Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att min nyinköpta fina bil (beg) nu bärgas till mekaniker! :banghead: :cry:

Valde att köpa en (för mig) dyrare bil och fick service och besiktning på köpet. Nu tre veckor senare bara dog den mitt under körning, skitläskigt!

Som plus i kanten har inköpsställe och verkstaden semesterstängt!!

Jag. Hatar. Bilar.
 
Folk som dränker sig själva i parfym eller rakvatten. Sitter på Ikea och väntar på mamma som är i annan butik. Vissa känner man seriöst lukten av innan man ser dem.

Jag förstår ärligt inte ens hur man KAN få så intensiv lukt? Har de marinerat sina kläder över natten? Tycker all parfym brukar avta framåt dagen..
 
Hissen vid t-banan krånglar igen. Det är nog stans mest reparerade hiss. Tänkte felanmäla men kom på att jag bryr mig för mycket om allt så bestämde mig för att inte felanmäla. Dessutom måste man ringa eller chatta, vilket jag inte gillar.
 
Hissen vid t-banan krånglar igen. Det är nog stans mest reparerade hiss. Tänkte felanmäla men kom på att jag bryr mig för mycket om allt så bestämde mig för att inte felanmäla. Dessutom måste man ringa eller chatta, vilket jag inte gillar.
Vilken hiss? 😅 (rättare sagt station?)
Någon i spärren eller Kundservicevärd kommer garanterat felanmälan den ganska snart, så no problems. B.la det som ingår i min arbetsuppgift (arbetat som Kundservicevärd i Kundmiljö dvs. felanmäler för det mesta)
 
Vilken hiss? 😅 (rättare sagt station?)
Någon i spärren eller Kundservicevärd kommer garanterat felanmälan den ganska snart, så no problems. B.la det som ingår i min arbetsuppgift (arbetat som Kundservicevärd i Kundmiljö dvs. felanmäler för det mesta)
Mariatorget. Tror den repareras nån gång i månaden eller så och kan då vara avstängd en vecka åt gången. Nån har t.o.m. skrivit insändare om det i nån lokaltidning. :D
 
Mariatorget. Tror den repareras nån gång i månaden eller så och kan då vara avstängd en vecka åt gången. Nån har t.o.m. skrivit insändare om det i nån lokaltidning. :D
-
Aha! Dock aldrig haft den sträckan så nån annan får ta den. Är alltid antal hissar och rulltrappor ur funktion, felanmälde 2rulltrappor i helgen. (Men ena fick de igång igen). 🙄😅
 
Nuvarande hyresgäster. :meh: dom är tjuriga över att behöva betala hyra under uppsägningstiden, så nu klarade dom inte ens av att hälsa på oss när dom var och hämtade grejer. Längtar tills dom nya flyttar in! Hoppas att dom kan komma en månad tidigare. (Jag blir ju lite tjurig och VILL att dom ska behöva betala alla tre månader, men det är betydligt skönare att slippa dom tidigare).
 
Jag stör mig på släktingar som inte fattar att en okastrerad utekatt kommer resultera i kattungar och sen gnäller över följden. Nu vill en släkting kastrera en katt men veterinären säger att hon måste vänta till ungarna är 12 veckor, men kattmamman löper och vill ut nu. Släktingen sitter på riktigt och vet inte hur hon ska bära sig åt för det är ju en UTEKATT™ och hon bor ju faktiskt på bottenplan och det är ju sååå svårt att lösa.

För helvete, näta in eller håll dörrarna stängda, det är ingen jävla raketforskning.
 
Känner mig rånad på 37 kr av SL. När jag för en gångs skull betalar 37 kr för att åka ett par futtiga stationer med tuben så sniglar den sig fram och stannar inte ens på centralen. Enda fördelen är att jag nu med gott samvete fortsätter planka på bussen i typ ett halvår till.
 
Känner mig rånad på 37 kr av SL. När jag för en gångs skull betalar 37 kr för att åka ett par futtiga stationer med tuben så sniglar den sig fram och stannar inte ens på centralen. Enda fördelen är att jag nu med gott samvete fortsätter planka på bussen i typ ett halvår till.
Du vet väl att sjukvården och kollektivtrafiken båda finansieras via regionen …? Varje gång du plankar ”stjäl” du från sjukvården. :down:
 
Du vet väl att sjukvården och kollektivtrafiken båda finansieras via regionen …? Varje gång du plankar ”stjäl” du från sjukvården. :down:

”Plankar”. Hur blippar du ditt kort på bussen menar du? PLS let me know 😅🤷🏼‍♀️
 
Jag köper biljett i SL-appen när jag åker buss. Man är skyldig att ha giltig biljett fastän det inte går att blippa på bussarna.

Ja såklart. Jag har reskassa på kortet. Vilket jag inte kan blippa pga att inläsningen är avstängd. Vill kontrollanten blippa manuellt är det ju bara göra det.
 
Ja såklart. Jag har reskassa på kortet. Vilket jag inte kan blippa pga att inläsningen är avstängd. Vill kontrollanten blippa manuellt är det ju bara göra det.
Kontrollanten kommer fråga efter appbiljett och har du ingen, trots att du hade kunnat köpa en, så får du betala tilläggsavgift. Biljettkontrollanter blippar inte reskassa.

Jag har också reskassa, som jag använder på tuben. Appbiljett på bussen.
 
Kontrollanten kommer fråga efter appbiljett och har du ingen, trots att du hade kunnat köpa en, så får du betala tilläggsavgift. Biljettkontrollsnter blippar inte reskassa.

Jag har också reskassa, som jag använder på tuben. Appbiljett på bussen.

Källa? Isf måste ju alla ha en smartphone? SL borde ju informera folk om det isf kan man tycka?
 
Källa? Isf måste ju alla ha en smartphone? SL borde ju informera folk om det isf kan man tycka?
SL:s hemsida https://sl.se/sv/info/nyheter/corona/corona/
Gå på bussen genom bakdörrarna och gå inte fram till bussföraren för att blippa biljetten. Fortfarande gäller att alla ska ha en giltig biljett. Du kan köpa en enkelbiljett i appen. Om du helt saknar möjlighet att köpa biljett i appen men har SL-kort med reskassa som täcker priset för en enkelbiljett kommer man inte att få tilläggsavgift vid en eventuell biljettkontroll.
 
Ja med dåså. SL bekräftar ju motsatsen till vad du skrev. Man får alltså INTE tilläggsavgift om man har reskassa (som man inte kan blippa).
Om man helt saknar möjlighet att köpa appbiljett. Ja.
Alla som kan använda appen ska köpa biljett där. Du har väl precis köpt ny smartphone (?) så då har du möjlighet att använda appbiljett.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 022
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 555
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 381
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 150
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp