrivningen varje dag, alltså vara sjukskriven två timmar varje dag.
Jag vet. Läkaren varnade mig för det.
Men frågan är om de verkligen kommer att granska? Hur ska de veta HUR jag jobbar liksom?

Jag har ju ett jobb som inte går att dela i annat än halvdagar. Chefen och jag har kommit överens om en heldag hemma och samt två timmar mindre en dag i veckan. Den avkortade dagen tar jag förberedelser två timmar - så kan jag undervisa de andra tiderna.
 
Finns gummihandskar om man inte vill ta i det med fingrarna. ;) Jag använde alltid gummihandskar när jag tyckte det var äckligt att städa toan. :p Gummihandskar är din bästa vän. :D
Engångshandskar har jag och jag är inte knusslig på så sätt. Det är bara det att jag tycker det är ohygieniskt och lite äckligt, och då löser jag det så att jag kastar det istället för att tvätta. Mer än så är det liksom inte. Jag kommer inte börja tvätta det även om jag får tipset att använda handskar vid hanteringen. :)
 
Engångshandskar har jag och jag är inte knusslig på så sätt. Det är bara det att jag tycker det är ohygieniskt och lite äckligt, och då löser jag det så att jag kastar det istället för att tvätta. Mer än så är det liksom inte. Jag kommer inte börja tvätta det även om jag får tipset att använda handskar vid hanteringen. :)

Plast draperi finns på åhlens, jag har köpt mitt där.
 
Plast draperi finns på åhlens, jag har köpt mitt där.
Jag har ett jättefint från Åhlens och näverbäver att jag slänger det inom överskådlig framtid. Tvättar mitt en gång om året och tycker det räcker. Däremot blev det oftare när jag hade tvättmaskin i badrummet.
 
Engångshandskar har jag och jag är inte knusslig på så sätt. Det är bara det att jag tycker det är ohygieniskt och lite äckligt, och då löser jag det så att jag kastar det istället för att tvätta. Mer än så är det liksom inte. Jag kommer inte börja tvätta det även om jag får tipset att använda handskar vid hanteringen. :)
Disktrasan är värre än duschdraperiet, ett litet tips bara. ;)
 
Disktrasan är värre än duschdraperiet, ett litet tips bara. ;)
Fast vadå värre? Bakteriemässigt? Ja kanske det, men vi alla har våra issues så vad som är värre för mig betyder kanske att en annan sak som jag inte bryr mig om är värre för till exempel dig :)
Ska man prata om vad som är värre kan man ju dra upp tandborsten... Men det är ju inte det tråden handlar om.
 
När man sitter i skolan och jobbar för fullt ska man alltid sluta när man har kommit igång som allra bäst! *morr*
Very Lazy Pethead
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 717
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 544
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Stör mig på knastrig nacke och värk.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 469
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp