Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är mitt argument också :D plus att man sparar massor av tid :up:
Jag bäddar sängen för att spara tid. Det tar max en minut för mig att bädda och lägga på överkastet men det tar minst 5 minuter att sopa ur allt grus katt och hund tar med sig in och lägger i min säng om den inte är bäddad, är den bäddad hamnar det på överkastet och jag slipper ha grus som sängsällskap :p
 
Jag bäddar sängen för att spara tid. Det tar max en minut för mig att bädda och lägga på överkastet men det tar minst 5 minuter att sopa ur allt grus katt och hund tar med sig in och lägger i min säng om den inte är bäddad, är den bäddad hamnar det på överkastet och jag slipper ha grus som sängsällskap :p

Haha! Det problemet har jag som tur är inte, katten hårar förstås men det spelar ingen roll vad man gör. Öppnar man ett nytt smörpaket kan man ge sig sjutton på att det ligger katthår där :laugh:
 
Stör mig på youtubers som ska dela med sig av sina hälsosamma vanor och bara ”dagen börjar mycket bättre när jag bäddar sängen och lägger på alla mina fjorton prydnadskuddar”.

Bädda sängen du, men hälsosam vana är väl lite att ta i? Jag bäddar aldrig sängen och mår jättebra :D
Urgh 14 prydnadskuddar vem orkar med det? Tur man är modern å skippar sånt :D
 
Folk som undrar om jag ska ta föl på min häst, nej det kommer inte bli något föl! Jag har ju berättat att ras och härstamning är okänd :banghead:
 
Folk med sjuka husdjur som tigger pengar på Facebook till veterinärvård. Och bara "om jag ska kunna åka in så behöver jag pengar, hoppas att ni vill hjälpa till!". Fattar inte hur folk är funtade som har djur och inte har ngn som helst försäkring/buffert. Borde fan vara olagligt. Det minsta vore väl att ha djuret försäkrat (om man inte har ngn större buffert) och ha en liten summa sparat som täcker självrisk eller en avlivning. Helt sjukt att ha ett djur annars.

(samma person har även på FB tiggt om bidrag till att köpa ännu ett djur... :banghead: )
 
Senast ändrad av en moderator:
Att årstiderna inte fungerar som de ska längre. Orkar inte ens radda upp alla problem detta ställer till med för mig, och vågar inte tänka på resten av världen ens.
 
Mitt humör. Har det sista varit så lättirriterad och grinig fastän jag inte menar det. Mår inte bra av att bli sån, det gör bara ångesten värre. Skulle behöva få va ifred. Slippa folk i min närhet. Önskar att det vore möjligt för ett litet tag. Behöver verkligen det :(
 
Kias reklam med Asllani-kontraktet. Missförstå mig inte, tanken är jättebra men en sån kampanj borde komma från förbundet och inte från ett vinstdrivande företag som inte har ett dugg med idrott att göra. Hade svenska fotbollsförbundet gått ut med samma kampanj hade det känts betydligt mer relevant och vettigt.
 
Kommunen jag jobbar inom, de ska tacka alla (tillsvidare-)anställda för arbetet nu under covid-19 med en extra fin sommarpresent.
Det är bara det att när smittan härjade på vårt boende bestod arbetsgruppen till 70% av oss timanställda.
Handlar inte om själva sommarpresenten den klarar jag mig utan, men ett litet erkännande till oss också kanske? Bara omnämna oss timvikarier också. Vi har trots allt lika mycket utsatt oss för smittan, stått trötta, slitna och svettiga i obekväma skyddskläder under större delen av våren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 810
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 387
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 206
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 046
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp