Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minst sagt.. De är väldigt hårda med könsroller och sånt. Undrar vad de skulle göra om något av barnen visar sig vara homosexuell eller på andra sätt inte följer normen.
Trodde inte detta var så vanligt längre. Alla jag känner som har mindre barn tycker att det är självklart att båda könen ska få uttrycka sig oavsett vad det gäller. Typiskt ”flickiga” vs ”pojkiga” kan skifta plats.
Låter som två föräldrar som stoppat huvudet i sanden med noll intresse för omvärlden.
Inte konstigt att barnen beter sig därefter.
 
Trodde inte detta var så vanligt längre. Alla jag känner som har mindre barn tycker att det är självklart att båda könen ska få uttrycka sig oavsett vad det gäller. Typiskt ”flickiga” vs ”pojkiga” kan skifta plats.
Låter som två föräldrar som stoppat huvudet i sanden med noll intresse för omvärlden.
Inte konstigt att barnen beter sig därefter.
Det verkar vara lite antingen eller, tyvärr, fortfarande.
 
Jag stör mig på att jag har tappat bort husnyckeln! :arghh: :banghead: 🤬
Jag har letat och letat i ljuset från mobilen men utan resultat, ryckt i dörren i en fåfäng förhoppning att den skulle varit slarvigt stängd så jag kunde rycka upp den men kontrollerar alltid det innan jag går. Funderat på att slå in en ruta, men hur kul är det att krypa in genom trasigt glas och sen stå med ett trasigt fönster över helgerna? Ringde vakten på jobbet men han hade inte sett något. Gick in till grannen som jag är husvakt men kunde inte hitta reservnyckeln, försökt ringa men hamnade bara i telsvar och jag har letat som en galning efter hans systers telnr, systern som jag bara vet förnamnet på och orten. :cautious:

Tack och lov upptäckte grannen att jag försökt nå honom och efter ett par försök lyckades vi få kontakt, dålig mottagning, så han kunde tala om var reservnyckeln fanns och jag tog mig äntligen in. 😱
 
Lyssnde som vanligt på radion när jag körde hem igår och det var folk som ringde in till programmet. En av de som ringde var så väldigt glad och kände en stor eloge. Hur gör man när man känner en stor eloge? Att vilja ge någon en stor eloge kan jag förstå, eller att man får en, men hur känner man en stor eloge?

Varför använder folk ord de inte vet vad de betyder? :confused:

Jag pratade en gång med en entusiastisk ridmamma som pratade om barnen i ridgruppen på ridskolan. Bara positiva ordalag alltså. Ett av barnen hade enligt henne verkligen utvecklats "fatalt" den här terminen! Jag satte lite i halsen då kan jag säga och hoppades i mitt inre att det inte var sant! :cool:
 
Stör mig ofantligt på paret som var inbjudna på jullunch igår (jag var också inbjuden, hemma hos mig hade det inte gått till så här...) och hade med sig sin lilla hund. Hunden hade de noll koll på. Trots att de hade med bur och koppel in i huset så fick den springa vind för våg, och den valde att springa efter släktingarnas sjumånaders spanieltik som blev panikslagen och kaos utbröt. Husets egen hund rusade efter och försökte bryta. Han är en ganska exalterad liten själ och blev högljudd så klart, så han fick bannor men det var verkligen inte hans fel.

Så släktingarnas hundar fick vara instängda hela dagen, husets egen hund var i onåd, och den lilla inbjudna hunden var det ingen som höll koll på. Inte ens när han kissade inne. På julgranen. Och julklapparna. :meh:

Stör mig inte mindre för att husse till hunden var en högljudd mansplainer som bland annat var noga med att berätta för mig att hästar äter 18 timmar per dygn, efter att han tagit reda på att jag äger hästar. Han blev besviken när jag inte blev imponerad av hans hästkunskaper. (Men han hittade fler att mansplaina för så det var inte synd om honom så länge.)
 
Kommer hem från julfirande och en granne har tagit min parkering, har sen även mage att bitcha om det när jag knackar på och ber henne flytta sig :confused:

eh, NOPE. just den jäkla rutan har jag fått tilldelat mig vid inflytt och betalar för sedan över ett halvår tillbaka. Du kan inte bara TA den för att den är bättre och närmare huset (hon har alltså en egen ruta, men längre bort).
 
Kommer hem från julfirande och en granne har tagit min parkering, har sen även mage att bitcha om det när jag knackar på och ber henne flytta sig :confused:

eh, NOPE. just den jäkla rutan har jag fått tilldelat mig vid inflytt och betalar för sedan över ett halvår tillbaka. Du kan inte bara TA den för att den är bättre och närmare huset (hon har alltså en egen ruta, men längre bort).
Min mormor och en av hennes bästa kompisar bodde i husen jämte varandra, kompisen var alltid bortrest över storhelger som jul, nyår och påsk. Eftersom det är så ont om besöksparkeringar i området (ca 70 stycken fördelat på 3500 lägenheter räcker inte så långt... speciellt inte på storhelger) så fick mormor alltid lov att använda hennes parkering vid behov. Men då är det ju en helt annan grej om man kommit överens om att det går bra att låna någons parkering för eventuella gäster än att bara ta den för att den "passar bättre". Trodde verkligen att folk förstog bättre än så O_o
 
Min mormor och en av hennes bästa kompisar bodde i husen jämte varandra, kompisen var alltid bortrest över storhelger som jul, nyår och påsk. Eftersom det är så ont om besöksparkeringar i området (ca 70 stycken fördelat på 3500 lägenheter räcker inte så långt... speciellt inte på storhelger) så fick mormor alltid lov att använda hennes parkering vid behov. Men då är det ju en helt annan grej om man kommit överens om att det går bra att låna någons parkering för eventuella gäster än att bara ta den för att den "passar bättre". Trodde verkligen att folk förstog bättre än så O_o

De förstår bättre, de skiter bara i det :meh:

/cynikern
 
Irriterande ojämn och dålig internetuppkoppling.
I vanliga fall blir det lite segt under en stund på kvällen. Nu måste det vara andra människor som är hemma och använder sina datorer hela dagarna när de är lediga. :rage: Borde förbjudas!
 
När folk måste skriva ”Åh min älskling gav mig VEGANSKT godis” eller ”Jag åt VEGANSKT julbord”. Jag äter också Vegetarisk/veganskt ibland men fattar mig inte på folk som bara MÅSTE skriva att det är veganskt eller vegetariskt varje gång dom lägger upp en bild eller pratar om att dom äter. ALLA VET vid det här laget. 99% är inte tagna/inspirerade/förundrade eller intresserade av att du åt en vegetarisk morot.
 
Min käklinje har försvunnit med x antal kg och åldern. Funderar på att köpa en ny.

Tror jag inte på!
Men annars är det ju en av de enklare grejerna att köpa sig. Jag hoppas min återkommer när svullnaden lägger sig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 650
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 734
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 415
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 797
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp