Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
bara en undran: ingår det i "grundkursen för trimmerkörning" att absolut inte får köra i ett sträck utan man MÅSTE varva "whnn-whnn-whnn-whnnnnnnnnn" HELA tiden man är igång?

Fast du kör ju inte i full fart hela tiden. När man röjer/trimmar är det ju inte som att köra en gräsklippare. Jag har just varit ute och trimmat djungeln och jag flyttar ju mig från område till område. Inte tänker jag ha full gas hela tiden. Det är dessutom saker som jag vill ha kvar och då får man finlira lite runt dem, dvs återigen inte full gas.

Jag kan också säga att jag skiter fullständigt i vad grannarna tycker om det, vi bor på landet. Jag försöker köra den på tider som stör så lite som möjligt men jag tänker sköta om min gård som jag vill. Aldrig att jag skulle klaga på grannens gräsklippande eller röjande heller, det ingår liksom. Skulle jag se att de närmaste grannarna har gäster och de sitter ute så stänger jag av och gör det senare.
 
Fast du kör ju inte i full fart hela tiden. När man röjer/trimmar är det ju inte som att köra en gräsklippare. Jag har just varit ute och trimmat djungeln och jag flyttar ju mig från område till område. Inte tänker jag ha full gas hela tiden. Det är dessutom saker som jag vill ha kvar och då får man finlira lite runt dem, dvs återigen inte full gas.

Jag kan också säga att jag skiter fullständigt i vad grannarna tycker om det, vi bor på landet. Jag försöker köra den på tider som stör så lite som möjligt men jag tänker sköta om min gård som jag vill. Aldrig att jag skulle klaga på grannens gräsklippande eller röjande heller, det ingår liksom. Skulle jag se att de närmaste grannarna har gäster och de sitter ute så stänger jag av och gör det senare.

ja nu är jag inte så gravallvarlig med detta störande, utan är mest förundrad över hur extremt korta intervaller det körs och då en hel dag - och även när det trimmas en ren gräsyta, och alltså inte runt rabatter osv som behöver finliras lite med. Jag är uppvuxen på landet så är rätt van vid trimmandet över lag :grin:
 
ja nu är jag inte så gravallvarlig med detta störande, utan är mest förundrad över hur extremt korta intervaller det körs och då en hel dag - och även när det trimmas en ren gräsyta, och alltså inte runt rabatter osv som behöver finliras lite med. Jag är uppvuxen på landet så är rätt van vid trimmandet över lag :grin:

Jag försöker ju göra det så fort som möjligt eftersom det är aptråkigt :laugh: Det är väldigt störande när man får soppatorsk och det bara är litegrann kvar... :cautious:
 
Jag försöker ju göra det så fort som möjligt eftersom det är aptråkigt :laugh: Det är väldigt störande när man får soppatorsk och det bara är litegrann kvar... :cautious:
Är det jätteprovocerande att säga att jag tycker det är rätt kul att klippa kanter? Gillar liksom hur den välklippta gräsmattan smälter ihop med kanten på altan/mur/vägg utan en massa som sticker upp där :D
 
Är det jätteprovocerande att säga att jag tycker det är rätt kul att klippa kanter? Gillar liksom hur den välklippta gräsmattan smälter ihop med kanten på altan/mur/vägg utan en massa som sticker upp där :D

Eh... jag klipper inte kanterna. Min trimmer är en egentligen en röjsåg som jag satt på snöre på och röjer där det mer eller mindre blir en äng oavsett om jag vill det eller ej... det är så ojämnt att det går inte att köra gräsklipparen. Min tomt är en hektar...
 
Tillbaka på jobbet, hann inte köpa mat med mig och när jag kommer hit är det lika :devil: varmt som när jag åkte hem! Nu har de tydligen iaf fått igång ventilationen så det inte luktar gammalt omklädningsrum men kylningen fungerar inte. :arghh: :down:
 
Det med hemkunskapen är ju bara löjligt.. Klart barnet inte kan vara med om den är så allergisk!
När det gäller skolmaten hade jag nog, trots att det är skolans ansvar med maten, inte vågat låta barnet äta där om det är så känsligt! Svårt att avgöra med ålder på barnet och hur mycket barn det är på skolan, men efter att ha kämpat tillräckligt med att få specialkost i skolan som inte är dödligt om jag får i mig hade jag inte vågat lita på att de inte missat dödliga sådana..
Vet inte hur många gånger jag fick "men det är ju bara lite i"...

Barnet är 16 år, och har en bit att röra sig mellan skola och hem så han kan inte gå hem för att äta. Hur föräldrarna känner kan jag inte svara på, men jag som följt dom nära under flera år förvånas över människors likgiltighet över att han kunnat dö.
 
Eh... jag klipper inte kanterna. Min trimmer är en egentligen en röjsåg som jag satt på snöre på och röjer där det mer eller mindre blir en äng oavsett om jag vill det eller ej... det är så ojämnt att det går inte att köra gräsklipparen. Min tomt är en hektar...

Vi har också en hektars tomt, det mesta går dock att köra med klippare, men inte mindre tråkigt för det :arghh:
@Exile jag tycker också att det är kul att trimma, för resultatet är så märkbart...eller ja, jag skulle tycka att det var kul om inte vår tomt var så stor 😪
 
Tillägg: människor som halkar in och svarar på ens inlägg flera timmar eller dygn eller sidor efteråt bara för att vara dryga och hånfulla. :meh: Alltså jag orkar fan inte, varför trodde jag att det var en bra idé att bli aktiv på forum igen?
 
Beställde nicks-godis (bl.a) från apotea igår. Enligt instabox ska det finnas för hämtning ca kl 17:20 men jag vill ha mitt godis nuuuuuu!!
 
En kollega är tillbaka från sin sjukskrivning och semester.

Grejen är att han luktar så fruktansvärt illa att det stinker på hela kontoret. Anledningen är att han aldrig duschar och det är ingen gissning utan han har sagt att det är på grund av någon hudsjukdom han har, man ser liksom på honom också att han är smutsig.

Vår chef skulle ta upp det här för diskussion med honom men så kom corona och alla (utom jag!!) jobbar hemifrån så då ansågs det väl inte nödvändigt just nu då "ingen" lider av det..
 
Ansluter till användaren som tidigare störde sig på en sån där maskin som man klipper kanter/röjer finare sly med.. I 2.5 timme har någon gått runt utanför huset och "vryyy, vryyy, vryyy".. Jag blir galen snart!
 
En kollega är tillbaka från sin sjukskrivning och semester.

Grejen är att han luktar så fruktansvärt illa att det stinker på hela kontoret. Anledningen är att han aldrig duschar och det är ingen gissning utan han har sagt att det är på grund av någon hudsjukdom han har, man ser liksom på honom också att han är smutsig.

Vår chef skulle ta upp det här för diskussion med honom men så kom corona och alla (utom jag!!) jobbar hemifrån så då ansågs det väl inte nödvändigt just nu då "ingen" lider av det..
Stackars man. Det måste ju vara förfärligt att ha en sådan sjukdom.... :(
 
En kollega är tillbaka från sin sjukskrivning och semester.

Grejen är att han luktar så fruktansvärt illa att det stinker på hela kontoret. Anledningen är att han aldrig duschar och det är ingen gissning utan han har sagt att det är på grund av någon hudsjukdom han har, man ser liksom på honom också att han är smutsig.

Vår chef skulle ta upp det här för diskussion med honom men så kom corona och alla (utom jag!!) jobbar hemifrån så då ansågs det väl inte nödvändigt just nu då "ingen" lider av det..
Men nånting måste han kunna tvätta sig med? Tvättlappar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 320
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 408
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 132
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 553
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp