Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min näsa börjar klia nått så vansinnigt emellanåt, i huden typ. Så irriterande och kan inte hitta något mönster för när det blir!
 
Min näsa börjar klia nått så vansinnigt emellanåt, i huden typ. Så irriterande och kan inte hitta något mönster för när det blir!
Så gör min med året om :crazy:
Jag trooor det är typ sköljmedel som utlöser det värst men även tvättmedel parfymer och damm
 
Så gör min med året om :crazy:
Jag trooor det är typ sköljmedel som utlöser det värst men även tvättmedel parfymer och damm
Spännande att det är någon mer som har detta. Jag har hört om folk som har kli i näsan, inte i huden innan. Men beklagar att du behöver uppleva det med :p
 
Stör mig på att journalister sällan hanterar språket rätt, eller ännu mer att det inte finns en process där någon läser innan publicering.

Från SVT Nyheter nyss

D3B36467-448E-428D-ACB9-F774025FBAA9.jpeg
 
Så gör min med året om :crazy:
Jag trooor det är typ sköljmedel som utlöser det värst men även tvättmedel parfymer och damm

Vår tvättmaskin slutade ta in sköljmedel för tredje gången och nu blev det irreparabelt. Sen dess noll sköljmedel. Skillnad? Njae. Inte märkbart. Verkar vara värsta onödiga grejen att köpa och spilla ut.
 
Vår tvättmaskin slutade ta in sköljmedel för tredje gången och nu blev det irreparabelt. Sen dess noll sköljmedel. Skillnad? Njae. Inte märkbart. Verkar vara värsta onödiga grejen att köpa och spilla ut.
Ja jag använder det inte själv längre men kommer i kontakt med det på jobbet ibland tyvärr och då börjar det klia rejält
Tycker absolut det är onödigt men alla gör ju inte det
 
Känns bara pinsamt att i över 20 år lagt en massa pengar, miljöpåverkan och då också allergirisk på nåt som inte haft nån effekt. Undrar om det finns fler saker man bara borde sluta att använda eller göra ?🤔
Hårfärg kanske både cancer och allergi framkallande men säljs i vanliga mataffärer :down: inte ens åldersgräns på det :(
 
Hårfärg kanske både cancer och allergi framkallande men säljs i vanliga mataffärer :down: inte ens åldersgräns på det :(

Just det har aldrig varit aktuellt för egen del och än mindre nu med väldigt begränsat hårsvall ... Och jag kan inte minnas att vi nånsin haft hårfärg hemma (hushåll med 2 föräldrar och 5 barn varav 3 nu vuxna).

Enda är att jag där tänker att effekten åtminstone måste vara synlig en stund. Inte lika noll som sköljmedel.
 
Känns bara pinsamt att i över 20 år lagt en massa pengar, miljöpåverkan och då också allergirisk på nåt som inte haft nån effekt. Undrar om det finns fler saker man bara borde sluta att använda eller göra ?🤔
Fönsterputsmedel, diverse rengöringsmedel.
Toablock (farliga långtidseffekter på vattenlevande organismer).

Såpa eller handdiskmedel funkar bra till det mesta.
 
Stör mig på youtubers som ska dela med sig av sina hälsosamma vanor och bara ”dagen börjar mycket bättre när jag bäddar sängen och lägger på alla mina fjorton prydnadskuddar”.

Bädda sängen du, men hälsosam vana är väl lite att ta i? Jag bäddar aldrig sängen och mår jättebra :D
 
Stör mig på youtubers som ska dela med sig av sina hälsosamma vanor och bara ”dagen börjar mycket bättre när jag bäddar sängen och lägger på alla mina fjorton prydnadskuddar”.

Bädda sängen du, men hälsosam vana är väl lite att ta i? Jag bäddar aldrig sängen och mår jättebra :D
Att bädda sängen gynnar väl bara kvalstren ;)
Så det har jag slutat med :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 836
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 398
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 213
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp