Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du har bilden tillräckligt högupplöst finns det ju så att du kan skicka in och få den tryckt själv. Men huruvida det är lagligt beror nog på vilken bild det är.

Om jag laddar ner bilden från internet, hur kan jag kolla hur upplöst bilden är? I siffror alltså.

Tanken är bara att ha den hängande påmin egen vägg. Inget annat. Och jag vill gärna betala för den men det verkar inte gå.
 
Om jag laddar ner bilden från internet, hur kan jag kolla hur upplöst bilden är? I siffror alltså.

Tanken är bara att ha den hängande påmin egen vägg. Inget annat. Och jag vill gärna betala för den men det verkar inte gå.
Högerklicka på filen och kolla hur stor den är.

Går det inte att kontakta upphovspersonen direkt?
 
Att jag tar åt mig så av att bli skälld på.

Idag har det regnat så min unge var skitigare än vanligt, varför busschauffören ringde och var arg för det blev smutsigt på sätet.

Och jag fattar det! Och jag har så klart skällt på barnet i min tur, han har regnbyxor i skolan, och flera ombyten, så om han nu måste rulla i leran har han alla möjligheter att vara ren tills han ska sitta i en buss.

Fortfarande klump i magen och olustkänsla av tanken på att följa barnet till bussen imorgon.
 
Att jag tar åt mig så av att bli skälld på.

Idag har det regnat så min unge var skitigare än vanligt, varför busschauffören ringde och var arg för det blev smutsigt på sätet.

Och jag fattar det! Och jag har så klart skällt på barnet i min tur, han har regnbyxor i skolan, och flera ombyten, så om han nu måste rulla i leran har han alla möjligheter att vara ren tills han ska sitta i en buss.

Fortfarande klump i magen och olustkänsla av tanken på att följa barnet till bussen imorgon.
Blir lite sur av detta faktiskt, det är barn det handlar om å lera borstas lätt av när det har torkat. Finns bra mycket värre saker som vuxna lortar ner sättena med.
 
Blir lite sur av detta faktiskt, det är barn det handlar om å lera borstas lätt av när det har torkat. Finns bra mycket värre saker som vuxna lortar ner sättena med.
Det var tydligen en ny buss, den hade bara gått 400 mil.
Jag förstår som sagt att man vill ha fint i sin buss.
Har mailat skolan och bett dem hjälpa barnet komma ihåg regnkläder.
 
Vad ska folk göra under tiden, stå?
Olyckor händer.
I dessa corona tider så finner jag det skrattretande att det ska sitta folk på alla sittplatser i bussen, men hela bord ska stängas av på restauranger. Borde vara liknande på bussarna tycker ja.
Och ja man får väl stå då, precis som när någon vuxen spytt ner bussen för att dom inte kan hantera alkoholintaget. Barn är iaf barn och har iaf varit ute och haft roligt när dom varit ute och lekt.
 
Olyckor händer.
I dessa corona tider så finner jag det skrattretande att det ska sitta folk på alla sittplatser i bussen, men hela bord ska stängas av på restauranger. Borde vara liknande på bussarna tycker ja.
Och ja man får väl stå då, precis som när någon vuxen spytt ner bussen för att dom inte kan hantera alkoholintaget. Barn är iaf barn och har iaf varit ute och haft roligt när dom varit ute och lekt.
Det är knappast bussägarens ansvar att ungar fått leka i leran, deras ansvar är att transportera folk A till B och jag skulle vara väldigt irriterad om jag var tvungen att stå pga skitiga ungar smutsat ner.
 
Tittade på valpar idag. Råkade få upp en video på valpar i går. Nu är jag jättevalpsjuk :arghh: jag ska inte köpa hund förrän till våren/sommaren och jag saknar verkligen min hund sjukt mycket. Jag kommer avlida innan det blir dags :crazy:
 
Det är knappast bussägarens ansvar att ungar fått leka i leran, deras ansvar är att transportera folk A till B och jag skulle vara väldigt irriterad om jag var tvungen att stå pga skitiga ungar smutsat ner.
Det är inte bussägarens ansvar att vuxna människor spyr på bussen heller. Men det händer endå. Shit happens å jag ser verkligen ingen anledning till att bli sur på barn för att dom har blivit leriga.
Och som sagt, så borde verkligen inte alla sätten i bussen användas just nu. Coronan pågår för fullt.
 
Det är inte bussägarens ansvar att vuxna människor spyr på bussen heller. Men det händer endå. Shit happens å jag ser verkligen ingen anledning till att bli sur på barn för att dom har blivit leriga.
Och som sagt, så borde verkligen inte alla sätten i bussen användas just nu. Coronan pågår för fullt.
Du träffar ofta på fulla vuxna som spyr på bussen dagtid? Använd inte corona som ursäkt för att sätena är skitiga och folk tvingas stå. Klarar ungarna inte av att åka buss själva ska de inte göra det heller.
 
Du träffar ofta på fulla vuxna som spyr på bussen dagtid? Använd inte corona som ursäkt för att sätena är skitiga och folk tvingas stå. Klarar ungarna inte av att åka buss själva ska de inte göra det heller.
Der händer regelbundet att vuxna spyr på bussen. Dagtid tycker jag inte har med saken att göra, bussen kan ha många resenärer även kvällstid.
 
Det är knappast bussägarens ansvar att ungar fått leka i leran, deras ansvar är att transportera folk A till B och jag skulle vara väldigt irriterad om jag var tvungen att stå pga skitiga ungar smutsat ner.
Eller, om man som resenär bara sätter sig och inte märker att det är lerigt... Jag har vid flera tillfällen satt mig på ett säte och först efter en stund insett att det var blött. Tex från att någon har haft blöta skor på sätet? Då får jag vara blöt något timme. Inte kul! Skulle jag tex sätta mig på ett lerigt säte med min yllekappa skulle jag INTE bli glad..
 
Det här!! Lugna dig! Jag har ju precis börjat skriva :rage:

9F7049F1-A037-4BF5-815F-81A3E931EB2E.jpeg
 
Stör mig fortfarande på idioten som inte kollade så det var fritt när denne skulle köra förbi bussen som stannat vid en hållplats längs gatan, den skulle väntat då hindret var på dens sida och kört sen när det var fritt.
Jag kom i mötande fil, vi höll på att krocka, kan säga att jag hängde på starkhornet, var bara cm mellan.
Den kom rätt fort också... stör mig fortfarande på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 944
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 483
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 303
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 123
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Valp 2023 -den andra
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp