Bukefalos 28 år!

Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min neurolog frågade om jag inte tänkte skaffa fler barn :laugh: :rofl:

Sonen blir 18 nästa år och jag fyller 40 i sommar.

Familjen har iallafall slutat fråga :D

Så stå ut ett tag till :p

Jag fick den frågan för någon månad sedan. Mina barn är 25 och 27 och jag fyller snart 45 :meh: De som känner mig slutade fråga för tio år sedan eller så då jag tillslut inte var så trevlig när frågan om "ska ni verkligen inte skaffa en liten sladdis" kom upp än en gång.

Rekordet har nog ändå människan som ansåg att jag skulle skynda på och bli gravid igen när första barnet var ett halvår. Lite lätt irriterad sa jag att jag iallafall har 20 år på mig innan det är försent så jag har inte så bråttom...

Helt otroligt vad folk är på om det här med att andra ska skaffa barn/fler barn. Kan inte folk få bestämma det själva?
 
Jag fick den frågan för någon månad sedan. Mina barn är 25 och 27 och jag fyller snart 45 :meh: De som känner mig slutade fråga för tio år sedan eller så då jag tillslut inte var så trevlig när frågan om "ska ni verkligen inte skaffa en liten sladdis" kom upp än en gång.

Rekordet har nog ändå människan som ansåg att jag skulle skynda på och bli gravid igen när första barnet var ett halvår. Lite lätt irriterad sa jag att jag iallafall har 20 år på mig innan det är försent så jag har inte så bråttom...

Helt otroligt vad folk är på om det här med att andra ska skaffa barn/fler barn. Kan inte folk få bestämma det själva?

Frågade min neurolog om han inte hörde att jag sagt att jag blir 40 i år. Han tyckte det var helt normalt att skaffa barn i min ålder :confused:

Särbon är 53 och hans dotter är 22.

Blir en rejäl sladdis för oss gamlingar då :rofl:

Har ingen större lust att börja om nu när UNGARNA är självgående :angel:
 
Frågade min neurolog om han inte hörde att jag sagt att jag blir 40 i år. Han tyckte det var helt normalt att skaffa barn i min ålder :confused:

Särbon är 53 och hans dotter är 22.

Blir en rejäl sladdis för oss gamlingar då :rofl:

Har ingen större lust att börja om nu när UNGARNA är självgående :angel:

För min del var det gynekologen :angel:

Ja herregud :rofl: En granne när jag var liten lyckades med konststycket att föda barn samtidigt som sin dotter :p Det hade jag inte velat.
 
Stör mig på att jag har en sjukt stor finne i pannan, men tack och lov så växer den inåt så den syns ju egentligen knappt.
 
För min del var det gynekologen :angel:

Ja herregud :rofl: En granne när jag var liten lyckades med konststycket att föda barn samtidigt som sin dotter :p Det hade jag inte velat.

Har flera vänner som har syskon som är yngre än deras egna barn!

Har inga planer på att starta någon barnverkstad nu.

Jag som tänkte skämma ut min son och festa med honom när han fyller 18.

Vi är 4 vänner vars söner fyller 18 samma år. En av dom vännerna startar om och är ska föda i juni.
 
På tal om sladdisar. Jag fick en syster nästan i födelsedagspresent när jag blev 20 (min pappa var då 43)... Hon föddes den 28e, jag fyllde den 17e den månaden :meh: Nu tycker jag mycket om henne såklart, men då kändes det himla märkligt.
 
Min sambo snarkar just nu så mycket att han borde ha väckt hela samhället snart. Jag kan inte somna iaf :meh: Vår tremånaders ligger bara en bit ifrån och sover gott iaf. Hur var det nu, man ska vänja ungarna tidigt vid oljud? Räcker det med en snarkande farsa?
 
När folk använder dig som svängdörr på konserter, eftersom att du tydligen är perfekt att passera, vart du än står, några försöker tillockmed gå rätt igenom dig och blir förvånade när ditt kött gör biologiskt motstånd:meh:. Visst jag är blek men jag är inte transparent :sneaky:
 
Att det jäkla FK inte tillåter sjukskrivning på 20 % utan man måste vara sjuk 25 %

Jag hade glatt kunnat jobba fyra dagar men är nu tvungen att jobba tre dagar och 6 timmar. :banghead:
Varför är det så svårt att acceptera en sjukdag i veckan? Funkar det inte i försäkringskassans datasystem eller vad????
 
Att bilen va på verkstaden och helt plötsligt gick fakturan från 2100 till 3700 :arghh: tydligen va inte bara bromsklossarna slut utan skivorna hade tagit stryk med :meh:
 
Att det jäkla FK inte tillåter sjukskrivning på 20 % utan man måste vara sjuk 25 %

Jag hade glatt kunnat jobba fyra dagar men är nu tvungen att jobba tre dagar och 6 timmar. :banghead:
Varför är det så svårt att acceptera en sjukdag i veckan? Funkar det inte i försäkringskassans datasystem eller vad????
Ja det är heeeelt bisarrt hur knäppt det där är!!
 
Jag stör mig på att min 80-säng plötsligt känns så himla smal nu efter några veckors sovande i dubbelsäng på hotell. Jag kommer ramla ur-smal liksom.

Jag stör mig extra på att alla varnade mig för att köpa en sån smal säng, men jag lyssnade såklart inte. Den är ju så fin :o
 
Att det jäkla FK inte tillåter sjukskrivning på 20 % utan man måste vara sjuk 25 %

Jag hade glatt kunnat jobba fyra dagar men är nu tvungen att jobba tre dagar och 6 timmar. :banghead:
Varför är det så svårt att acceptera en sjukdag i veckan? Funkar det inte i försäkringskassans datasystem eller vad????
Får du jobba hela dagar alltså? De säger själva att de är jättenoga med att man måste ta sjukskrivningen varje dag, alltså vara sjukskriven två timmar varje dag.
 
Det brinner snart seriöst i min skalle av alla som skiter i att börja meningen med "det". De skulle antagligen skriva Brinner snart seriöst i min skalle.

Eller Sitter en kille på bussen och grejar med mobilen. Jaha, har du glömt frågetecknet möjligen? Nävisst nä, du menar DET sitter en kille osv.

Det ser så slappt ut att jag blir galen! Hur svårt är det skriva tre jävla bokstäver?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 208
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 951
Senast: Marita73
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
2 560
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Stör mig på knastrig nacke och värk.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 464
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp