Sommarföräldrar 2019

En liten tjej är det, fast så värst liten var hon inte 😀 framflyttad 4 dgr och allt såg fint ut ❤️
26307
 
Nu har jag varit på RUL, det ser ut att bli en flicka. :cry:
Både jag och pappan var inställda på en son och ville ha en son.

Jaha, vad ska hon heta då? Står still i huvudet.
 
Nu har jag varit på RUL, det ser ut att bli en flicka. :cry:
Både jag och pappan var inställda på en son och ville ha en son.

Jaha, vad ska hon heta då? Står still i huvudet.

Vad jobbigt, men kommer bli bra i slutändan ändå! Jag är också inställd på en kille men försöker tänka att det lika gärna kan bli en tjej.

Får man fråga varför ni vill ha just en son?
 
Vad jobbigt, men kommer bli bra i slutändan ändå! Jag är också inställd på en kille men försöker tänka att det lika gärna kan bli en tjej.

Får man fråga varför ni vill ha just en son?
Killen har två döttrar sedan tidigare, så han ville ha en son av den anledningen och jag har önskat mig en son från start.
Inbillar mig att det är lättare med söner och generellt lättare för män i livet.
Innerst inne hoppas jag att hon såg fel på ultraljudet, men tvivlar på det. :o
 
Killen har två döttrar sedan tidigare, så han ville ha en son av den anledningen och jag har önskat mig en son från start.
Inbillar mig att det är lättare med söner och generellt lättare för män i livet.
Innerst inne hoppas jag att hon såg fel på ultraljudet, men tvivlar på det. :o

Finns väl alltid en chans men lär vara liten. Men det är ok att vara besviken, även om jag är säker på att det blir toppen till slut 😍
 
Killen har två döttrar sedan tidigare, så han ville ha en son av den anledningen och jag har önskat mig en son från start.
Inbillar mig att det är lättare med söner och generellt lättare för män i livet.
Innerst inne hoppas jag att hon såg fel på ultraljudet, men tvivlar på det. :o

Mja kanske som vuxna men som barn är det knappast lättare/svårare pga kön.

Jag var helt hundra på tjej sist och blev otroligt överraskad när det var en pojke. Vi hann komma på namn på 20 v och när han kom var det så självklart att det var han.

Jag ser fram emot att få fostra en dotter som fortsätter riva ned patriarkatet!
 
Nu har jag varit på RUL, det ser ut att bli en flicka. :cry:
Både jag och pappan var inställda på en son och ville ha en son.

Jaha, vad ska hon heta då? Står still i huvudet.
Jag kan inte riktigt säga att jag förstår besvikelsen, men jag har börjat intala mig själv att respektera att många känner besvikelsen över att inte få det kön man "vill".
För att minska på den besvikelsen kanske du får försöka intala dig själv över att du glad över att det var en frisk liten som fortfarande utvecklas som den ska? Försöka se det positiva istället för negativa.

Jag har en dotter och skulle aldrig byta bort henne för en son för allt i världen.
Nu önskade jag mig inget speciellt kön iofs, men jag var enbart glad över att allt var som det skulle att jag verkligen inte kunde bry mig om könet alls.
Nu (är för tillfället gravid i vecka 9-10 typ) kan jag inte bry mig mindre överhuvudtaget då jag haft två sena missfall under 2018 - då blir något så "oviktigt" (i MINA ögon) som kön en orelevant önskan.

Men som sagt, alla har rätt till sin känsla. Men försök se förbi den.

Och så får du säga till sambon att det är hans "fel" eftersom det faktiskt är spermien som bestämmer könet ;)
 
Jag och min sambo väntar vårt första barn (första för båda) i Augusti :love:

Har sett den lille/lilla på KUB och det var fantastiskt, fick jättefina siffror dessutom så det känns skönt! Vi tänkte gör ett NIPT om vi fick under 1/5000 men nu fick vi nästan 1/10000 så det kändes lugnande och då sparade vi faktiskt på de 9500kr som NIPT skulle kostat oss.
(Hade det visat något fel hade vi gjort ett avbrytande så därav så viktigt!)

Nu längtar vi till RUL om 2 veckor, då är jag i v. 19, ska bli så härligt att få veta om det är en pojke eller flicka så att vi vet vilken av de två tapeterna det blir men också vilket namn, inget hen i vår familj inte ;)

Ang vagn så blir det en Bugaboo Fox, Classic Collection i grått :love:

Första sängen blir en "Stokke Mini Crib", dom är så söta!
Vi vill absolut inte ha barnet i sängen pga. att vi rör oss väldigt mycket samt att vi gärna sover tätt ihop och jag skulle inte våga riskera att krossa barnet. :crazy:

Tänk vad dyrt det kan vara med babysaker, tittar man på planeringslistan med allt vi tänker införskaffa är vi redan uppe i typ 50 papp bara för alla basgrejer :oO_o

Har inte vågat köpa något ännu, ska fira med de första babykläderna efter RUL tänkte jag!
 
Senast ändrad:


Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet

Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
4 - Klura, 30, 1a barnet
20 - Vogue, 1a barnet. (Ska snittas men har inte fått exakt datum ännu, men detta är enligt menskalendern och barnmorskan enligt "vag förlossning")
23 - Elinapril 31, 2a barnet
 
Idag var vi iväg på rul. Det blir troligen en son denna gång, vi har en dotter sen innan så det är kul att få en av varje :love: och pojknamn hade vi klart sedan förra graviditeten då vi förberedde både flick och pojknamn.

Allt såg bra ut och jag har moderkakan i framvägg så det är inte så konstigt att jag känt mindre rörelser denna gång.

Inte ville lillen samarbeta så vi fick en bra bild heller, även om hon som gjorde ultraljudet tålmodigt väntade på ett bra läge. Kan bli intressant att se om stönigheten kommer hålla i sig när han växer upp :angel::D
 
Jag och min sambo väntar vårt första barn (första för båda) i Augusti :love:

Har sett den lille/lilla på KUB och det var fantastiskt, fick jättefina siffror dessutom så det känns skönt! Vi tänkte gör ett NIPT om vi fick under 1/5000 men nu fick vi nästan 1/10000 så det kändes lugnande och då sparade vi faktiskt på de 9500kr som NIPT skulle kostat oss.
(Hade det visat något fel hade vi gjort ett avbrytande så därav så viktigt!)

Nu längtar vi till RUL om 2 veckor, då är jag i v. 19, ska bli så härligt att få veta om det är en pojke eller flicka så att vi vet vilken av de två tapeterna det blir men också vilket namn, inget hen i vår familj inte ;)

Ang vagn så blir det en Bugaboo Fox, Classic Collection i grått :love:

Första sängen blir en "Stokke Mini Crib", dom är så söta!
Vi vill absolut inte ha barnet i sängen pga. att vi rör oss väldigt mycket samt att vi gärna sover tätt ihop och jag skulle inte våga riskera att krossa barnet. :crazy:

Tänk vad dyrt det kan vara med babysaker, tittar man på planeringslistan med allt vi tänker införskaffa är vi redan uppe i typ 50 papp bara för alla basgrejer :oO_o

Har inte vågat köpa något ännu, ska fira med de första babykläderna efter RUL tänkte jag!

Kul! Grattis! Anade det efter det du skrev i deklarationstråden ;) :D
 
Jag och min sambo väntar vårt första barn (första för båda) i Augusti :love:

Har sett den lille/lilla på KUB och det var fantastiskt, fick jättefina siffror dessutom så det känns skönt! Vi tänkte gör ett NIPT om vi fick under 1/5000 men nu fick vi nästan 1/10000 så det kändes lugnande och då sparade vi faktiskt på de 9500kr som NIPT skulle kostat oss.
(Hade det visat något fel hade vi gjort ett avbrytande så därav så viktigt!)

Nu längtar vi till RUL om 2 veckor, då är jag i v. 19, ska bli så härligt att få veta om det är en pojke eller flicka så att vi vet vilken av de två tapeterna det blir men också vilket namn, inget hen i vår familj inte ;)

Ang vagn så blir det en Bugaboo Fox, Classic Collection i grått :love:

Första sängen blir en "Stokke Mini Crib", dom är så söta!
Vi vill absolut inte ha barnet i sängen pga. att vi rör oss väldigt mycket samt att vi gärna sover tätt ihop och jag skulle inte våga riskera att krossa barnet. :crazy:

Tänk vad dyrt det kan vara med babysaker, tittar man på planeringslistan med allt vi tänker införskaffa är vi redan uppe i typ 50 papp bara för alla basgrejer :oO_o

Har inte vågat köpa något ännu, ska fira med de första babykläderna efter RUL tänkte jag!
Man kan få mycket knappt begagnat, men knappt använt eller i väldigt fint skick. Så spar man en hel del på både miljö och pengar :).
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 308
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 000
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 058
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 203
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp