Sommarföräldrar 2019

Man kan få mycket knappt begagnat, men knappt använt eller i väldigt fint skick. Så spar man en hel del på både miljö och pengar :).

Absolut! Men vagn och säng och några saker till har jag drömt om att få köpa i många år så där blir det helt nytt just av den anledningen :) Och sen är jag ett hygienfreak också, men ska försöka bli mer öppen :p
 
Absolut! Men vagn och säng och några saker till har jag drömt om att få köpa i många år så där blir det helt nytt just av den anledningen :) Och sen är jag ett hygienfreak också, men ska försöka bli mer öppen :p

Håller med, hade aldrig personligen köpt begagnad vagn. För mig var det en stor grej att få gå till affären och välja ut exakt den vi ville ha. Sambo gick efter dyrast = bäst 🙄 men den var faktiskt finast också 🙈 för mig iaf var det typ en milstolpe eller vad man ska säga, alla är vi olika.
 
Håller med, hade aldrig personligen köpt begagnad vagn. För mig var det en stor grej att få gå till affären och välja ut exakt den vi ville ha. Sambo gick efter dyrast = bäst 🙄 men den var faktiskt finast också 🙈 för mig iaf var det typ en milstolpe eller vad man ska säga, alla är vi olika.

Precis så! Äntligen har jag den rätta mannen som älskar mig för mig och nu väntar vi barn, därför känns det så stort! :love:
 
Man kan få mycket knappt begagnat, men knappt använt eller i väldigt fint skick. Så spar man en hel del på både miljö och pengar :).
Just med tanke på miljön har jag extremt svårt att köpa nytt (tex vagn), så vi köper en ganska oanvänd begagnad, får vi ett barn som gillar att bäras kommer vi troligen bära mer än vi rullar ändå, och sen vill vi sannolikt hellre ha en dyrare joggingvagn när barnet är större (där kan jag vara beredd att köpa nytt beroende på marknaden då det är viktigare med funktionen för mig).

I övrigt får vi säkert vansinnigt mkt grejer från sambons syster som har avlat färdigt..
Jag har lite svårt med hetsen kring konsumtion (helt KL och OT) öht när det gäller så små barn, de växer väl ur, kräks ner och kommer inte ihåg hur fina grejer de hade första åren ;). Jag sparar hellre pengarna till ponnyn ;)
 
Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet

Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
4 - Klura, 30, 1a barnet
20 - Vogue, 1a barnet.
23 - Elinapril 31, 2a barnet
 
Jag och min sambo väntar vårt första barn (första för båda) i Augusti :love:

Har sett den lille/lilla på KUB och det var fantastiskt, fick jättefina siffror dessutom så det känns skönt! Vi tänkte gör ett NIPT om vi fick under 1/5000 men nu fick vi nästan 1/10000 så det kändes lugnande och då sparade vi faktiskt på de 9500kr som NIPT skulle kostat oss.
(Hade det visat något fel hade vi gjort ett avbrytande så därav så viktigt!)

Nu längtar vi till RUL om 2 veckor, då är jag i v. 19, ska bli så härligt att få veta om det är en pojke eller flicka så att vi vet vilken av de två tapeterna det blir men också vilket namn, inget hen i vår familj inte ;)

Ang vagn så blir det en Bugaboo Fox, Classic Collection i grått :love:

Första sängen blir en "Stokke Mini Crib", dom är så söta!
Vi vill absolut inte ha barnet i sängen pga. att vi rör oss väldigt mycket samt att vi gärna sover tätt ihop och jag skulle inte våga riskera att krossa barnet. :crazy:

Tänk vad dyrt det kan vara med babysaker, tittar man på planeringslistan med allt vi tänker införskaffa är vi redan uppe i typ 50 papp bara för alla basgrejer :oO_o

Har inte vågat köpa något ännu, ska fira med de första babykläderna efter RUL tänkte jag!

Så om barnet är hermafrodit åtgärdar ni det på BB?
 
Idag var vi iväg på rul. Det blir troligen en son denna gång, vi har en dotter sen innan så det är kul att få en av varje :love: och pojknamn hade vi klart sedan förra graviditeten då vi förberedde både flick och pojknamn.

Allt såg bra ut och jag har moderkakan i framvägg så det är inte så konstigt att jag känt mindre rörelser denna gång.

Inte ville lillen samarbeta så vi fick en bra bild heller, även om hon som gjorde ultraljudet tålmodigt väntade på ett bra läge. Kan bli intressant att se om stönigheten kommer hålla i sig när han växer upp :angel::D

Haha vi hade likadant. Jag fick skumpa på magen och hosta för att få en profilbild som BM var otroligt envis med att vi skulle få :)
 
Så om barnet är hermafrodit åtgärdar ni det på BB?

Med tanke på att vi redan skannat organen och sett att något sådant anlag inte finns så är det en ickefråga för oss. Det är ju en extremt intim och olämplig fråga att fråga såhär över nätet, det inser du inte eller? (uppenbarligen inte)
 
Jag fattar inte snacket om vagnen, som i 1.
Första barnet köpte vi ny vagn åt först, sen kompletterade vi med resevagn och stallvagn. Sen fick han en större sittvagn som denna bebis kommer ärva, sen sovvagn till dagis och nu en sulky.

Vissa nya, vissa begagnade. Just nu har vi 3 kvar. Nån kommer säkert bytas ut på vägen.
 
Med tanke på att vi redan skannat organen och sett att något sådant anlag inte finns så är det en ickefråga för oss. Det är ju en extremt intim och olämplig fråga att fråga såhär över nätet, det inser du inte eller? (uppenbarligen inte)

Du skrev att det inte blir en hen. Jag antar att du då syftar på hermafrodit? ”Scanna organen”? De kan inte könsbestämma redan vid KUB så hur menar du?
 
Du skrev att det inte blir en hen. Jag antar att du då syftar på hermafrodit? ”Scanna organen”? De kan inte könsbestämma redan vid KUB så hur menar du?

Nä jag syftade på att vi kommer att vara tydliga med att vår pojk är en pojk och vår flicka en flicka med namn, kläder och accessoarer i tex barnrummet.

Jo det går om man är duktig. Och de allra flesta organen syns ju. Sen så har vi beställt att vi vill ha fokus på just organen nu vid RUL så det är inga problem.
 
Nä jag syftade på att vi kommer att vara tydliga med att vår pojk är en pojk och vår flicka en flicka med namn, kläder och accessoarer i tex barnrummet.

Jo det går om man är duktig. Och de allra flesta organen syns ju. Sen så har vi beställt att vi vill ha fokus på just organen nu vid RUL så det är inga problem.

Ja alltså RUL är till för att kolla att alla organ såsom hjärta, njurar osv funkar fint...

Nyfiken på vilken mottagning du går på där de kollar kön redan på KUB?
 
Ja alltså RUL är till för att kolla att alla organ såsom hjärta, njurar osv funkar fint...

Nyfiken på vilken mottagning du går på där de kollar kön redan på KUB?

Jo det vet jag men vi har bett om ytterligare ett UL just pga. detta.
Vår kollade inte könet men vet flera där dom har gjort det.
 
Men sluta nu! Sluta hacka, så himla onödigt. Låt det handla om era graviditeter istället för att fåna så.

Tack för omtanken men jag klarar att kallas dum. Dubbla RUL för att kolla organen är direkt onödigt om man inte misstänker fel på fostret och då behöver man inte be om det.
 
Nej det skulle jag inte säga att jag är faktiskt.
Men tack för att du frågar.

Varför ska de extrakolla organen? Har du varit med på ett RUL? Vet du hur det går till?

Det är tydligen i samband med 3D ultraljud som det erbjuds :) Men vi tycker att det räcker med RUL pga att vi hade så fina siffror :)
 
Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet

Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet, pojke
4 - Klura, 30, 1a barnet
20 - Vogue, 1a barnet.
23 - Elinapril 31, 2a barnet
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 355
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 010
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 059
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 209
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp